Pskonejott
Active member
Hou morgen de beursapp maar dicht. Alhoewel Apple wel met goeie cijfers.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een gezamelijke crash van FAANG betekent natuurlijk ook wel een bloedrode S&P500Er is meer in de wereld dan FAANG...
Beetje raar dat je die quote nu bovenhaalt, vermits die betrekking had op verlieslatende, zeer duur gewaarde high growth SAAS bedrijven... En het zijn net de gevestigde , relatief redelijk gewaarde big tech waarden die de dieperik in gaan.Reminder:
Grote big tech was ook duur gewaardeerd.Beetje raar dat je die quote nu bovenhaalt, vermits die betrekking had op verlieslatende, zeer duur gewaarde high growth SAAS bedrijven... En het zijn net de gevestigde , relatief redelijk gewaarde big tech waarden die de dieperik in gaan.
Goh, ik vond Alphabet, Apple en Meta vorig jaar (in vergelijking met sectorgenoten) zeker niet overdreven duur gewaardeerd, als je hun riante marges, sterke balans en marktpositie in gedachten neemt. Microsoft was iets duurder, maar dat is misschien wel het beste, meest gediversifieerde, dominante softwarebedrijf van allemaal.Grote big tech was ook duur gewaardeerd.
Maar dat was min of meer terecht, want zware winst en marktpositie.
Maar niettemin duur.
En verschillende keren hier vermeld dat het niet abnormaal zou zijn dat die deels mee de dieperik ingaan bij een algemenere tech malaise.

Mja, zoals hier meerdere keren gezegd...:Goh, ik vond Alphabet, Apple en Meta vorig jaar (in vergelijking met sectorgenoten) zeker niet overdreven duur gewaardeerd, als je hun riante marges, sterke balans en marktpositie in gedachten neemt.
Soit, de PE ratio's nu zijn toch stilaan ridicuul:
Alphabet net geen 17
Meta dikke 7,5 (!)
Microsoft 23,50
Ik denk dat de kernfout ligt in het idee dat die marges en winsten volledig afgeschermd zijn van enige cyclicaliteit (of hoe vertaal je dat ook), en dat die marktpositie misschien minder dominant is dan verondersteld.En dat voor bedrijven met stuk voor stuk een dominante marktpositie, kerngezonde balans (hopen cash, weinig tot geen debt), OK tot stevige FCF's in een toekomstgerichte sector (online advertising, Saas, cloud). Bedrijven die in normale macro-economische omstandigheden ook gewoon gezond kunnen blijven groeien.
Ik vrees dat dit helemaal nog niet te gek voor woorden is, en dat meerdere SaaS en andere tech/groei darlings van de afgelopen jaren nog maar aan het begin van hun pandoering staan.Ik herhaal hier voor een groot stuk wat @Racing_Genk hier ook al verschillende keren heeft aangehaald, maar het is toch echt wel te gek voor woorden.
)Ah ja, is mijnen business (allé, van de multinational waarvoor ik werk), denk dat ik het hier al vele keren vernoemd heb dat er van crisis 0,0 te merken is in deze sector ;-)Pinterest is 10% naar boven
On another note, medtech/diagnostics blijven goed performen post covid. Tip van het huis.
Merk ook de absolute desinteresse in deze post op, terwijl over het enorme potentieel van Chinese aandelen pagina's lang geluld werd de vorige jaren.Smallcap UK aandelen (bv. EWUS etf) staan overigens op het niveau van eind 2012.
Als je probeert te bottomfishen of speculeren, hoef je dus helemaal niet naar dictatorlanden, Afrika, of dergelijk investerings-schorriemorrie uit te wijken...