Kleine Beursfeiten

Alsof de werkelijke resultaten een nog hogere market multiple verantwoorden…

Grote delen van de markt staan heel duur. Coke, P&G, Apple, Microsoft, Atlassian, AMD, Nvidia, Datadog, Visa, Amazon, Tesla, Walmart, Costco, … the list goes on and on.
Buiten financials/energie/sommige farma zie ik in de VS bij de grote bedrijven amper koopopportuniteiten.

De enorme risk appetite in de VS blijft me verbazen. Je verwacht toch wat meer voorzichtigheid in een omgeving van fors stijgende rentevoeten, een nakende recessie, omvallende banken en oorlogstaal tussen grootmachten.
The stock market is often said to climb a wall of worry :wink:

Door de overname van SVB is FCNCA ondergewaardeerd en FCNCA lijkt wel een veilige bank dus de huidige prijs is interessant. Wat er in de korte termijn gebeurt maakt niet uit als je op 2 jaar 50% rendement kan halen :)

bron: Janus
Niet enkel @JanusDR

https://seekingalpha.com/article/4599267-first-citizens-bancshares-taking-the-road-less-traveled, 2 korte stukjes eruit gepikt:

First Citizens acquired $110 billion of SVB's assets ($35 billion cash, $72 billion loans, and $3 billion of other assets). The acquired assets were funded by $94 billion of liabilities ($56 billion of deposits, $3 billion in other liabilities, and a 5-year $35 billion loan from the FDIC with a 3.5% interest rate). The $16 billion plug between SVB's assets and liabilities equals the discount that First Citizens received from the FDIC. We would argue this is one of the most profitable and asymmetric bank deals of the modern era.

If our valuation analysis is correct, and First Citizen's common equity rose by more than $8 billion, or nearly 100% of First Citizens' pre-transaction common equity, then the shares are materially undervalued. We look forward to investing alongside CEO Frank Holding and we have confidence he will continue to create value for shareholders.

De enorme risk appetite in de VS blijft me verbazen. Je verwacht toch wat meer voorzichtigheid in een omgeving van fors stijgende rentevoeten, een nakende recessie, omvallende banken en oorlogstaal tussen grootmachten.

Allemaal oud nieuws

Van die recessie, kernoorlog en stijgende rentevoeten wordt al maanden gesproken, de kakkebroeken hebben allang verkocht.

De wereld is uiteindelijk blijven draaien en de kassa's zijn blijven rinkelen.
Denk dat trouwens veel het gevoel hebben dat het alleen maar kan beteren.

De miserie mag stilletjes aan stoppen.

De laatste maanden zitten we ook in een positieve trend en geld verdienen doet nu eenmaal meer investeren.

Laatst bewerkt:
En dan die heerlijk stoeferige klaagzang zoals steeds. Dutske toch, ocharme. Maar mooie hoop dividenden wel.

Maar vooral: durft ge nog op BG posten met zo’n plebsloontje?

En dan die heerlijk stoeferige klaagzang zoals steeds. Dutske toch, ocharme. Maar mooie hoop dividenden wel.

Maar vooral: durft ge nog op BG posten met zo’n plebsloontje?

Bekijk het van een andere kant

Als een belegger al naar zijn dividenden moet grijpen om te stoefen, dan is het eigenlijk maar een slechte belegger.

Voor een goed belegger zijn dividenden een leuke schnabbel meer niet.

Vergeet ook niet nu Janus niet gaat trakteren, Cege dat mss wel wil doen nu zijn cash niet opgeraakt. 🥳

Laatst bewerkt:
Bekijk het van een andere kant

Als een belegger al naar zijn dividenden moet grijpen om te stoefen, dan is het eigenlijk maar een slechte belegger.

Voor een goed belegger zijn dividenden een leuke schnabbel meer niet.

Vergeet ook niet nu Janus niet gaat trakteren, Cege dat mss wel wil doen nu zijn cash niet opgeraakt. 🥳
Opa Warren disagrees

Ik heb mijn lijst hier toch al 10x gepost?

Deze week is het vandevelde, engie, telenet, basf, tubize. Gefinancierd met de hypotheek en de rente voor heel het jaar is deze week terugverdiend.

Ik zou trouwens wel eens willen weten welke aandelen die 3300 euro dividend opleveren. 🤓
Grote van de portefeuille is alles bij dividend natuurlijk, op het forum van spaargids zijn een aantal leden met +30k dividend/jaar met een handvol posities. Mss dt deze niet echt wakker liggen van koersdalingen als het dividend maar correct en met voldoende marge kan uitgekeerd worden. Na 20-30 jaar zijn soms de initiële aankoopkosten betaald en is het gewoon 100% winst.

Buffett is een goed belegger, maar het gros van zijn fortuin is pas relatief laat gerealiseerd. Ik zou ook graag eens een bedrijf hebben dat x10 of x100 gaat - de realiteit is dat ik nog niets heb kunnen realiseren dat x3 is gegaan.

De top dividend aandelen zoals voorheen een Royal dutch shell is toch een mooie aanvulling op velen hun pensioen geweest.
20 jaar lang een stijgend dividend. en de waarde op zich ook x4 op die termijn.

Zelfs mijn pruts aandeel Bpost gaat mij deze maand (dit jaar dus eigenlijk) bruto +1500€ dividend opleveren. (hou ik 1078€ van over netto)

Vorig jaar was mijn slechtse aandeel Colruyt, (geen idee waarom ik dat gekocht had) maar ook daar was het dividend wel een leuke verassing.
EDIT: Net eens nagekeken vorig jaar 2200€ netto dividend gehad van KBC voor hun aandeel dat ik maar 2 maand in portefeuille gehad heb. (en met hele kleine winst verkocht)

Allemaal oud nieuws

Van die recessie, kernoorlog en stijgende rentevoeten wordt al maanden gesproken, de kakkebroeken hebben allang verkocht.

De wereld is uiteindelijk blijven draaien en de kassa's zijn blijven rinkelen.
Denk dat trouwens veel het gevoel hebben dat het alleen maar kan beteren.

De miserie mag stilletjes aan stoppen.

De laatste maanden zitten we ook in een positieve trend en geld verdienen doet nu eenmaal meer investeren.
"De wereld is uiteindelijk blijven draaien en de kassa's zijn blijven rinkelen."
Wat een geruststelling.
Dus S&P500 dan maar richting 5000 stuwen? 🤷‍♂️:woohoo:

De markt reflecteert momenteel niets van de slechte macro omgeving. Ik vind dat bizar.
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om momenteel een index te kopen, laat staan overgewaardeerde mega caps type MSFT, NVDA, PG, AAPL.

Terug
Bovenaan