Kleine Beursfeiten

Resultaten KBC boven verwachting, aandeel -5% ... beurs doet toch eigenaardig soms?
Beurshuis Kepler Cheuvreux handhaaft na het kwartaalrapport van KBC het koopadvies, maar analist Benoit Petrarque wijst toch op verschillende tegenvallers in het rapport.
  • Exclusief eenmalige factoren ligt de winst onder onze verwachtingen, vooral door tegenvallende rente-inkomsten
  • De snelle wijziging in de samenstelling in de deposito's, een uitstroom weg van zichtdeposito's richting termijnrekeningen, is negatief
  • Nog geen beslissing over de uitkering van het surpluskapitaal, die komt er waarschijnlijk in juni
  • De kapitaalbuffer blijft op 15 procent (van de risicogewogen activa, red.). 'Dit suggereert dat er na 2023 geen verdere uitkering van surpluskapitaal komt'

Beurshuis Kepler Cheuvreux handhaaft na het kwartaalrapport van KBC het koopadvies, maar analist Benoit Petrarque wijst toch op verschillende tegenvallers in het rapport.
  • Exclusief eenmalige factoren ligt de winst onder onze verwachtingen, vooral door tegenvallende rente-inkomsten
  • De snelle wijziging in de samenstelling in de deposito's, een uitstroom weg van zichtdeposito's richting termijnrekeningen, is negatief
  • Nog geen beslissing over de uitkering van het surpluskapitaal, die komt er waarschijnlijk in juni
  • De kapitaalbuffer blijft op 15 procent (van de risicogewogen activa, red.). 'Dit suggereert dat er na 2023 geen verdere uitkering van surpluskapitaal komt'
Resultaten KBC boven verwachting, aandeel -5% ... beurs doet toch eigenaardig soms?

Meevallende winst wordt gesteund door verkoop Ierse tak + reductie probleemkredieten, ik heb via KBCA een dividend positie - dit jaar zal dat dus iets opleveren maar rijk gaan we er niet van worden. Om echt te stijgen moeten werkelijk alle zaken beter zijn dan de verwachtingen - 1 negatief puntje en het is kermis, ik ben het al gewend ondertussen.

Mss sell the news 🤷‍♂️

De belegger denkt mss dat de resultaten zo goed zijn dat ze niet beter kunnen de volgende kwartalen en de koers dus op haar hoogtepunt is? 🤔

Afgelopen maand in KBC zitten, maar niet meestappen in FCNCA wegens 'te risicovol'.

Il faut le faire :biglaugh:

En rekening houden met 'de verwachtingen van analisten' ...
Welk jaar zijn we? 1965?

Afgelopen maand in KBC zitten, maar niet meestappen in FCNCA wegens 'te risicovol'.

Il faut le faire :biglaugh:

En rekening houden met 'de verwachtingen van analisten' ...
Welk jaar zijn we? 1965?
Heb je nog verder research gedaan naar Ozempic, Mounjaro & consoorten? Zie je er nog opportuniteiten in of staat LLY en NVO al te hoog volgens jou.

Ik moet iets doen met mijn FCNCA winst :p

Buffet volledig uit TSMC. De geopolitieke spanningen omtrent Taiwan lijken voor hem toch een probleem te worden. Ook verlaagt hij zijn aandeel in bac.

Buffet volledig uit TSMC. De geopolitieke spanningen omtrent Taiwan lijken voor hem toch een probleem te worden.
Ja, maar die verkoop was al gekend sinds 3 maanden geleden.
Ook verlaagt hij zijn aandeel in bac.
Nee, blijft hetzelfde.
Correct, ik had verkeerd gelezen
Neen, aandeel in BAC is niet gewijzigd.

Heb je nog verder research gedaan naar Ozempic, Mounjaro & consoorten? Zie je er nog opportuniteiten in of staat LLY en NVO al te hoog volgens jou.
Ze staan optisch gezien hoog, maar dat is terecht voor het product van de eeuw.

In feite zou ik moeten kopen voor de lange termijn, maar mijn aandelen zijn ook ondergewaardeerd.

Ik moet iets doen met mijn FCNCA winst :p
Oxy.

