Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kort samengevat:Kan je een samenvatting geven, want ik ga geen uur en kwart video bekijken van iemand zijn olie outlook, wiens publiek energy-fonds zowel de energy-, olie-, als gewone index zwaar underperformde over de laatste 7 jaar sinds inception:
![]()
EIPIX | EIP Growth and Income Fund;I Overview | MarketWatch
EIPIX | A complete EIP Growth and Income Fund;I mutual fund overview by MarketWatch. View mutual fund news, mutual fund market and mutual fund interest rates.www.marketwatch.com
Fixed that for ya.Mogelijk willen ze niet meer.
Dit inderdaad ook wel.Fixed that for ya.
Daarom spreek ik dus over 'Excelridders'. Je haalt wat cijfers uit Yahoo Finance, en denkt dat je hiermee een soort waardering gemaakt hebt, waarop je je beslissingen baseert.
Zoals Charon hieronder zegt, dat is compleet fout voor een holding zoals Berkshire en redelijk ogen-openend dat je zoiets basic niet weet.
Dat je nog nooit deftig het jaarrapport gelezen hebt van de beste investeerder aller tijden, bevestigt voor mij alle observaties dat uw groei-investeringen gewoon wat kort-door-de-bocht oppervlakkig cijferwerk zijn. (zoals uw triple-digit winsten bij Upstart en Futu, 2 bedrijven die op voorhand quasi waardeloos waren maar waar je gewoon een retail bullmarkt mee reed onder de illusie dat het goede bedrijven waren).
En dan nog is het iets ingewikkelder dan dat, maar dat zou ons te ver leiden.
Met Berkshire heb je aan de huidige prijs +- een 10% korting op een bedrijf dat aan intrinsieke waarde (+- 360 momenteel) ongeveer 5-6% nettorendement oplevert).
Veel meer dan een oppervlakkig berekende P/FCF van 23 zou laten vermoeden.
Wildcard: dollarkoers.
Dan moet hij... zijn broek terug optrekken?Futu +100% sinds deze post van Janus op 11 mei.
Als Janus zijn victory lap doet is het tijd om te kopen zeker?
(Heb zelf al lang geen Futu meer, maar ik zag nu toevallig dat ze dit jaar goed presteren)

Mja.Futu +100% sinds deze post van Janus op 11 mei.

ik ook, wel oxy.2023:
Ik blijf in de olie: APA, OVV.
Niets saai aan.Olie is saai; maar denk dat het al bij al klaar en duidelijk is.
Ps. zie Tesla gaan![]()
Apa behoort bij de beste performers vd S&P dit jaar (samen met oxy).ik ook, wel oxy.
Apa (en deels ook OVV) vind ik echt shitco's.
Niets saai aan.
Interessante geschiedenis, levensnoodzakelijk en strategisch.

Los van e&p/Suriname is APA nog steeds redelijk goedkoop.@Brt : apa is wel iets volatieler gezien e&p en het Suriname-verhaal.
Janus doelt vooral op de CEO, die in het verleden af en toe eens uitspraken deed die al teveel beloofden. Het feit dat hij nog steeds CEO is, weegt ook op de koers.
Desalniettemin ben ik mij daar ten volle van bewust, maar ik zie ook meer dan voldoende positieve punten in apa, los van de ceo.
Inderdaad.Los van e&p/Suriname is APA nog steeds redelijk goedkoop.
Inkoop eigen aandelen zal op eindejaar rond de 20% liggen sinds start inkoopprogramma in oktober 2021 (!).Los van e&p/Suriname is APA nog steeds redelijk goedkoop.
KBC securities over VGP: (ik snap niet goed waarom ze een 50% premie op de NTA willen betalen... dat leggen ze niet uit in hun analyse)Als VGP aandeelhouder wederom een bittere pil, niet geheel onverwacht - eeuwige twijfel om tijdje terug te verkopen maar goed, gedane zaken nemen geen keer zeker.
Mede door de drop amper nog een kleine 3% van port "waard", het risico van individuele aandelen/hoge schuldgraad. Op termijn zal de vraag naar logistiek wellicht overeind blijven maar beleggers zullen veel geduld moeten oefenen vrees ik.
Mss hak ik de knoop alsnog door en verkoop ik de positie. Morgen wacht een 2de knip op de koers in elk geval.
Wim Lewi voorspelt een dividend van 3,00 euro over boekjaar 2022, dat geleidelijk
kan stijgen tot 3,82 euro tegen 2025. De markt lijkt het ontwikkelingspotentieel van
VGP te hebben opgegeven. Wim Lewi is een andere mening toegedaan: structurele
investeringen blijven gunstig op langere termijn.
Zijn koersdoel van 150 euro komt overeen met een premie van 51% ten opzichte
van de NTA (98 euro). Het ‘Kopen’-advies blijft behouden. VGP noteert momenteel
tegen een koers van 78 euro, goed voor een opwaarts potentieel van ongeveer 93%.