Het is moeilijk om te zeggen wat Kinepolis zal doen om hun business in leven te houden maar Duquenne heeft al laten weten dat ze naar alternatieve inkomstenbronnen aan het kijken zijn, dus blijven stilstaan doen ze ook niet.
Zelfs tijdens Corona bleven ze proberen:
Dit toont toch aan dat ze niet gewoon afwachten.
Ook nemen ze feedback van werknemers op:
We mogen ook niet onderschatten dat naar de cinema gaan ook een uitstap is voor velen. Koppels met en zonder kinderen gebruiken de cinema als een eenvoudig avondje uit i.p.v. een serieuze (city-)trip.
Het zal misschien iets minder zijn (een kwart minder lijkt me veel), maar nu ik zelf een kleine op komst heb, weet ik sowieso al dat ik extra zal genieten van de kleine dingen zoals er eens naar de cinema gaan zonder kinderen.
Zelfs tijdens Corona bleven ze proberen:
Privécinema en popcorn aan huis
Kinepolis zat niet stil tijdens het coronajaar. Naast de bouw van vijf nieuwe complexen in Nederland, Frankrijk en Canada testte het in Antwerpen de thuislevering van snacks als popcorn en nacho’s - een idee van zijn Canadese dochter . Met succes, de dienst wordt uitgebreid naar Kortrijk, Leuven, Gent en Luik.
Kinepolis lanceert bij de heropening van de zalen nog een andere dienst: een privé-filmvoorstelling voor bubbels tot tien personen. In Luxemburg kost de Kinepolis Privé 199 euro (voor tien personen) - dat komt neer op 20 euro per ticket, versus 12 euro voor een gewoon filmticket.
Topman Eddy Duquenne verwacht niet dat het concept behouden blijft eens de zalen weer volledig open mogen. ‘Het is niet rendabel, door de kosten voor projectie, verwarming en poetsbeurten.
Dit toont toch aan dat ze niet gewoon afwachten.
Ook nemen ze feedback van werknemers op:
2021 zal een overgangsjaar worden, met 2022 het jaar van stabilisatie en waarschijnlijk 2023 opnieuw vooruitgang.Wel kijkt hij al naar 2022 om nieuwe producten te lanceren en de efficiënte te verhogen met maatregelen die uit de hoed van het personeel komen. '
We mogen ook niet onderschatten dat naar de cinema gaan ook een uitstap is voor velen. Koppels met en zonder kinderen gebruiken de cinema als een eenvoudig avondje uit i.p.v. een serieuze (city-)trip.
Het zal misschien iets minder zijn (een kwart minder lijkt me veel), maar nu ik zelf een kleine op komst heb, weet ik sowieso al dat ik extra zal genieten van de kleine dingen zoals er eens naar de cinema gaan zonder kinderen.
Laatst bewerkt:
. De cash die wegvloeit uit Kinepolis is beperkt gebleven. Als die binnenkort weer openen en evenveel bezoekers hebben als er voor, is er niet veel reden om veel onder de koers van ervoor te noteren. Ja, er is wat cash buiten gegaan. Aan de andere kant gaan wel wat heilige huisjes die veel kosten uiteindelijk gesneuveld zijn met Corona als excuus.
gisteren wast dus paniekverkoop met 8.34 als absoluut dieptepunt.