Kleine Beursfeiten

We leren hieruit dat
- als uw buy target 17-18 is
- als je al meer dan een half jaar geduldig niets koopt of verkoopt
- als je daardoor een klein beetje FOMO krijgt aan 21, net voor de Q3 resultaten
...

... dat je u fucking aan uw buy target te houden hebt, amateuristische hond.

De moment om bij te kopen dus ? :thinking:

We leren hieruit dat
- als uw buy target 17-18 is
- als je al meer dan een half jaar geduldig niets koopt of verkoopt
- als je daardoor een klein beetje FOMO krijgt aan 21, net voor de Q3 resultaten
...

... dat je u fucking aan uw buy target te houden hebt, amateuristische hond.
Ik lees uw analyses altijd met veel plezier Janus dus vroeg me af gezien Herbalife nu in uw buy zone zit of dit een opportuniteit is om er nu wat van aan te schaffen of is gezien de slowth in sales en het gebrek aan guidance voor Q4 de bodem nog niet bereikt?

Zolang veel waarderingen nog hoger zijn dan voor de hele coronacrisis moet er volgens mij nog wat af.

De S&P is begot 25% naar beneden, na een enorme rally, terwijl we tegen mogelijk de zwaarste financiële crisis in 80 jaar aankijken.
Overdrijf anders... Precies 2008-2009 al vergeten? De kans dat het zo erg als toen wordt is klein. Toen stond heel het financieel systeem op instorten en zaten we aan werkloosheidsgraad van 10% in de USA. (en nog vele malen hoger in Europa)

@Biljart
Apa resultaten Q3 niet schitterend maar voor volgend kwartaal wel productie met 5% up voorzien.
Toekomst ziet er redelijk goed uit, stockprice +5%, zit nog wel wat meer in komende kwartalen....

Hoe zit dat eigenlijk met Alphabet? Blijven precies zakken. Eindelijk op waarde of eerder ondergewaardeerd?

Heb vandaag nog een paar bankaandelen en China aandelen die de boel (een beetje) recht houden.

Maar de rest is in elkaar aan het zakken als een pudding.

Ik ga mijn hoop vestigen op een sympathiek inflatiecijfer volgende week.

Bedoel je de BG sjeiks en hun belastingsgeld? ;)

Die zijn Herbalife aan het redden. 🥲

Net APD Airproducts & Chemical gekocht.

Case:
- robuust bedrijf met 40 jaar streak van stijgende dividenden, laatste stijging was 8%. Pay out ratio van 63%
- is een 'saaie' grote industrial player. In die zin zijn er weinig concurrenten, geen flashy start-ups in die business.
- klanten hebben lange termijn contracten en hun producten zijn essentieel voor hun klanten. Hoge switching costs ook.
- groei EPS van de laatste jaren rond de 10%, long term blijft dit onveranderd. Voor dit jaar EPS growth guidance van 14%.
- degelijk management, jaarlijkse div increases zullen blijven komen
- hydrogen play
- globaal vertegenwoordigd.
- 26% lager dan de 52 week high (attractiever dividend yield om in te stappen).

Downsides:
- blijft cyclical business, veel capex nodig. Gelukkig is balance sheet meer dan ok.
- na jaren van verbeterende marges stijgen de kosten momenteel feller dan de revenue door energieprijzen, waardoor nu marge (ietsje) onder druk staat
- In de oligopolie blijft Linde na de overname v Praxair groter

Analisten (die ik niet vertrouw, maar geeft het mee) hebben een gemiddelde target price van 293$.

Buy & forget. Nu rustig laten compounden voor de komende 10 jaar.
Even mezelf op de borst kloppen.

Net resultaten voor afgelopen quarter bekendgemaakt. Revenue tops estimates & positieve outlook voor 2023. Stock vandaag +7%.
Goed gekozen zo ziet het ernaar uit, nu opnieuw vergeten laten compounden ;)

Ik lees uw analyses altijd met veel plezier Janus dus vroeg me af gezien Herbalife nu in uw buy zone zit of dit een opportuniteit is om er nu wat van aan te schaffen of is gezien de slowth in sales en het gebrek aan guidance voor Q4 de bodem nog niet bereikt?
Geen idee van bodems.

Voor mij is er voldoende margin of safety aan de huidige prijs.
Ik denk 50/50 dat het -50% gaat (value trap) of +100 à 150%.
Dus in theorie een goede koop, maar risky om mij te volgen (wat ik dus expliciet niet aanraadde).

Maar ik had me vroeger al bedacht dat je beter gewoon wacht tot de value letterlijk voor uw ogen ligt te schreeuwen "Dit kan toch niet?", in de plaats van vrij marginal probabilistische bets te zitten doen.
En enkel zoals usual gigantisch grote bets doen omdat ik convictie heb en de downside zeer klein is. (HLF is slechts 5%)
Bv. Oxy aan 33% P/FCF begin 2022, of Berkshire aan 250.
Dergelijke bedenkingen steken uiteraard altijd pas de kop op nadat de prijs net gezakt is, niet als het direct hoger scheurt :)

Wat telt is wat de CEO op korte termijn zal doen, en of de resultaten negatief accelereren. Kan zijn dat ik dan verkoop met verlies.
Aan de huidige prijs is het minste matige nieuws goed voor +20%.

Snelle dalingen zijn nooit prettig, maar aangezien mijn eerste aankoop in Oxy dateert van februari 2020 aan 40, waarna het binnen de 3 weken zakte naar 9 (-75%), heb ik ondertussen ballen met een hardheid zoals een imaginaire legering van staal, diamant, en tungsten.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan