Kleine Beursfeiten

Ik denk niet dat iemand zegt dat de cinema ten dode is opgeschreven, maar ...
  • de koers staat nu niet meer zo ver onder de absolute topkoersen uit 2019
  • er gaan sowieso een aantal cinema-bezoekers overschakelen naar streaming thuis op hun home cinema (5%, 10%, ... ?)
  • de filmdistributeurs hebben geëxperimenteerd met distributie naar Netflix, Disney+ etc, ... wie weet veranderen zij hun approach en lanceren ze tegelijkertijd in zalen en op Netflix? of met een kortere wachtperiode?
  • covid is verre van gedaan, gaat nog maanden duren voor er terug 100% capaciteit zal zijn in cinema's.

dus bovenstaande in acht genomen lijkt Kinepolis me aan deze beurskoers verre van een koopje... in tegendeel zelfs, zeker gezien de hoge schuldgraad.
  • de filmdistributeurs hebben geëxperimenteerd met distributie naar Netflix, Disney+ etc, ... wie weet veranderen zij hun approach en lanceren ze tegelijkertijd in zalen en op Netflix? of met een kortere wachtperiode?
Dat zal maar een heel tijdelijk gebeuren zijn om toch iets van cashflow te krijgen via streamingdiensten. Een film moet uit de kosten geraken met filmtickets. Dat kan je niet zomaar vervangen door streaming.

Ofwel gaat er in de toekomst nog extra abonnementsformule's bij een Netflix verschijnen waar je het dubbele betaalt om de nieuwe releases ook te kunnen zien.

• er gaan sowieso een aantal cinema-bezoekers overschakelen naar streaming thuis op hun home cinema (5%, 10%, ... ?)
Cinema is ook nog altijd een relatef sociaal gebeuren. Een tripje met vriendjen, een "uitstapje",... Dat kan niet echt vervangen worden door streaming. Dat zal waarschijnlijk de grootste reden zijn waarom mensen naar de cinema gaan . Niet perse om die film te zien maar om er een avondje uit van te maken.

Denk dat quasi iedereen wel een slechte week achter de rug heeft.
Ondanks mijn gediversifieerde portefeuille toch een slordige 5k gezakt de laatste 2 weken.
Nee hoor, mijn portefeuille is mooi gestegen. Heb dan ook niet veel tech zitten. De rotatie naar value, cyclische en achtergebleven aandelen komt op gang.

MDxHealth ziet er goed uit. Vandaag bijgekocht. Nu afwachten of we de 2 euro gaan halen zoals ze nu voorspellen.

Misschien een domme beginnersvraag, maar het houdt me toch bezig:

Stel dat ik morgen een paar duizenden euro's van een cryptocurrency-platform laat overschrijven naar mijn bankrekening, om datzelfde bedrag meteen over te schrijven naar mijn broker om te investeren in de beurs, kan ik dan nog steeds belast worden op dit bedrag? Uiteindelijk gebeurt hier enkel een wissel van geld tussen rekeningen, maar wordt dit door de bank niet automatisch doorgegeven aan de fiscus als er opeens een groot bedrag op een rekening verschijnt?

Hopelijk kan iemand me wat uitleg geven :).

MDxHealth ziet er goed uit. Vandaag bijgekocht. Nu afwachten of we de 2 euro gaan halen zoals ze nu voorspellen.
Vanwaar je geloof in dit bedrijf? Bedrijf is veelbelovend gestart maar sinds 2007 is het toch fel bergaf gegaan.
Laatste bericht dat ik ervan las was dat hun test niet zou worden terugbetaald in de VS waardoor de keurs ook weer een felle duik nam.

Is dat via BinckBank? Ik heb dat ook geactiveerd staan maar in het afgelopen jaar exact 0 EUR aan ontvangen :(. Heb nochtans niet zo'n exotische aandelen ofzo: Aedifica, Ageas, Argenx, Baidu, Alphabet, etc.

Ageas en Alphabet bezit ik ook en zijn ook niet bij mij uitgeleend. Effecten die momenteel uitgeleend zijn bij mij zijn volgende:

Ontex Group NV, Kala Pharmaceuticals Inc, Futu Holdings Ltd -ADR-, Melexis, Focus Home Interactive, Royal Caribbean Cruises Ltd

Vanwaar je geloof in dit bedrijf? Bedrijf is veelbelovend gestart maar sinds 2007 is het toch fel bergaf gegaan.
Laatste bericht dat ik ervan las was dat hun test niet zou worden terugbetaald in de VS waardoor de keurs ook weer een felle duik nam.
Als je enkel een technische analyse doet ziet de chart er van de laatste 6 maanden goed uit. Daarbij vandaag een extra koop advies met koersdoel 2 euro. Analyse plus halve gok. 😅

Iets anders: naast het dreigende rente en inflatie verhaal, waarom zie ik constant min 4 à 5 procent per dag in mijn portefeuille? Groeiaandelen maar evengoed een XFAB dalen hard zonder negatief nieuws of zelfs met goed nieuws. Iedereen is aant verkopen uit angst vr een crash of?

