Kleine Beursfeiten

Devon ook goede resultaten. FCF Q1 665M en marktwaarde 30B.
Oxy Q1 FCF 1.7B marktwaarde 50B.
Dus bijna 3x de fcf van devon desondanks de marktwaarde van oxy maar 65% hoger dan devon....
Die preferred duwen oxy serieus naar beneden (en gebrek aan deftig dividend). Die DAC toestanden van oxy ben ik wel geen fan van....

Depo
Straks negatief tegen het einde van de beursdag, markten zijn de max :biglaugh:
Deposits in April en Mei leken laatste weken te stabiliseren volgens de Q1 slides en call. Blijkbaar voorzien ze wel nog wat verlies aan SVB deposits maar op groepsniveau geneutraliseerd.

Gebaseerd op hun EPS verwachting tussen 150-160 opt einde van het jaar, hebben ze een P/E van ongeveer 7,5-8 - wat nog steeds laag is (gebaseerd op uw eerdere Posts over UBS, die aan 7 zaten en ook laag was). Lijkt dat een juiste analyse?

Laatst bewerkt:
Met de 7% cash Oxy warrants bijgekocht aan equivalent van aandelenprijs van 63.

-Buffett kocht bij tot 62,5 , oxy zelf zit bij te kopen tot 60-65.
-Olie SPR reserve wordt aangevuld vanaf olieprijs van 65-70, opec wil 70+, dus dubbele put
- inflatie nu al nr beneden aan het komen
- recessie in 2023 is consensus
- maar vooral: China is nu volle bak open. Had ik totaal niet verwacht, het zou eerder eind 2023 of zelfs 2024 worden.

Vandaar aankoop target opgetrokken en nu bijgekocht.
Het zal op die 10% niet aankomen, als ik daardoor een potentiële 90% op 1-3 jaar tijd zou zien wegglippen door te laat bij te kopen.

Ik had mijn ubs positie verkocht om nog meer fcnca te kopen toen het vorige week terug onder de 1000 zakte.

Dus aan 1300-1400 ga ik er een beetje ubs mee kopen.
Of nog meer oxy als het naar 50-55 zou zakken.
Oxy gekocht aan 62,5$ en nu aan het wachten op 50-55$ ?

PS: 120$ voor oxy binnen dit en 2 jaar is wel heel optimistisch:coolbrows:

OPEC+ announce surprise oil cuts of around 1.16 mbpd from May to year-end​

Saudi Arabia and other OPEC+ oil producers on Sunday announced further cuts in their production amounting to around 1.16 million barrels per day in a surprise move that analysts said would cause an immediate rise in prices.

Petrol terug omhoog en oxy?
En we zijn vertrokken: premarket +4.3%
OXY naar $65 pre-market :clap: :clap:
Edit: Zeer blij dat ik de kudde hier gevolgd ben en serieuze positie in Oxy genomen heb aan $58
Kom kom het is tijd om kleur te bekennen, ik heb nood aan wat drama.

:oi22::hurrr:

Compleet saai earnings rapport zonder verrassingen, zoals ik het graag heb.

Enige item is de capex van 1,5B ipv 1,1B gemiddeld per kwartaal.
Als dat frontloaded capex is, ok.
Indien niet, dan is capex van 4,3B per jaar nr 6B, wat niet goed is tenzij legitieme redenen.

Vandaar, zien wat ze daarover op conference call zeggen.

Veel werd toch niet gezegd over de capex

Mijn collega is verleden jaar gestart met beleggen en staat voorlopig op een fabelachtige YTD van meer dan 40%, posities in Spotify, Fugro en Bpost - NBB en een paar andere heeft hij verkocht.

Fantastisch toch.

Mijn collega is verleden jaar gestart met beleggen en staat voorlopig op een fabelachtige YTD van meer dan 40%, posities in Spotify, Fugro en Bpost - NBB en een paar andere heeft hij verkocht.

Fantastisch toch.
Als die goed (of beter: geluk heeft gehad met) getimed heeft kan dat he. Instapmoment is heel bepalend voor je rendement.

Conference call van Oxy:

- er zal geen geld weggepist worden aan ESG, max 0,6B per jaar aan uitbouw DAC carbon capture, en dat kan minder worden als er nog externe partners instappen.

- AL de rest van de cashflow gaat naar de aandeelhouders via share buybacks en uitkoop van de Berkshire preferente aandelen, ook al zou olie terug naar 100 stijgen.

- operationeel beter dan verwachte resultaten

Geen idee waarom het aandeel daarop daalde.

Hopelijk FCNCA snel richting 1500 zodat ik daarmee meer oxy kan kopen aan deze prachtprijzen.

Conference call van Oxy:

- er zal geen geld weggepist worden aan ESG, max 0,6B per jaar aan uitbouw DAC carbon capture, en dat kan minder worden als er nog externe partners instappen.

- AL de rest van de cashflow gaat naar de aandeelhouders via share buybacks en uitkoop van de Berkshire preferente aandelen, ook al zou olie terug naar 100 stijgen.

- operationeel beter dan verwachte resultaten

Geen idee waarom het aandeel daarop daalde.

Hopelijk FCNCA snel richting 1500 zodat ik daarmee meer oxy kan kopen aan deze prachtprijzen.
Voor die preferred hebben ze wel een olieprijs van 75$ nodig....

Langs de andere kant: forum, zoeken, user Vanhove11:
Kan ik afleiden dat hij dat gedaan heeft door opties te traden, en veel puts op indexen.

Ik ken geen enkele rijke optietrader (op lange termijn), behalve Rennaissance Tech.
Maar ik denk niet dat Vanhove11 banden heeft met Kenneth Griffin, dus het eindresultaat is voor mij al gekend :)
Deze even terug oppikken om toe te geven dat je gelijk had. Afgelopen maanden redelijk wat losses moeten slikken door BAC Call opties...
Call positie geopend toen BAC voor het eerst onder de 30$ dook, waarna de regional banks begonnen te failen en de bankensector over de breedte verder naar beneden getrokken werd. Richting earnings extra posities geopend omdat de koers imho echt laag stond en ik geen slechte resultaten verwachtte. Initieel leek dit de goede beslissing, resultaten waren OK en mijn verliezen waren gerecupereerd. Maar een dag later zat een volgende regionale bank al in slechte papieren en vanaf toen ging het enkel down hill.

(Dure) les geleerd, all time profits quasi door 2 gedeeld...
"The market can remain irrational longer than you can remain solvent" ga ik niet rap meer vergeten.
Vanaf nu gaan we het wat voorzichter aanpakken :)

Deze even terug oppikken om toe te geven dat je gelijk had. Afgelopen maanden redelijk wat losses moeten slikken door BAC Call opties...
Call positie geopend toen BAC voor het eerst onder de 30$ dook, waarna de regional banks begonnen te failen en de bankensector over de breedte verder naar beneden getrokken werd. Richting earnings extra posities geopend omdat de koers imho echt laag stond en ik geen slechte resultaten verwachtte. Initieel leek dit de goede beslissing, resultaten waren OK en mijn verliezen waren gerecupereerd. Maar een dag later zat een volgende regionale bank al in slechte papieren en vanaf toen ging het enkel down hill.

(Dure) les geleerd, all time profits quasi door 2 gedeeld...
"The market can remain irrational longer than you can remain solvent" ga ik niet rap meer vergeten.
Vanaf nu gaan we het wat voorzichter aanpakken :)
Respect om uw loss toe te geven.

Terug
Bovenaan