Kleine Beursfeiten

Je bent een paar posts omtrent FRC vergeten vermelden waarbij ik expliciet zei dat het geen tip was want speculatief.

Dat ik frc een paar dagen later voor verlies verkocht heb toen ze kapitaal gingen ophalen.

En dat ik op de groep gekochte regionale banken in totaal 35% winst had.

En met oa. die winst ubs/fcna gekocht heb.

Classic lulplayer gelul dat op niets slaat dus, nl. 1 of andere 'gotcha' placeren door een paar posts selectief te framen.

Ok en langs de andere kant, bij een adder onder het gras die naar bovenkomt bij de resultaten in mei? Ben je daar oplettend voor het een of ander?
Als er shit aan de knikker blijkt, die de geschatte waarde substantieel lager maakt, zal ik inderdaad verkopen.

Trouwens UBS opnieuw koopje.

Volgend kwartaal rapporteren die een monsterwinst (55B of zo) , maar als ze slim zijn gaan ze daar elk mogelijk slecht item in verwerken.
10B restructuring, 10B litigation, 10B xyz, om zo toch een monsterwinst van 35B te rapporteren, en daarna nog jaren grote winsten van miljarden te kunnen uitbrengen aangezien elk mogelijk verliesitem er volgend kwartaal al in gekletst zal zijn.

Of zoals Matt Levine het beter verwoordt:

"Presumably UBS (and Credit Suisse) is looking to take all the charges it can: Better to write everything down, sell assets at a loss, reserve for liabilities, etc., now, so that you can report a fluky profit of, say, $40 billion instead of $57 billion next quarter and then report nice profits in the quarters after that.
If you’ve got any hidden losses, next quarter is the time to stop hiding them, since no one will notice them under the avalanche of weird profits"

Screenshot-2023-04-26-00-09-23.png

90

MSFT is all you need my friends. En daarbij wat Alphabet afgekruid met kleine positie AMD en natuurlijk FCNCA wegens de uitstekende analyse.

Na cijfers intel donderdag wat DCA'en in AMD.

Topbedrijf maar wel heel duur. Moet de komende 10jaar een dubbelcijferige jaarlijkse groei blijven halen om enigszins inverteerbaar te zijn aan huidige koers. Dan toch liever bestaande posities in banken en energie versterken aan de huidige lage multiples.

Die uitleg kreeg ik in 2017 ook toen ik Microsoft kocht. 😄

Als je kijkt naar bedrijven zoals Coca Cola, Barry Callebaut, Microsoft, ... die worden nooit goedkoop vrees ik, mss zijn dat wel gewoon bedrijven die je levenslang kan aanhouden ... zo dominant in hun core business, elke element dat je wenst in een bedrijf is quasi aanwezig.

Microsoft said in a statement it remained fully committed to this acquisition and would appeal.

En morgen cijfers activision.

Microsoft said in a statement it remained fully committed to this acquisition and would appeal.

En morgen cijfers activision.
Voorlopig lijkt de markt dan toch gelijk te krijgen dat dit verre van een done deal is...

Terug
Bovenaan