Misschien een domme beginnersvraag, maar het houdt me toch bezig:

Stel dat ik morgen een paar duizenden euro's van een cryptocurrency-platform laat overschrijven naar mijn bankrekening, om datzelfde bedrag meteen over te schrijven naar mijn broker om te investeren in de beurs, kan ik dan nog steeds belast worden op dit bedrag? Uiteindelijk gebeurt hier enkel een wissel van geld tussen rekeningen, maar wordt dit door de bank niet automatisch doorgegeven aan de fiscus als er opeens een groot bedrag op een rekening verschijnt?

Hopelijk kan iemand me wat uitleg geven :).
Protip: schrijft het nooit over naar uw rekening en hou het in crypto. Binnen de kortste keren kan je toch alles betalen met crypto. Kan je nu al technisch gezien met een visa zoals Swipe of Binance card

Protip: schrijft het nooit over naar uw rekening en hou het in crypto. Binnen de kortste keren kan je toch alles betalen met crypto. Kan je nu al technisch gezien met een visa zoals Swipe of Binance card
Met alle respect, maar dat is niet echt een antwoord op mijn vraag.

Ik ben beginnen beleggen in crypto jaren terug en zou bij wijze van diversificatie graag een deel daarvan op de beurs zetten. Ik wil daarbij ook niet wachten tot ik misschien "binnen de kortste keren" deze aandelen met crypto kan kopen. De vraag is of ik belast kan worden op het bedrag dat ik uit crypto haal en meteen op de beurs wil inbrengen.

Natuurlijk als het antwoord ja is, hou ik je protip in gedachte :).

Ik zie geen enkel verschil tussen crypto uitcashen naar je bankrekening en het daar laten staan tov het meteen door te sluizen naar een broker. Wat je na het uitcashen met je geld doet is irrelevant voor de belastingen die je op crypto zou moeten betalen.

Ik zie geen enkel verschil tussen crypto uitcashen naar je bankrekening en het daar laten staan tov het meteen door te sluizen naar een broker. Wat je na het uitcashen met je geld doet is irrelevant voor de belastingen die je op crypto zou moeten betalen.
Klinkt zeer aannemelijk. Merci!

Iemand die in AB Inbev zit? noteren momenteel op laagste punt sinds de crisis in 2008, afgezien de dip van maart vorig jaar. Eens normale leven terug op gang zal komen, komt dat daar wel goed veronderstel ik. De koers van AB Inbev noteert momenteel lager dan Sabmiller, die ze nota bene hebben overgenomen.

Iemand die in AB Inbev zit? noteren momenteel op laagste punt sinds de crisis in 2008, afgezien de dip van maart vorig jaar. Eens normale leven terug op gang zal komen, komt dat daar wel goed veronderstel ik. De koers van AB Inbev noteert momenteel lager dan Sabmiller, die ze nota bene hebben overgenomen.
Zit er niet in wegens enorm veel schulden en daar blijf ik liever van weg -> is Heineken niet interessanter? (als aandeel, niet het bier natuurlijk :cool: )

Ze zijn die schuldenberg wel in sneltempo aan het verkleinen (dividend over boekjaar 2020 is nu ook verlaagd om die reden).
Op 2 jaar tijd is er al een dikke 20 miljard af. Momenteel rest nog 82 miljard schulden.
Hun doelstelling is 40 miljard (pakweg 2x EBITDA).
Gaat hier over lange termijn schulden aan vaste (en lage) interestvoeten.

Blijft een bedrijf met enorme schaalvoordelen en sterke merken.
Ik maak me weinig zorgen aan deze koers. (natuurlijk, dit is geen bedrijf waarmee je rendementen zult halen van 20% meerdere jaren op rij, he. Ik reken zelf op 5 a 10% met dit aandeel vanaf de huidige koers)

Sinds een kleine maand toch al veel dagen te zien onder het motto "brol naar beneden, undervalued naar omhoog".

Degenen die zwaar in techbedrijven zonder winst en hoge toekomstverwachtingen zitten (en de laatste maand dus vrij rood zitten in de portefeuille), beware...
Want meestal gaat de daling na bubbles 'first slowly, and then fast' :)
Of we gaan daar nog een volgende 100% naar omhoog natuurlijk, want puur timing op overwaardering is onmogelijk en ik vind die bedrijven al sinds begin 2020 overgewaardeerd.
Maar twee corona's na elkaar die techwinsten naar voor trekken, lijkt mij wel een hééél kleine kans te hebben.

Terug
Bovenaan