Kleine Beursfeiten

Ik denk dat je het te nauw door je eigen bril ziet.

Mensen gaan nog altijd naar cinema gaan voor blockbusters.

2e rangs films, daar is niks aan veranderd sinds corona. Daar gaan mensen niet voor naar de cinema; die bekijken ze als ze daar zijn op een random avond uit. Netflix gaat daar niet veel aan veranderen.

En home cinema systemen, 4k tvs, downloads etc. Dat hoor je al 15y. Die hebben de markt nog altijd niet weggeduwd.

Ik heb vroeger letterlijk 1000en films gedownload. Ik keek er 2 per dag als student. Ik ging vroeger 10x per jaar naar de cinema, nu nog altijd. Prut films zijn er van tussen gevallen.

Ik denk dat je het te nauw door je eigen bril ziet.

Mensen gaan nog altijd naar cinema gaan voor blockbusters.

2e rangs films, daar is niks aan veranderd sinds corona. Daar gaan mensen niet voor naar de cinema; die bekijken ze als ze daar zijn op een random avond uit. Netflix gaat daar niet veel aan veranderen.

En home cinema systemen, 4k tvs, downloads etc. Dat hoor je al 15y. Die hebben de markt nog altijd niet weggeduwd.

Ik heb vroeger letterlijk 1000en films gedownload. Ik keek er 2 per dag als student. Ik ging vroeger 10x per jaar naar de cinema, nu nog altijd. Prut films zijn er van tussen gevallen.
Ik ga naar de cinema om de blockbusters op grote scherm te zien. Kinepolis is ook duur, dus ik ga m'n geld niet spenderen om films van 7/10 op grote scherm te zien. Dat kun je evengoed thuis dankzij de streamingdiensten. Maar als ze blockbusters zowel op cinema gaan tonen als op streamingdiensten, gaan x aantal percentage van mensen niet naar de cinema. Voorheen MOESTEN ze naar de cinema.

Tegen dat corona gedaan is, is de prijs van hun snoep ook verdubbeld 🙃

Ik ga niet veel nr de cinema maar nu en dan wel. Vind da gewoon een gezellig sociaal gebeuren. Daarna nog ietske gaan drinken

Tegen dat corona gedaan is, is de prijs van hun snoep ook verdubbeld 🙃

Ik ga niet veel nr de cinema maar nu en dan wel. Vind da gewoon een gezellig sociaal gebeuren. Daarna nog ietske gaan drinken

Dat is inderdaad toch ook het meeste deel van de mensen die daarom naar daar gaan lijkt me.
Mensen die investeren in thuismateriaal om thuis de cinema beleving te hebben is een totaal ander doelpubliek (of op zijn minst een kleiner) dan het volk daar rond loopt.

Meestal ook veel jonge mensen, die hebben dat thuis niet, ideaal om met de kameraden eens weg te gaan of als date.
Cinema is een beleving die je thuis nooit krijgt.

Dat bestaat al meer dan 130 jaar en ondanks dat iedereen in die tussentijd thuis een TV heeft is dat ook nooit gestopt. Het heeft mijns inziens een pak minder met het aanbod te maken (streaming) maar is een belevenis-sector.

Vorige week keken investeerders met spanning naar de evolutie van de rente. De Amerikaanse tienjaarsrente steeg tot 1,61%, om daarna wat terug te vallen. Ondertussen schommelt ze terug rond 1,4%. Daarmee zijn de markten weer wat meer gerustgesteld. De Australische centrale bank duwde met forse obligatie-aankopen de rente naar beneden. Beleggers houden er nog steeds rekening mee dat centrale banken hun soepele beleid niet zullen kunnen volhouden als de inflatie aantrekt. Grote fondsen herschikken hun portefeuille om zich hierop voor te bereiden.

Dit weekend werd het stimuluspakket van Joe Biden goedgekeurd door het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden. Het pakket heeft een prijskaartje van 1.900 miljard USD. Nu moet de Senaat zich over de deal buigen. De markten zien de extra steun graag komen.

Huppeldepup, terug ↗️😛

Zijn er hier gebruikers wiens aandelen uitgeleend worden? Zo ja welke aandelen en hoeveel ontvangen jullie ervoor? Ik ontvang gemiddeld 30-40 euro netto per maand aan rente op de uitgeleende waarde.

