Kleine Beursfeiten

Oxy ook in uitverkoop hé jongens.

Debielen die verkopen vanwege de headline "Buffett gaat geen controle nemen over Oxy" , terwijl ze dit kwartaal 2,5B extra aandeelhouderswaarde gecreëerd hebben (0.7B buybacks die zeker 1B waard zijn, 0,5B preferente aandelen teruggekocht, nog 0,5-1B cash over), en Buffett lyrisch is over de positie en de Ceo.
(hij wil gewoon de shit niet om heel de tijd klimaat gezever te krijgen, extra gelul in democratische staten, en dat is ook geen bedrijf om 15 jaar in portefeuille te houden terwijl dat wel de bedoeling is als hij een bedrijf in zijn geheel koopt)

En dat terwijl de olieprijs strontlaag staat.

Beleggen is niet gemakkelijk zeggen ze dan.

Debielen die verkopen vanwege de headline "Buffett gaat geen controle nemen over Oxy" , terwijl ze dit kwartaal 2,5B extra aandeelhouderswaarde gecreëerd hebben (0.7B buybacks die zeker 1B waard zijn, 0,5B preferente aandelen teruggekocht, nog 0,5-1B cash over), en Buffett lyrisch is over de positie en de Ceo.
(hij wil gewoon de shit niet om heel de tijd klimaat gezever te krijgen, extra gelul in democratische staten, en dat is ook geen bedrijf om 15 jaar in portefeuille te houden terwijl dat wel de bedoeling is als hij een bedrijf in zijn geheel koopt)

Oxy aandeelprijs is al een jaar amper positief, duurt wel heel lang...

Ik zou blij zijn in jou plaats, Oxy is je lieveling en je kan lustig bijkopen omdat het goedkoop blijft.

Ik heb die luxe niet meer bij mijn favoriete aandeel. 😔
Nope, bijna alles zit er al in en gak 38$
Ook nog wat apa en brkb en kleine positie s en bldr

En 0,5B van 10B is nog een lange weg te gaan...
En van die 19-20B debt zou er toch ook nog 5B af mogen...

Oxy aandeelprijs is al een jaar amper positief, duurt wel heel lang...
Na meer dan 100% gestegen te zijn in 2022, en daarvoor 50% in 2021, kom jij wat klagen 'dat het AL een jaar niet omhoog is'.

Retailbeleggers, het blijft me toch een fenomeen.

En 0,5B van 10B is nog een lange weg te gaan...
We zijn 1 kwartaal bezig, en samen met de andere buybacks en cashgeneratie zitten we op een annual 15-20% aandeelhouders waardecreatie.
Met olie aan lage prijzen.

En je hebt blijkbaar aandelen in APA zeg je...

Dat is een drolbedrijf met een lul van een Ceo, dus je kan niet beginnen klagen over oxy terwijl je zoiets in portefeuille hebt.

En by the way, hoe langer Oxy rond of onder de 60 blijft, hoe beter.

Ze gaan de komende kwartalen quasi alle cashflow in buybacks smijten.
Het meeste van de afgelopen 10 jaar.

Dan is het véél beter dat ze dat kunnen doen aan lage prijzen.
Want dat wil zeggen dat het aandeel daarna nog veel meer waard wordt, en dat het dus in de toekomst nog veel hoger zal gaan dan initieel verwacht.

FCNCA is blijkbaar omhoog naar aanleiding van een filing van vrijdag, dat gisteren besproken werd in de WSJ:
"FCNCA may have gotten a better deal than the market expected".

In die filing staat dat ze nu al 10 miljard winst in de boeken zetten, ze ondertussen al een tangible book value van 1200 hebben, en er bijna geen verdere deposits weggetrokken zijn.

Ik zeg het niet graag, maar broek zakt af van verbazing.
Dit kon werkelijk niemand voorspellen :biglaugh:

Na meer dan 100% gestegen te zijn in 2022, en daarvoor 50% in 2021, kom jij wat klagen 'dat het AL een jaar niet omhoog is'.

Retailbeleggers, het blijft me toch een fenomeen.

We zijn 1 kwartaal bezig, en samen met de andere buybacks en cashgeneratie zitten we op een annual 15-20% aandeelhouders waardecreatie.

En je hebt blijkbaar aandelen in APA zeg je...

Dat is een drolbedrijf met een lul van een Ceo, dus je kan niet beginnen klagen over oxy terwijl je zoiets in portefeuille hebt.
Drolbedrijf waar ik wel bijna 50% mee op winst sta en op een gegeven moment zelfs meer dan 80%. Dit drolbedrijf heeft mij ook een deftig dividend uitgekeerd en gaat nog stevig omhoog gaan in de toekomst...

Er zijn nog petrolboeren met goede cijfers: COP bijvoorbeeld @100 gaat ook in die richting (incalculeren dividend,minder schulden en geen warrants) 'On return of capital, we are on track to deliver on our planned $11 billion for 2023, which represents greater than 50% of our projected CFO and is highly competitive with peers.' (Desondanks oxy wel nog goedkoper en meer opwaarts potentieel maar toch bizar dat die nog steeds niet aan 80$ staan)

Laatst bewerkt:
FCNCA is blijkbaar omhoog naar aanleiding van een filing van vrijdag, dat gisteren besproken werd in de WSJ:

In die filing staat dat ze nu al 10 miljard winst in de boeken zetten, ze ondertussen al een tangible book value van 1200 hebben, en er bijna geen verdere deposits weggetrokken zijn.

EV per 31/12/2022 van 9.662.000.000
Winst op SVB: 10.000.000.000
Op 14.4M aandelen dus conservatieve prijs van rond 1.300$ per aandeel?

Laatst bewerkt:

Kan je niet eens al wat winst nemen en daarmee een paar bretellen kopen?

Mss hier en daar een positie verkopen en daarmee wat FCNCA kopen.

edit: Wendel en Terbeke (What’s cooking) ingeruild deze namiddag

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan