Kleine Beursfeiten

Ik snap die hype rond Cathie Wood niet goed. Ja haar ETF's hadden een return van meer dan 100% vorig jaar maar iedereen die een beetje de goede growth stocks eruit kon halen heeft die returns behaald, maar toch maken ze daar ineens de beste stock picker van de 21ste eeuw van.
Da's standaard hé. ffkes zeer basic uitgelegd, als er 100 analisten zijn, en iedere analist heeft 50% kans dat hun portfolio positief of negatief is...

aantal Analisten portfolio omhoogportfolio omlaag
jaar 1. 1005050
jaar 2. 502525
jaar 3. 251213
jaar 4. 1266
jaar 5. 633
jaar 6. 312

Er gaat altijd wel één iemand een uitzonderlijk parkoer afgelegd hebben. Is die persoon dan hyperintelligent, een goeroe, of heeft die persoon net uitzonderlijk veel chance gehad? De media hecht daar dan altijd enorm veel waarde aan die mensen hun mening en het lijkt alsof zij hét voorbeeld zijn.
Tijdens de crisis 07-08 waren het de investeringsmanagers die verfilmd zijn geweest in The Big Short.
2 jaar geleden was het Masoyoshi Son met zijn Vision fund.
Nu is het die Cathie.

Net zoals aandelen zijn die personen ook gewoon hypes die komen en gaan.

Even polsen: mijn port is tech -arm met enkel beperkte posities in Facebook, Alibaba en Prosus - door de torenhoge waarderingen worstel ik steeds met deze sector - ik besef ook dat je gewoon moet aanwezig zijn in dit segment. Het kleine dipje van tech kan een gelegenheid zijn om daarin een eerste positie toe te wijzen. Zelf denk ik aan

Microsoft
Alphabet
Apple
Facebook
Palo Alto
Cognizant
Fortinet
ETF mss ook een optie

Aangezien dit forum rijk aan tech is :) mss een goede plaats om eens te luisteren

Traditionele bedrijven, maar toch tech gerelateerd:
-MSFT
-Mastercard & Visa. Deze zijn niet echt tech in de 'traditionele' zin, maar surfen wel mee op e-commerce (en is een rebound als reizen weer mogelijk is) Staan ook nooit goedkoop.
-Broadcom (ticker AVGO)

Al een paar dagen op punt gestaan een aantal dipjes bij te kopen maar toch content dat ik mij ingehouden heb. Precies liever de heropleving met een dag missen dan in de dip kopen om het dan nog dagenlang te zien verder dalen. Ik ga het eerst op zijn effen laten komen.
Geen schrik dan voor de dead cat bounce?

Lijkt mij veel opvallender aanwezig na een echte crash dan een rustige correctie over een maand. Enfin op lange termijn maakt dat ook niet zoveel uit allemaal. Premarket ziet er wel heel goed uit nu maar dat was gisteren ook wel het geval.

Mhm, bull trap of niet voor EV/tech aandelen.. of is het weer zoals vorige week waarbij de Nasdaq eerst 3% steeg om dan terug dieper naar beneden te duiken.

10 year treasury bonds nog steeds 1.56

Ik blijf er toch nog vanaf.

Laatst bewerkt:
Geen schrik dan voor de dead cat bounce?
Daar spreken ze normaalgezien van als alles compleet gecrasht is en morsdood op de grond ligt (bijv. in 2008 of tech stocks rond 2000). Een kleine daling (of terugtrekking) na een jaar bijna exponentieel te stijging is geen dead cat bounce.

BPOST ca. -19%, pijnlijk. Kennis probeerde mij enkele weken nog te overhalen omdat de koers toen al heel laag stond en de kwartaalcijfers positief gingen zijn. Gelukkig niet op ingegaan omwille van mijn aversie voor overheidsbedrijven. Dodged a bullet there..

BPOST ca. -19%, pijnlijk. Kennis probeerde mij enkele weken nog te overhalen omdat de koers toen al heel laag stond en de kwartaalcijfers positief gingen zijn. Gelukkig niet op ingegaan omwille van mijn aversie voor overheidsbedrijven. Dodged a bullet there..
Zelfde bij mij. Nen maat zei dat goed was om te investeren in Paypal toen het op 280 euro stond. Heb mijn buikgevoel gevolgd gelukkig..

Ik snap die hype rond Cathie Wood niet goed. Ja haar ETF's hadden een return van meer dan 100% vorig jaar maar iedereen die een beetje de goede growth stocks eruit kon halen heeft die returns behaald, maar toch maken ze daar ineens de beste stock picker van de 21ste eeuw van.
Goed presteren met een ETF als die markt uitzonderlijk goed presteert is inderdaad niet zo moeilijk. Na enkele presentaties en interviews te bekijken van ARK en Cathie Wood heb ik de indruk dat ze vooral haar product goed weet te verkopen :).

Terug
Bovenaan