Kleine Beursfeiten

Ik kreeg net mijn kostenoverzicht bij Binck/Saxo voor 2022 -> resultaat na kosten dit jaar: +44%

Heb ook rekeningen bij Lynx en Bolero, maar ben er dus op één of andere manier in geslaagd om de meerderheid van mijn goeie trades telkens bij Saxo te doen

KBC securities over VGP: (ik snap niet goed waarom ze een 50% premie op de NTA willen betalen... dat leggen ze niet uit in hun analyse)
Het is een waarlijk raadsel waarom sellside research KBC een positief rapport heeft over VGP, een bedrijf waarvoor KBC de underwriter is van zowel obligaties als kapitaalverhogingen :biglaugh:

Het is een waarlijk raadsel waarom sellside research KBC een positief rapport heeft over VGP, een bedrijf waarvoor KBC de underwriter is van zowel obligaties als kapitaalverhogingen :biglaugh:
tiens, klinkt als Mithra, Care Property, Biocartis, Melexis, ...

Wordt mijn topdoel voor 2023: al mijn posities wegsluizen uit Bolero, misschien gewoon 1'tje houden zodat ik toegang blijf hebben tot hun platform :wink:

Saxo is weer aan het knoeien.

Nu rekenen ze kosten aan voor een aandeel dat ik nog niet eens in mijn portefeuille heb. 🤦‍♂️

Dat moet daar toch echt wel complete chaos zijn intern.

Gisteren een bezoek gebracht aan één van onze leveranciers - een machinebouwer voor best serieuze en vooral speciale zaken, orderboek vol tot maart 2023 maar nu sterke afname van aantal aanvragen en orders - ze weten nu al dat ze een heel moeilijk 2023 tegemoet gaan. Ontwikkelen zelf weinig maar bouwen uitsluitend op maat - denk aan speciale machines voor staal, voeding, coatingbedrijven, energie, ...

Ook geen al te beste signalen uit een gieterij - ook daar een serieuze afkoeling merkbaar en deadlines die worden opgeschoven.

Wat eveneens te verwachten viel - sombere outlook Recticel, zie ik toch als graadmeter voor de bouwindustrie

Uiteraard allemaal in dezelfde branche min of meer, allemaal om effectief dingen te gaan produceren.

Edit: voor de zoveelste keer werd de aan te rekenen kost per werkuur voor o.a. monteur/lasser bijgestuurd - er dient rekening te worden gehouden met 90 !!! €/h. Dit jaar wordt een record-omzet geboekt maar voor het eerst in 40 jaar zal er onderaan de streep een rood cijfer staan als gevolg van oplopende kosten die niet of nauwelijks aangerekend kunnen worden (kleine speler actief in een internationale markt - meer dan 95% is voor buiten Europa dit jaar). Een combinatie van een gigantische order -intake in de maanden januari en februari - en ook al staan er clausules in de contracten- deze effectief ten gelde maken is niet eenvoudig.
Hebt ge nog updates over deze dingen?

Wat zijn de top -picks hier op het forum?
Ik zit in KBC en Activision.

Als de Activision-Microsoft deal zou doorgaan zou ik overwegen om in AMD/Nvidia of Microsoft te stappen met het geld dat vrijkomt.
Wat mij weerhoudt in die tech-aandelen is de neerwaartse trend (wat als het geen dip is en dat het nog verder daalt 🤷‍♂️)

Koninlijke Phillips ben ik ook wel aan het overwegen

noot: ik doe niet mee aan technische analyse ik kijk enkel naar een simpel grafiekje en handel op buikgevoel

Terug
Bovenaan