Gebruiken jullie een portfolio tracker? Wil graag een meer visueel overzicht hebben van mijn portefeuille dan wat ik op Degiro kan zien. In een visuele grafiek allemaal samen. Per beurs. Etc.
Alle ervaringen zijn welkom. :)

Dat is inderdaad toch ook het meeste deel van de mensen die daarom naar daar gaan lijkt me.
Mensen die investeren in thuismateriaal om thuis de cinema beleving te hebben is een totaal ander doelpubliek (of op zijn minst een kleiner) dan het volk daar rond loopt.

Meestal ook veel jonge mensen, die hebben dat thuis niet, ideaal om met de kameraden eens weg te gaan of als date.
Cinema is een beleving die je thuis nooit krijgt.

Dat bestaat al meer dan 130 jaar en ondanks dat iedereen in die tussentijd thuis een TV heeft is dat ook nooit gestopt. Het heeft mijns inziens een pak minder met het aanbod te maken (streaming) maar is een belevenis-sector.
Ik had vroeger persoonlijk 2 redenen om naar de cinema te gaan
1) Films die nog niet beschikbaar waren. Maar ondertussen worden ze quasi tegelijk gereleased op streamingkanalen
2) De beleving van een groot scherm en stevig geluid. Maar dat heb ik ondertussen thuis ook en imo beter (maar dat is inderdaad iets dat maar een beperkte groep mensen zal hebben).

Maar de huidige generatie tv's is wel al héél goed, en doordat punt 1 minder en minder relevant wordt. Zie ik de sector toch krimpen of zeker niet groeien. Het aantal écht grote blockbusters lijkt ook steeds af te nemen he. Er gaan veel meer middelen naar quantiteit (Netflix voldumpen met films) dan naar kwaliteit.

Gebruiken jullie een portfolio tracker? Wil graag een meer visueel overzicht hebben van mijn portefeuille dan wat ik op Degiro kan zien. In een visuele grafiek allemaal samen. Per beurs. Etc.
Ik heb Delta, en hoewel dat eigenlijk nog nice is, zoek ik een betere. 'k Moet handmatig alles invullen waardoor het niet precies hetzelfde is om één of andere manier. Bolero hun app is gewoon te lelijk om te openen.

Delta zou wel brokers linken binnenkort

Ik ga ook niet meer naar een cinema omdat het verschil van beleving/kwaliteit veel kleiner is geworden door een betere TV en surround installatie.
De nadelen van de cinema zijn echter niet verdwenen, in tegendeel -> wordt alsmaar duurder, als je in het winkeltje aan de kassa staat voel je je echt bestolen, en als je dan nog eens pech hebt in de zaal zit je naast iemand die nacho's eet of achter iemand die de film niet boeiend vindt en constant op zijn gsm kijkt.

Geef mij dan maar mijn eigen cinema ervaring thuis, waar ik op mijn gemak kan kijken als het mij uitkomt en de film op pauze kan zetten voor een toiletbreak of drankaanvulling :cool:

De tijd zal het uitwijzen. Maar 2019 was niet alleen een recordjaar voor België. Ook in NL was er een groeiend aantal bezoeken: 6.47% to.v. 2018.
Uiteraard is er veel veranderd in 2020 dus het is koffiedik kijken hoe alles evolueert.

En lang maar mooie schrijven over de toekomst van de cinema:

En onderzoek van Deloitte: https://www.wired.com/story/on-the-future-of-movies/

Het is duidelijk dat er veel meer achter de film-industrie schuilt dan de cinemareleases. Streaming is niet persé de be-all and end-all van studio's.

Laatst bewerkt:
Kinepolis noteert ondertussen slechts 10% lager dan tijdens de zomer van 2019. Er zijn in de tussentijd uiteraard wel uitbreidingen geweest in verschillende landen. Maar toch, voor een sector waar we nog niet van weten wanneer deze weer volledig operationeel gaat zijn vind ik de waarde al serieus opgelopen. Gaat er iemand van uit dat we komende winter alweer gezellig popcorn gaan kunnen eten in een volle cinemazaal? Ik alvast niet. En zowel de volle zaal als de popcorn zijn toch cruciaal voor de rendabiliteit.

