Kleine Beursfeiten

Waarom ik ook geen fan ben van BABA, tenzij dat verandert zou zijn ondertussen: https://www.salon.com/2014/10/12/the_dangerous_truth_about_wall_streets_favorite_new_company/
Despite the general impression that Alibaba just made a U.S. stock offering, not one share in Alibaba itself has been sold through the New York Stock Exchange. This is because foreigners are not allowed to own even a scintilla of a major Chinese company without permission from the Chinese government.

To skirt this problem, Alibaba created a shell company called Alibaba Group Holding Limited, headquartered in that offshore financial laundromat favored by both Mitt Romney and the Medellin cartel: The Cayman Islands.

Shares in the Cayman-based Alibaba Group are what just set an IPO record. Despite their high price, they are essentially profit participation vouchers. They confer no participation in Alibaba governance, and indeed no actual ownership of Alibaba, causing one financial wag to refer to Alibaba Group buyers as potential "stuckholders."

BABA en Tencent staan trouwens aan een P/E van rond de 9 nu.

Dat is hetzelfde als BAC stond een paar weken geleden.

Mijns inziens moet je compleet geschift zijn (als lange termijn investeerder) om een Chinees non-transparant aandeel te gaan kopen in een dictator-land, aan dezelfde waardering als 1 van de stabielste banken in de USA.

Misschien dat ik er eens naar kijk als dat hele land op een P/E van gemiddeld 3 of 4 staat of zo. (zoals Zuid-Korea en sommige Aziatische landen in de jaren 2002-2003)

Hier vliegen alle China stocks toch buiten. Door calls te schrijven op de prijs dat ik ze gekocht heb verminderd met al de premies al ontvangen hoop ik er vanaf te graken zonder verlies.

China begint meer en meer op de EU te lijken. Altijd wel ergens drama en gezeik.

Hong Kong, Taiwan, Evergrade, zotte Xi, US/EU bitchfight, zero covid beleid, oeigoeren, gatlikken bij Poetin. 😓

Met Xi en een toekomstige krimpende bevolking zou het groei verhaal wel eens rap kunnen eindigen.

Tijd om Afrika eens te proberen ? :thinking: 🤷‍♂️

En Afrika is al decenia "up and coming".

Inderdaad, maar het komt alleen niet. Zolang de helft van het continent meer bezig is met elkaar uit te moorden, de inkomsten van de belangrijkste grondstoffen op de één of andere manier in Chinese handen terechtkomen en de rijkdom in de meeste landen ongelofelijk ongelijk verdeeld is, zie ik dat ook niet de nieuwe economische groei-regio worden...

Inderdaad, maar het komt alleen niet. Zolang de helft van het continent meer bezig is met elkaar uit te moorden, de inkomsten van de belangrijkste grondstoffen op de één of andere manier in Chinese handen terechtkomen en de rijkdom in de meeste landen ongelofelijk ongelijk verdeeld is, zie ik dat ook niet de nieuwe economische groei-regio worden...
Wegens diversificatie redenen wordt er wel aangeraden om een klein percentage van uw vermogen te beleggen in Zimbabwe.

Hier vliegen alle China stocks toch buiten.
Ik blijf dat vreemd vinden, nu alles 80% naar beneden is, en het negatieve nieuws 'gekristalliseerd' is.

Welk element van uw onderstaande opsomming is nieuw sinds afgelopen 10 tot 24 maanden, dat uw uitverkoop nu wél rechtvaardigt?
Geen enkele toch?
Altijd wel ergens drama en gezeik.

Hong Kong, Taiwan, Evergrade, zotte Xi, US/EU bitchfight, zero covid beleid, oeigoeren, gatlikken bij Poetin. 😓

Met Xi en een toekomstige krimpende bevolking zou het groei verhaal wel eens rap kunnen eindigen.

Sinds de gasprijs meer dan 50% gedaald is, zijn laatste Adidas tip -40% is, en na de gouden Colruyt en Sofina analyses, zien we @veloke precies wat minder agressief aanwezig zijn in dit topic.

Zal toeval zijn.

Smallcap UK aandelen (bv. EWUS etf) staan overigens op het niveau van eind 2012.

Als je probeert te bottomfishen of speculeren, hoef je dus helemaal niet naar dictatorlanden, Afrika, of dergelijk investerings-schorriemorrie uit te wijken...

Ik zit hier al een tijdje te lurken...Voor iemand die zo overtuigd is van zijn gelijk, vind ik het raar dat JanusDR nog altijd aanwezig is op dit forum. Als je zo goed ben in het voorspellen van koersen, waarom zit jij dan niet ergens in Bahamas cockails te drinken ipv u bezig te houden met andere mensen te overtuigen van wat ze wel of niet moeten kopen.

BEL-20 amai
BhelfrD.png

Ik zit hier al een tijdje te lurken...Voor iemand die zo overtuigd is van zijn gelijk,
Ik ben niet overtuigd van mijn gelijk, ik bespreek gewoon de uiteindelijke resultaten van aandelen die hier in het verleden aan bod kwamen.

De toon waarop dat gebeurt, kan wel eens afhangen van de originele auteur van het idee.

Meestal zijn het trouwens de ideeën zelf die ik afbreek, niet de auteur.
En dat mag toch nog op een beursforum, hoop ik?
vind ik het raar dat JanusDR nog altijd aanwezig is op dit forum. Als je zo goed ben in het voorspellen van koersen, waarom zit jij dan niet ergens in Bahamas cockails te drinken ipv u bezig te houden met andere mensen te overtuigen van wat ze wel of niet moeten kopen.
Elon Musk al eens bezig gezien op Twitter?

Laatst bewerkt:
Bogle en Buffet zijn patriotten. Als Europeaan moet je globaal niet op één paard willen wedden. Je kiest toch voor trackers net omwille van diversificatie? Het niét doen is discretionair. Historisch is het verschil in performance trouwens klein en de volatiliteit lager. Don’t try to pick the winning country. Buy them all.

Als Europeaan wed je met Amerikaanse aandelen per definitie niet op 1 paard he. Je werk is hier, je huis is hier. Ik heb geen extra Europa meer nodig. Ik zit qua aandelen 100% in een S&P tracker en ik slaap op beide oren.

Wegens diversificatie redenen wordt er wel aangeraden om een klein percentage van uw vermogen te beleggen in Zimbabwe.

Aangeraden door een Nigeriaanse rijke erfgenaam? 😋

Als Europeaan wed je met Amerikaanse aandelen per definitie niet op 1 paard he. Je werk is hier, je huis is hier. Ik heb geen extra Europa meer nodig. Ik zit qua aandelen 100% in een S&P tracker en ik slaap op beide oren.

Die link van @Vierkant wijst ook niet echt naar Europese stocks, als je kijkt naar waarom niet-US het historisch bijna even goed deed als US, gaat het over Azië, emerging markets, etc. en meerdere tientallen jaren geleden.

Regelmatig zie je van die artikels die zeggen dat het nu de beurt zal zijn aan Europese stocks om het beter te doen dan de US, maar in de praktijk heb ik dat nog niet zien gebeuren - en ik zie ook geen reden waarom dat nu wel het geval zou zijn, de grote investeringen, evoluties, revoluties en grootste bedrijven zitten al lang niet meer in Europa.

Trouwens idem met emerging markets, pakweg meer dan 10 jaar (of sommige zelfs nog 5 jaar) geleden deden die het regelmatig goed maar tegenwoordig zit je daar vooral opgescheept met veel volatiliteit, onstabiele politiek, etc. en toch slechtere returns dan als je in de US investeert.

Terug
Bovenaan