Kleine Beursfeiten

Fqz9fk_XwAAg9_2

Fqz-R66WwAM8CBg

image.png
Nog eens -64% pre-market

Mijn (enigszins financieel ongeletterde) partner kan met 15% discount aandelen kopen van haar werk (Amerikaanse multinational/s&p500, wil naam altijd eens in PM doorgeven). Een "Employee Stock Purchase Price" dus.

Ik moet de precieze voorwaarden/modaliteiten nog ontvangen, maar vermoed dat die 15% wel een belastbaar voordeel betreft?

Daarnaast blijf ik normaal weg van individuele aandelen, dus vraag me wel af of - zelfs met de korting- het enig 'nut' heeft er aan te schaffen. Of je ze zou moeten aankopen en meteen verpatsen, maar vermoed dat zoiets niet mogelijk zal zijn.

Mocht iemand zijn mening willen delen: zeer dankbaar!
Nike?

Hoe 1 dominosteentje toch zijn effect niet mist, maar zijn we nu niet te hard van stapel aan het lopen? SVB = wellicht game over, maar hoe moet je dit nu juist relateren met andere banken genre BAC en nog verder KBC. Voor BAC zie ik nog een aantal oorzaken waarom de koers niet echt meewil (lening op deze niveaus komt dat onder druk te staan, ook consumentenkrediet is niet zo vanzelfsprekend meer).

In het algemeen is stijgende rente in combinatie met het hopelijk vermijden van een recessie toch geen slechte situatie voor een bank.

De CEO heeft op 27 februari nog voor 3,6 miljoen dollar aan aandelen verkocht, de CFO een kleine 600k.
Nog een geluk dat deze mensen een spaarcent kunnen redden hebben 🤡

Nog wat cash over? :)
We zijn nog niet zover:

Deze shit moet nog kilometers naar beneden tot growth investors instant depressief worden bij het openen van hun beursaccount, zonder enig hoop op recovery, en beseffen dat de afgelopen periode eigenlijk gewoon een geschifte speculatieve episode was die mee in het rijtje zal komen bij "devil take the hindmost" en "a short history of financial euphoria".

Dus voorlopig blijven we nog even in deze sfeer :

beatings-continue.png

Als volgende week het inflatiecijfer in de VS zou meevallen is er mss een kans op een zachte renteverhoging, stilaan toch niet meer te ontkennen dat de economie toch wat gevolgen begint te zien en de afkoeling is ingezet. In principe zou ik ook verwachten dat bvb. veel banken toch voldoende kapitaal hebben om niet te belanden in SVB scenario,

Een geïsoleerd geval zou ik durven zeggen.

Een geïsoleerd geval zou ik durven zeggen.
Je zou dat hopen. Maar of het nu SVB is, Wirecard of Bernie Madoff. Elke keer weer vraag je je toch altijd af hoe zoiets kan gebeuren, onder het oog van toezichthouders.
Dit kan toch niet, dit zal nu niet meer gebeuren... En niet veel later is het weer raak.

Nu lees je dat bij de SVB bank ze 20 miljard boven de Fdic limiet zaten. Dat geld is dus niet verzekerd.
Roku had 26% van hun cash bij SVB. Gaat iedereen zijn geld terug zien? Zeer twijfelachtig.

Eindelijk:

New York, March 10, 2023 -- Moody's Investors Service ("Moody's") upgraded the senior unsecured ratings of Occidental Petroleum Corporation (OXY) to Baa3 from Ba1 and senior unsecured shelf rating to (P)Baa3 from (P)Ba1. The commercial paper program rating was upgraded to Prime-3 from Not Prime.
(Baa3. The lowest rating of investment grade Moody's Long-term Corporate Obligation Rating. Obligations rated Baa3 are subject to moderate credit risk. They are considered medium grade and as such may possess certain speculative characteristics.)

We zijn nog niet zover:

Dus voorlopig blijven we nog even in deze sfeer :

beatings-continue.png

Enfin ik dacht dat we bullish waren? :unsure:

Also banken being criminals, what's new pussycat. Next up Credit Suisse?

Ook benieuwd hoe het met de Colruyt, Adidas en Nintendo tipper zijn zogezegde winstgevende optionchain gaat 😆

Terug
Bovenaan