Kleine Beursfeiten

Dit gezegd zijnde, Google ex-cash aan TTM P/E van 15, dat is al niet hondeslecht.

Als het aan 12 geraakt in de komende maanden, zou ik wel eens durven gaan. (koers 75 à 80)
Kan zijn dat het daar niet geraakt, dat is dan pech. (zoals altijd: er komen wel andere opportuniteiten dan. Margin of safety is te belangrijk)

Want naast Apple vind ik Google toch incontournable vinden.
En die kunnen met 1 pennentrek Booking, Tripadvisor (en quasi alles met travel en prijsvergelijking) uit de markt duwen, als ze er eens hun gedacht van maken.
En hun pixelphones zijn goed, dus misschien kunnen ze naar Apple toegroeien qua software/hardware optimalisatie.

En er hangt nog serieus wat vet aan (denk dat 25% van het personeel zonder problemen buiten kan gebonjourd worden zonder impact op de winst).

Laatst bewerkt:
Ik denk dat dat crashen van 'de index' nog wel zou kunnen meevallen.
Het zullen eerder bepaalde deelpockets in de bredere markt zijn die nog wat kletsen te goed hebben.
Er zijn nog altijd veel bedrijven met geen enkel vooruitzicht op winst die op een price revenue van 20 staan of zo.

In welke zin staat die "goedkoop"?
Gewoon op basis van de grafiek?
Wetende dat je niet mag investeren op basis van een grafiek :)

Die Maleisië ETF bestaat voor meer dan 40% uit banken met governance problemen, en voor de rest dan ook nog wat uit overheidsbedrijven.
De overheid van Maleisië staat nu ook niet bekend als erg ontwikkeld of met stabiele instituties.

Daarnaast is de gemiddelde P/E van de bedrijven in die ETF bijna 15.
Google stond gisteren ex-cash aan een P/E van +- 15.

Koop je liever Maleisië of Google...?

Gemiddelde P/E van die UK ETF is onder de 10.
Ontwikkelde economie, net naast Europa, met rechtsstaat en diepe financiële markten.
(nb: géén aankoopadvies. Momenteel enkel interesse.)

Dus als ik moest kiezen op basis van cijfers, dan is het een easy keuze.

in de post over UK stond enkel dat die ETF "terug op het niveau van 2012" staat".

als enige criterium.

heb al spijt dat ik erop reageerde.

in de post over UK stond enkel dat die ETF "terug op het niveau van 2012" staat".

als enige criterium.
Ja ok, daar heb je wel gelijk in.
Maar als ik zoiets post, dan heeft het meestal wel iets van intrinsieke goedkoopheid ook :)

Wel nog maar heel oppervlakkig bekeken hoor.
Ik vond het interessant om eens te checken omdat ik overal wat begin te merken dat UK als schlemiel begint beschouwd te worden, zelfs door schlemielen.

Geen Afrikaans of obscuur land dat goedkoop staat zonder echt vooruitzicht op beter.
Wel een Westers ontwikkeld land, met top universiteiten, rechtsstaat, geografisch naast EU exportmarkt, potentieel om terug bij de EU te komen binnen de komende 10 jaar (zal wel niet zo heten, maar misschien 'free trade zone' of zo) aangezien men begint in te zien wat een draak die Brexit is, en zeer ontwikkelde financiële markten.

En sentiment super negatief.
Alles loopt fout momenteel. Iedereen lacht ermee.

En de waarderingen van de bedrijven lijken dit te weerspiegelen.
Ook bepaalde banken daar zijn echt mega goedkoop.
Kwestie van daar eens in detail door te ploegen, want aandelen van financiële instellingen zitten uiteraard vol booby traps.

Alé, ik weet wat doen. Ik zal mij eens een paar maanden fulltime bezighouden met die sector zoals met de oliesector een paar jaar geleden, want ik zie potentieel :)

Laatst bewerkt:
Dat alle indexen gingen mee kelderen.

S&P +2.15% as we speak
Ik vraag mij af of het geen dead cat bounce is. Ik denk dat we nu een rally zien naar eind dit jaar en dat het begin volgend jaar allemaal nog wat dieper gaat gaan, dan is't ook tax time in de US en doen de beurzen het wat minder goed.

Zal afhangen van het inflatiecijfer van oktober in de US

Zou wel eens een (stevige) daling kunnen zijn en als dan de fed 0.50 verhoogd of een lief woordje uitspreekt is het 🤑

Ik vraag mij af of het geen dead cat bounce is. Ik denk dat we nu een rally zien naar eind dit jaar en dat het begin volgend jaar allemaal nog wat dieper gaat gaan, dan is't ook tax time in de US en doen de beurzen het wat minder goed.
Who cares?

