Kleine Beursfeiten

Maar aangezien ik hier 1 van de enige ben die realtime alle aan- en verkopen toont, verlies of niet, hierzo:
(nog een drets trades daaronder maar dat doet er niet toe voor het argument met onze investeringsexpert hierboven):

Capture-Copy-5.jpg
Waarom herbalife niet nu kopen aan 12.70? Als die binnen 1-2 kwartalen terug positieve resultaten halen gaat dat wel *2 gaan...

Visa is nu al 2y sideways aan't traden. Terwijl zijn de fundamentals fel gestegen.
Misschien omdat de Credit Card Competition Act voor een onzekere factor zorgt? Als die wet er door komt is het geen goede zaak voor de grootste players op de markt Visa en Mastercard.

Nancy Pelosi heeft vorige maand afscheid genomen van 20.000 shares nadat ze dit in juni ook al deed. Over het algemeen doet ze het toch erg goed op haar trades met voorkennis...

Als die binnen 1-2 kwartalen terug positieve resultaten halen
Dat is een nogal belangrijke 'als'.

Dat aandeel is een x3 als de omzet terug begint te stijgen.
Maar ik kan daar momenteel met geen enkele veiligheidsmarge een probabiliteit op plakken.

Maar ik denk dat ik iets gevonden heb dat de omzet vrij realtime benadert.

Wordt vervolgd, als die omzet onderhuids weer zou blijken te stijgen.

Misschien omdat de Credit Card Competition Act voor een onzekere factor zorgt? Als die wet er door komt is het geen goede zaak voor de grootste players op de markt Visa en Mastercard.

Nancy Pelosi heeft vorige maand afscheid genomen van 20.000 shares nadat ze dit in juni ook al deed. Over het algemeen doet ze het toch erg goed op haar trades met voorkennis...
Wat Nancy doet kan me geen bal schelen.

There are six to seven platforms, other than Visa and Mastercard, that can process debit transactions. But there are no viable alternatives to Visa and Mastercard when it comes to processing credit transactions.

Komt goed.

Correct.

De Belgische beleggers zijn onderhevig aan een dubbele belasting op die uitkering. De Duitse bronheffing bedraagt 26,375 procent en daar komt nog de Belgische roerende voorheffing van 30 procent bovenop. Met andere woorden: van de 19,06 euro blijft netto amper 9,82 euro over, of een fiscale aanslag van 9,24 euro per aandeel.

Nu, op zich zou De Tijd natuurlijk zo'n artikel kunnen schrijven over élke dividenduitkering. De bronheffing kan je niet vermijden (en de koersval op maandag zal ook gewoon meenemen dat die niet vermeden kan worden) en in principe kan je elke aandeel rond ex dividend verkopen en terugkopen eens je fiscale korf gevuld is.
Maar hier gaat het natuurlijk om een dusdanig groot dividend in vergelijking met de koers dat het de moeite kan zijn om er je tijd in te steken en om de beurstaksen voor te betalen.

Correct.

De Belgische beleggers zijn onderhevig aan een dubbele belasting op die uitkering. De Duitse bronheffing bedraagt 26,375 procent en daar komt nog de Belgische roerende voorheffing van 30 procent bovenop. Met andere woorden: van de 19,06 euro blijft netto amper 9,82 euro over, of een fiscale aanslag van 9,24 euro per aandeel.

Nu, op zich zou De Tijd natuurlijk zo'n artikel kunnen schrijven over élke dividenduitkering. De bronheffing kan je niet vermijden (en de koersval op maandag zal ook gewoon meenemen dat die niet vermeden kan worden) en in principe kan je elke aandeel rond ex dividend verkopen en terugkopen eens je fiscale korf gevuld is.
Maar hier gaat het natuurlijk om een dusdanig groot dividend in vergelijking met de koers dat het de moeite kan zijn om er je tijd in te steken en om de beurstaksen voor te betalen.
Paar vraagjes:

a) Is het dan verzekerd dat de prijs die maandag dan lager gaat liggen ?
b) Indien je tot 800 euro aan dividendbelasting kan vrijstellen, is het nog de moeite om het te verkopen en weer aan te kopen ?

Thanks

Correct.

Wat als je een turbo op VW hebt? Hoe werken turbo's en dividend eigenlijk?

Best ook die verkopen zeker?

Paar vraagjes:

a) Is het dan verzekerd dat de prijs die maandag dan lager gaat liggen ?
b) Indien je tot 800 euro aan dividendbelasting kan vrijstellen, is het nog de moeite om het te verkopen en weer aan te kopen ?

Thanks

A) Met zo'n dividend zal de prijs maandag zeker lager liggen. Echter, je kan nooit voorspellen waar de koers exact uitkomt. Je hebt niet enkel de ex dividend die speelt maar ook de gewone marktbeweging.
Als je vrijdagavond verkoopt en maandagmorgen koopt, dan zal het verschil het dividend + de normale koersbeweging zijn, en die normale koersbeweging is natuurlijk een vraagteken.

B) Als je je korf kan vullen met dit dividend blijf je beter gewoon zitten. Mijn korf is echter normaal gezien al volledig gevuld door andere dividenden van andere aandelen waar het minder zin heeft om zo'n verkoop/aankoop te doen (omdat dividend veel kleiner is ten opzichte van de koers, waardoor de beurstaks en brokerkosten te veel doorwegen om zo'n manoeuvre te doen om de voorheffing te ontlopen).

Wat als je een turbo op VW hebt? Hoe werken turbo's en dividend eigenlijk?

Best ook die verkopen zeker?

Weet ik eigenlijk niet. Bij een turbo heb je zelf de onderliggende aandelen niet in bezit waardoor het dividend ook niet aan jou toekomt, dacht ik. Welk effect dit dan heeft is mij niet meteen duidelijk, heb zelf geen turbo's in mijn bezit.

Bij een long turbo wordt normaal gezien het dividend op de ex-dividenddatum afgetrokken van het financieringsniveau.
idd, denk zelf dat het het netto-dividend is, maar het is geen Duitse turbo, dus vraag me af of daar dan ook 2x belastingen vanaf gaan?

misschien voor de zekerheid toch maar verkopen

idd, denk zelf dat het het netto-dividend is, maar het is geen Duitse turbo, dus vraag me af of daar dan ook 2x belastingen vanaf gaan?
Dividend wordt minder belast omdat turbouitgevers die dubbele RV kunnen vermijden. Turbo's met lage hefboom waren (tot de rentestijging) op dat vlak een interessant alternatief voor buitenlandse dividendaandelen.

Ik bedoel uw 'voorkennis' insinuatie.

Dat is vaak zoals bewijzen dat god (niet) bestaat.

Er zijn al precedenten van ons Nancy en haar man die zo heel toevallig perfecte timing hebben van het verkopen van aandelen.
1 keer een goeie trade kan voorvallen, maar teveel toeval is ongeloofwaardig.

Voor de rest, het gaat over Nancy, een intelligente geslepen vos, die laat geen bewijzen achter.

Terug
Bovenaan