Kinepolis noteert ondertussen slechts 10% lager dan tijdens de zomer van 2019. Er zijn in de tussentijd uiteraard wel uitbreidingen geweest in verschillende landen. Maar toch, voor een sector waar we nog niet van weten wanneer deze weer volledig operationeel gaat zijn vind ik de waarde al serieus opgelopen. Gaat er iemand van uit dat we komende winter alweer gezellig popcorn gaan kunnen eten in een volle cinemazaal? Ik alvast niet. En zowel de volle zaal als de popcorn zijn toch cruciaal voor de rendabiliteit.
Zolang niet iedereen gevaccineerd is zal het wel met mondmasker en aan beperkte capaciteit zijn vermoed ik.

Edit: én welke website of tool gebruiken jullie voor technische analyses? Degiro kan ik niet gebruiken om trendlijnen te plaatsen etc. Bedankt.

Edit: én welke website of tool gebruiken jullie voor technische analyses? Degiro kan ik niet gebruiken om trendlijnen te plaatsen etc. Bedankt.
Ik heb onlangs ook naar een manier gezocht om een portfolio tracker te starten omdat ik gebruik maak van Bux Zero, en ik daar geen deftig overzicht krijgt van wat de actuele situatie en evolutie is van mijn portfolio (wat logisch is aangezien Bux Zero maar een app is).

Tijdens mijn zoektocht, ben ik op volgende film uitgekomen met een tutorial om een portfolio tracker te maken via excel in google sheets. Aangezien mijn kennis met excel beperkt is tot de standaard formules, kwam dit mij goed uit.

De eerste 4 minuten zijn een voorstelling van het document; de rest is dan de procedure om het zelf op te stellen.

Het enige waarmee ik in deze video rekening mee moest houden is dat je " ; " gebruikt ipv " , " in de formules en moest ik voor de tickers ook de markt toevoegen omdat google finance wat problemen had om mijn EU aandelen deftig te vinden (bv. EBR:ABI ipv gewoon ABI).

Aangezien ik maar sinds dit jaar ben beginnen beleggen, weet ik niet of deze tracker voldoende is (of ontbreken er nog belangrijke info?) , maar het geef mij in elk geval een beter zicht op wat er allemaal in mijn portfolio zit, wat mijn huidige situatie is en hoe deze evolueert.

Da's enkel als ge ervan uitgaat dat vaccinaties uitlopen/niet werken. Anders zie ik mijzelf al terug in de cinema tegen dan

Als je ziet hoeveel bezoekrs naar fc de kampioenen films gaan, denk ik dat je kunt concluderen dat het medium niet uitgemolken is...

De films zijn overal beschikbaar en elke zaterdag draaien ze een oude episode. Elke film, 500k bezoekers in de cinema...

Als je ziet hoeveel bezoekrs naar fc de kampioenen films gaan, denk ik dat je kunt concluderen dat het medium niet uitgemolken is...

De films zijn overal beschikbaar en elke zaterdag draaien ze een oude episode. Elke film, 500k bezoekers in de cinema...
Ik denk niet dat iemand zegt dat de cinema ten dode is opgeschreven, maar ...
  • de koers staat nu niet meer zo ver onder de absolute topkoersen uit 2019
  • er gaan sowieso een aantal cinema-bezoekers overschakelen naar streaming thuis op hun home cinema (5%, 10%, ... ?)
  • de filmdistributeurs hebben geëxperimenteerd met distributie naar Netflix, Disney+ etc, ... wie weet veranderen zij hun approach en lanceren ze tegelijkertijd in zalen en op Netflix? of met een kortere wachtperiode?
  • covid is verre van gedaan, gaat nog maanden duren voor er terug 100% capaciteit zal zijn in cinema's.

dus bovenstaande in acht genomen lijkt Kinepolis me aan deze beurskoers verre van een koopje... in tegendeel zelfs, zeker gezien de hoge schuldgraad.

Zijn er hier gebruikers wiens aandelen uitgeleend worden? Zo ja welke aandelen en hoeveel ontvangen jullie ervoor? Ik ontvang gemiddeld 30-40 euro netto per maand aan rente op de uitgeleende waarde.
Is dat via BinckBank? Ik heb dat ook geactiveerd staan maar in het afgelopen jaar exact 0 EUR aan ontvangen :(. Heb nochtans niet zo'n exotische aandelen ofzo: Aedifica, Ageas, Argenx, Baidu, Alphabet, etc.

ik heb zaterdag wat geld overgeschreven naar binance via een banktransfer, ma kzie er nog niks opstaan... -_- iemand een idee hoe lang dit zou mogen duren?

Terug
Bovenaan