Kleine Beursfeiten

Alles valueren aan face value. Dat maakt het voor banken wel heel gemakkelijk... rente risico gewoon collectiviseren... hebben ze hun rente instrument niet gewoon begraven?

Hark geld binnen aan whatever rente. Zet om in treasuries. Als rente stijgt, verkoop aanFED, als rente zakt, verkoop in de markt. Of mis ik iets?

BTFP is 100% nominal value "liquidity" lokket,voor iedereen...

Dus iedereen die brakke ALM gedaan heeft, kan gewoon "liquidity" tappen.

Cash in, zet om in 1 % Tbill. Value zakt, verkoop aan FED, get cash, koop 4% Tbill. Problems solved. Rente risico verdwenen.

Al denk ik niet dat de grote banken hierdoor in problemen komen. BAC is daar nog de slechtste leerling van de klas maar zal dit wel overleven.

Straddle hier nog volop opties aan het kopen? :)

Gelukkig heeft de wijnhandelaar nog voldoende voorraad om dit wat te relativeren.

Maar velen zullen wellicht short gegaan zijn op bankaandelen vrijdag zeker? Ik helaas niet - niettegenstaande het niet echt ver gezocht was.

toch een beetje absurd dat Europese banken als KBC / ING zo zwaar zakken -> wat zie ik niet dat de markt wel ziet?

Wat ruiken we daar in de aantocht!!?

beatings-continue.png

Dit gezegd zijnde, normaal zouden regionale banken gigantisch moeten stijgen aangezien een 'run on the bank ' niet meer nodig is, door de de facto full depositogarantie die er nu is.

Maar depositohouders laten zich mss minder leiden door die ratio dan door paniek, dus gaan er mss toch nog banken failliet.

Wat ruiken we daar in de aantocht!!?

beatings-continue.png

Dit gezegd zijnde, normaal zouden regionale banken gigantisch moeten stijgen aangezien een 'run on the bank ' niet meer nodig is, door de de facto full depositogarantie die er nu is.

Maar depositohouders laten zich mss minder leiden door die ratio dan door paniek, dus gaan er mss toch nog banken failliet.
Vind je BAC koopwaardig aan 28-29? Of is de R/R ratio veranderd?

Heb nog 100 call opties op de plank liggen van BAC.
Een van de volgende dagen als het sentiment terug wat keert, gaan ze de deur uit voor ik hoop 5000$ winst.

Terug
Bovenaan