Ik lees uw analyses altijd met veel plezier Janus dus vroeg me af gezien Herbalife nu in uw buy zone zit of dit een opportuniteit is om er nu wat van aan te schaffen of is gezien de slowth in sales en het gebrek aan guidance voor Q4 de bodem nog niet bereikt?
Geen idee van bodems.
Voor mij is er voldoende margin of safety aan de huidige prijs.
Ik denk 50/50 dat het -50% gaat (value trap) of +100 à 150%.
Dus in theorie een goede koop, maar risky om mij te volgen (wat ik dus expliciet niet aanraadde).
Maar ik had me vroeger al bedacht dat je beter gewoon wacht tot de value letterlijk voor uw ogen ligt te schreeuwen "Dit kan toch niet?", in de plaats van vrij marginal probabilistische bets te zitten doen.
En enkel zoals usual gigantisch grote bets doen omdat ik convictie heb en de downside zeer klein is. (HLF is slechts 5%)
Bv. Oxy aan 33% P/FCF begin 2022, of Berkshire aan 250.
Dergelijke bedenkingen steken uiteraard altijd pas de kop op nadat de prijs net gezakt is, niet als het direct hoger scheurt
Wat telt is wat de CEO op korte termijn zal doen, en of de resultaten negatief accelereren. Kan zijn dat ik dan verkoop met verlies.
Aan de huidige prijs is het minste matige nieuws goed voor +20%.
Snelle dalingen zijn nooit prettig, maar aangezien mijn eerste aankoop in Oxy dateert van februari 2020 aan 40, waarna het binnen de 3 weken zakte naar 9 (-75%), heb ik ondertussen ballen met een hardheid zoals een imaginaire legering van staal, diamant, en tungsten.