Kleine Beursfeiten

Wat vinden jullie van DEME? Halen elk jaar wel grote orders binnen en marketcap valt relatief mee op dit moment? Zit deze in iemand zijn portefeuille momenteel?

Wat vinden jullie van DEME? Halen elk jaar wel grote orders binnen en marketcap valt relatief mee op dit moment? Zit deze in iemand zijn portefeuille momenteel?
Rusland + Corruptie --> Nope

DEME staat ook op duurste in 5j, denk dat er betere opportuniteiten zijn

tesla -11%

dat het nog maar wat verder zakt. overhyped brol merk met batshit crazy ceo. Ik zit al 3 jaar te roepen dat dat aandeel rommel is en overpriced is en mensen verklaarden mij gek. Moet plezant zijn bagholder te zijn.

Heb mijn ab inbevs die ik tijdens corona gekocht heb buiten gekegeld en nog wat TSMC bijgekocht. Nu ze volop bezig zijn met fabs buiten taiwan te bouwen is het risico/ gevolg van een china invasie kleiner imo. zowel USA als EU krijgen fabs met bleeding edge nodes.

tesla -11%

dat het nog maar wat verder zakt. overhyped brol merk met batshit crazy ceo. Ik zit al 3 jaar te roepen dat dat aandeel rommel is en overpriced is en mensen verklaarden mij gek. Moet plezant zijn bagholder te zijn.
Geen post gelezen hierover van jou in dit topic.

Laatst bewerkt:
tesla -11%

Heb mijn ab inbevs die ik tijdens corona gekocht heb buiten gekegeld en nog wat TSMC bijgekocht. Nu ze volop bezig zijn met fabs buiten taiwan te bouwen is het risico/ gevolg van een china invasie kleiner imo. zowel USA als EU krijgen fabs met bleeding edge nodes.

Als merk heeft Tesla wel serieus wat bereikt, al is het maar de klassieke merken wakker geschud om ook in het EV verhaal te stappen. En qua batterij technologie staan ze nog altijd voor.

Dat het aandeel overpriced as hell is, daar volg ik dan weer in. Niet zo erg als sommige andere pure EV spelers die nog niets geproduceerd hebben, maar wel nog altijd overpriced :)

Als merk heeft Tesla wel serieus wat bereikt, al is het maar de klassieke merken wakker geschud om ook in het EV verhaal te stappen. En qua batterij technologie staan ze nog altijd voor.

Dat het aandeel overpriced as hell is, daar volg ik dan weer in. Niet zo erg als sommige andere pure EV spelers die nog niets geproduceerd hebben, maar wel nog altijd overpriced :)
Ja en nee.

-Musk zijn roadmaps zijn altijd super onrealistisch.
-twitter deal
- musk is een aandachtshoer en handelt irrationeel
- Kwaliteit en afwerking is nog steeds ondermaats. Iedereen die ik ken met een tesla behalve één iemand heeft spijt van aankoop en die één iemand heeft blijkbaar een zwaar geval van copium opgedaan sinds die aankoop Want niemand begrijpt het.
- van degenen die ik ken heeft niemand een tesla zonder gebreken, alles stond scheef en je ziet duidelijk dat hun quality checking belange nog niet op punt staat. veel van die fouten moesten ze trouwens tegen betaling laten herstellen. Bij elk degelijk merk valt zo iets onder garantie. Sterker nog, die vertrekken niet vanuit de fabriek.
- infotainment is ondertussen al lang ingehaald door andere merken. Te veel bloat en te veel handelingen voor de simpelste dingen
- interieur moet onderdoen voor de gemiddelde duitse wagen en zelf een merk zoals mazda/hyundai ziet er beter uit van binnen.

Akkoord dat tesla een voorsprong had op self driving en batterijen maar die krimpt met de dag. Volgens mij gaat musk zelf niet meer de eerste zijn die level 3 self driving bereikt.

Dat is een aandeel dat puur op hype en fanboisme tot in het astronomische gekatapulteerd zoals die andere meme stocks. Niet meer niet minder

Laatst bewerkt:
Ik ga mij toch wat Tesla inslaan als het nog dieper zakt.

Wou dat altijd al kopen en heb er sinds 2019 spijt van nooit gekocht te hebben.

Maar binnenkort wie weet :support:

@zaj Je kan dat ook positief bekijken, Tesla verkoopt brol zonder garantie aan hoge prijzen + Musk de aandachtshoer krijgt gratis persaandacht ==> 🤑

Waar ik werkte hadden ze altijd een heel departement dat ze moesten betalen met als doel zoveel mogelijk gratis in gazetten en op TV komen. Dus een zotte CEO kan wonderen doen.

Ja en nee.

