Master S
Active member
Ik heb niet gezegd dat je een slechte strategie hebt hé. Ik zeg gewoon dat je beter niet alles in 1 sector steekt. Ik heb het dan ook voornamelijk over de nieuwelingen. Je moet oppassen wat je op een forum allemaal post.Uiteraard, het is makkelijk om op een portfolio in te zoomen, naar de laatste 10 dagen te kijken, en zeggen dat het een slechte strategie is omdat alles 15-25% gezakt is. Dat is het omgekeerde van wat beleggen omvat: waardecreatie op de lange termijn. En die lange termijn toont in het geval van mijn strategie, althans in het verleden (de toekomst kennen we nog niet) heel heel mooie returns.
Maar bon het is logisch dat je bij iedere correctie dit soort opmerkingen krijgt. Wanneer de nieuwe highs worden bereikt hoor je natuurlijk niets meer.
En wie zegt dat dit louter een correctie blijft ? Wat velen ook vergeten is dat de situatie vorig jaar heel uitzonderlijk is hoor, bij zo'n grote dalingen duurt het doorgaans veel langer dan een paar maanden hoor. Kon evengoed een bear market van 5 jaar zijn.
Maar hey, niemand wil het woordje correctie horen, the sky is the limit, FOMO, de enige weg is UP,... maar zo werkt het niet altijd.
Er zijn nu al berichten dat de cheque van Biden alleen maar voor de bevolking met de laagste inkomens zal zijn, dus veel minder centjes die naar de beurs vloeien. De beurs is al serieus gestegen op al die hoop, dus kan wel eens dik tegenvallen. Buy the rumour, sell the news. En als we allemaal naar de uitgang rennen kan het snel gaan.