Of wachten tot na de schuldenplafond zever in de US.
Want met die ranzige en evil republikeinse meute die zich geen bal aantrekt van wat goed is voor het land, weet je nooit dat het deze keer wel prijs is.

Ik sta nu 30% in het groen met mijn FCNCA winst, vind het moeilijk om te weten wanneer ik hier best winst neem.

Ik wil natuurlijk geen volgende leg up missen, maar met 30% op enkele weken moet een mens toch tevreden zijn.

Ik sta nu 30% in het groen met mijn FCNCA winst, vind het moeilijk om te weten wanneer ik hier best winst neem.

Ik wil natuurlijk geen volgende leg up missen, maar met 30% op enkele weken moet een mens toch tevreden zijn.
Ik denk om aan $1300 een derde te verkopen, aan $1400 nog eens en aan $1500 de rest. Maar is ook afhankelijk of er iets anders interessant is om te kopen.

Gamblers gonna gamble.
Zonder kwalitatieve interpretatie...
Dat is het belagrijkste en moeilijkste deel, zeker voor risico.
Dat zomaar negeren past wel bij gokken.
Ondertussen FCNCA +30% op 1,5 maand tijd, exact op de manier waarop ik voorspelde, namelijk pure kwantitatieve discrepantie tussen marktprijs en waarde bij overname SVB, wat de markt nu ook beginnen inzien is (zie artikel WSJ van deze week).

Proud to be a degenerate gambler :fingerguns_r:

Dit gezegd zijnde:

Einduitslag 2 maanden na het vinden van deze buitenkans: 20% gratis extra Oxy warrants, 16k zakgeld, 0 margin loans over.

* FCNCA call optie May19 strike 1140 verkocht met 110k winst (om eens een getal in absolute waarde te gebruiken, want ik heb nooit het % vermeld).
Begin april 10 stuks gekocht aan 14, zonet verkocht aan 125.
Reden: alle superkorte termijn positief nieuws is verstreken (earnings vorige week, uitkomen 13-F gisteren), en dat was de reden van aankoop van de optie.

* FCNCA aandelen verkocht aan 1267.
2 redenen:
- positie was full op margin.
Dan verkoop ik als de initiele zwaarste onderwaardering eruit is. (degenen zonder margin loans kunnen gerust bijhouden, het is zeker 1400-1500 waard, conservatief gewaardeerd)

- schuldenplafond staat mij niet aan. Die republikeinen zijn vorte klootzakken en zouden het niet per se erg vinden dat er een zwaardere recessie komt daardoor.
Ik schat de kans op 50/50 (veel hoger dan de markt) , en als je dik in leverage zit op dat moment (margin loans) dan kan dit katastrofaal zijn als je banken hebt.

En ik onthou: only 3 things can kill a man; ladies, liquor, and leverage.
And Janus doesn't want to be killed by leverage :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Dit gezegd zijnde:

Einduitslag na deze 2 maanden na het vinden van deze buitenkans: 20% gratis extra Oxy warrants, 16k zakgeld, 0 margin loans over.

* FCNCA call optie May19 strike 1140 verkocht met 110k winst (om eens een getal in absolute waarde te gebruiken, want ik heb nooit het % vermeld).
Begin april 10 stuks gekocht aan 14, zonet verkocht aan 125.
Reden: alle superkorte termijn positief nieuws is verstreken (earnings vorige week, uitkomen 13-F gisteren), en dat was de reden van aankoop van de optie.

* FCNCA aandelen verkocht aan 1267.
2 redenen:
- positie was full op margin. Dan verkoop ik als de initiele zwaarste onderwaardering eruit is. (degenen zonder margin loans kunnen gerust bijhouden, het is zeker 1400-1500 waard, conservatief gewaardeerd)
- schuldenplafond staat mij niet aan. Die republikeinen zijn vorte klootzakken en zouden het niet per se erg vinden dat er een zwaardere recessie komt daardoor.
Ik schat de kans op 50/50 (veel hoger dan de markt) , en als je dik in leverage zit op dat moment (margin loans) dan kan dit katastrofaal zijn als je banken hebt.

En ik onthou: only 3 things can kill a man; ladies, liquor, and leverage.
And Janus doesn't want to be killed by leverage :biglaugh:
Holy shit 110k winst.

Daar ben ik even niet goed van

Terug
Bovenaan