Je kunt elke maand proberen te voorspellen. Of je kunt gewoon systematisch breed kopen en shit avoiden en door de swings uitzitten.

Geweldig cadeau gekregen van mijn ex-werkgever gisteren :woohoo:

i-v6rW8vv-M.jpg

Op één dag naar 2-year high terwijl het laagste punt in 2 jaar nog in maart bereikt werd.

PS dit zegt niks over mijn winst natuurlijk 🙃

Laatst bewerkt:

i-v6rW8vv-M.jpg

Op één dag naar 2-year high terwijl het laagste punt in 2 jaar nog in maart bereikt werd.

Nice. Ik denk dat dit de grootste dagstijging (%) is die ik al heb meegemaakt sinds ik long ben.
Zit erin sinds 2014 (spijtig genoeg). Blij dat de vooruitzichten en het aandeel eindelijk weer de goede kant opgaan na jarenlang slabakken.
Idioot dat ik ben de helft verkocht begin dit jaar om Meta, Mercadolibre, ... bij te kopen. 2de grootste blunder vh het jaar na m'n aanzienlijke Telenet aankopen van december/januari tem mei.

i-v6rW8vv-M.jpg

Wat company would that be :woohoo:

Ook al jaren aandeelhouder hier.

Mijn company stock ook bijna ATH in euro's omgerekend.

Nice. Ik denk dat dit de grootste dagstijging (%) is die ik al heb meegemaakt sinds ik long ben.
Zit erin sinds 2014 (spijtig genoeg). Blij dat de vooruitzichten en het aandeel eindelijk weer de goede kant opgaan na jarenlang slabakken.
Wat company would that be :woohoo:
Ook al jaren aandeelhouder hier.
Laatste 7 jaren zijn mager geweest, zou dat iets kunnen betekenen? :D Sinds ontslag van de vorige CEO echt helemaal een ander bedrijf geworden.
Eerlijk gezegd vermoed ik dat het nog even vrij volatiel gaat blijven tot ze zich echt competitief tonen in nieuwe domeinen cfr oncologie.

Zie ze nu zeker niet meteen doorstoten terug naar 100$ of hoger, maar het dividend is wel goed ondertussen :)

Laatste 7 jaren zijn mager geweest, zou dat iets kunnen betekenen? :D Sinds ontslag van de vorige CEO echt helemaal een ander bedrijf geworden.
Eerlijk gezegd vermoed ik dat het nog even vrij volatiel gaat blijven tot ze zich echt competitief tonen in nieuwe domeinen cfr oncologie.

Zie ze nu zeker niet meteen doorstoten terug naar 100$ of hoger, maar het dividend is wel goed ondertussen :)

Ik heb ze aan 60 of zo gekocht, dus choochoo.

En gelukkig hebben ze 4mrd richting glpg geschoven, daar ook langs de kassa gepasseerd.

Werd intern gelachen met de glpg deal?

Ik heb ze aan 60 of zo gekocht, dus choochoo.

En gelukkig hebben ze 4mrd richting glpg geschoven, daar ook langs de kassa gepasseerd.

Werd intern gelachen met de glpg deal?

Goh zeer gemengde reacties toen, in België vonden we dat wel plezant natuurlijk. Maar ook duidelijk dar nieuwe CEO zich daarmee wilde profileren en toch ferme sisser geworden.

Moet wel zeggen dat ik de deal van GLPG met Cellpoint zeer veelbelovend vind 😊

Dit subforum beïnvloedt mijn gedachten. Ik was vandaag op de boekenbeurs: 2x8 euro toegang. Een boek gekocht: 22 euro. Parkeerkost: 4 euro. Totale kost: 42 euro, terwijl ik het boek waarschijnlijk ook ergens gratis zou kunnen downloaden.

En toen ik op de parking stond dacht ik: "ben ik allergisch aan geld?"

Dit subforum beïnvloedt mijn gedachten. Ik was vandaag op de boekenbeurs: 2x8 euro toegang. Een boek gekocht: 22 euro. Parkeerkost: 4 euro. Totale kost: 42 euro, terwijl ik het boek waarschijnlijk ook ergens gratis zou kunnen downloaden.

En toen ik op de parking stond dacht ik: "ben ik allergisch aan geld?"
Dat is anders.
Op de boekenbeurs heb je effectief iets teruggekregen voor uw geld.

Bij de allergie van het type beurs pis je het gewoon weg in de put, onder hoongelach van uw medeforumleden ;)

Terug
Bovenaan