-Musk zijn roadmaps zijn altijd super onrealistisch.
-twitter deal
- musk is een aandachtshoer en handelt irrationeel
- Kwaliteit en afwerking is nog steeds ondermaats. Iedereen die ik ken met een tesla behalve één iemand heeft spijt van aankoop en die één iemand heeft blijkbaar een zwaar geval van copium opgedaan sinds die aankoop Want niemand begrijpt het.
- van degenen die ik ken heeft niemand een tesla zonder gebreken, alles stond scheef en je ziet duidelijk dat hun quality checking belange nog niet op punt staat. veel van die fouten moesten ze trouwens tegen betaling laten herstellen. Bij elk degelijk merk valt zo iets onder garantie. Sterker nog, die vertrekken niet vanuit de fabriek.
- infotainment is ondertussen al lang ingehaald door andere merken. Te veel bloat en te veel handelingen voor de simpelste dingen
- interieur moet onderdoen voor de gemiddelde duitse wagen en zelf een merk zoals mazda/hyundai ziet er beter uit van binnen.

Akkoord dat tesla een voorsprong had op self driving en batterijen maar die krimpt met de dag. Volgens mij gaat musk zelf niet meer de eerste zijn die level 3 self driving bereikt.

Dat is een aandeel dat puur op hype en fanboisme tot in het astronomische gekatapulteerd zoals die andere meme stocks. Niet meer niet meer.

Akkoord met al je opmerkingen over Musk zelf, daar is zelfs geen discussie over nodig :)

Kwaliteit en afwerking vallen absoluut tegen. Dat gezegd, veel Amerikaanse en interne Chinese merken laten daar ook serieuze steken vallen - en ik heb zelf al teveel kwaliteitsproblemen meegemaakt bij de Duitse drievuldigheid. Dat Tesla daar nog onder valt, geloof ik wel.
Van mijn collega's en vrienden met Tesla's is ongeveer de helft wel tevreden en dat zijn geen fanboys.

Triestige interieurs: zeker, voor mij al genoeg reden om nooit een Tesla te overwegen. Mazda vind ik trouwens geen voorbeeld van slechte interieurs (ik herinner me bv. dat van de '6' en dat zag er bijna 10 jaar geleden al verrassend goed uit)

Bijna alle pure EV merken zijn op hype overgewaardeerd, waarbij het duidelijk is dat in het allerbeste geval maar een fractie van die aandelen ooit die waardering waard zal zijn als de exponentiële groei van EV's voorbij is en ze op meer traditionele parameters ingeschat worden.

Triestige interieurs: zeker, voor mij al genoeg reden om nooit een Tesla te overwegen. Mazda vind ik trouwens geen voorbeeld van slechte interieurs (ik herinner me bv. dat van de '6' en dat zag er bijna 10 jaar geleden al verrassend goed uit)

Ja dat bedoelde ik ook . Heb zelf een full option cx-5 met hout, echt nappa leder, degelijk aanvoelende fysieke knoppen etc en wat mij betreft kan dat gerust naast een Duitser staan. Wou maar zeggen dat je voor de helft van de prijs van een model 3 veel mooiere interieurs op de markt hebt :p

Ja dat bedoelde ik ook . Heb zelf een full option cx-5 met hout, echt nappa leder, degelijk aanvoelende fysieke knoppen etc en wat mij betreft kan dat gerust naast een Duitser staan. Wou maar zeggen dat je voor de helft van de prijs van een model 3 veel mooiere interieurs op de markt hebt :p
Maar de prijs van EV wordt vooral door range bepaald.

Nu goed ook Musk vond Tesla veel te duur, heb er enkel in ETF maar doet zelfs daar pijn (omdat het samen met Amazon 30% van de etf is)

Van degenen die ik ken zijn wellicht Tesla-bashers van het eerste uur op Reddit die stiekem nooit zelf een Tesla hebben gehad? Je kan veel zeggen over de bouwkwaliteit in het begin maar als er iets positief is aan de bedrijfscultuur van Elon is dat ze enorm agile en oplossingsgericht zijn. Het interieur blijft minimalistisch (is een stijlkeuze) maar ze beginnen nu echt wel qua bouwkwaliteit aan het niveau te komen van de andere A-merken.

Welke nieuwe mainstream autofabrikant ken je überhaupt sinds de jaren 70? Eigenlijk is het verbazingwekkend in welke korte tijdsperiode ze zo relevant geworden zijn. Ik heb het woord spijt nog niet gehoord binnen ons bedrijf waar er al meer dan 20 rondrijden en er nog eens zoveel in bestelling staan.

De bashing heeft meer te maken met de persoon en de visie van Elon Musk dan het product zelf.

Terug
Bovenaan