Kleine Beursfeiten

Ondertussen is de beurs zo groen dat mijn marges zodanig gezakt zijn dat ik al kan denken over bijkopen. 🙃

Of blijten dat mijn verkochte calls mss uitgeoefend gaan worden. :thinking:

Interview Chevron CEO (Mike Wirth, gewoonlijk niet uw usual 'ik klets gewoon wat salespraat in het voordeel van mijn bedrijf'-type)

"But Wirth said the source of the energy crunch predated Russia’s invasion and followed years of under-investment in new oil supply. Annual capital spending on oil and gas projects was now about half the rate seen in years before the pandemic, he said, even though demand for the energy has continued to rise.

Meanwhile, spending on alternatives to oil and gas was “woefully short, trillions of dollars short”, Wirth said. The mismatch “illustrates the risk in moving from a system that keeps the world functioning today aggressively to another system, and shutting down nuclear, shutting down coal, discouraging oil and gas”, he added.

“The IPCC [UN climate report] concludes that anthropogenic climate change is a real thing and that the use of fossil fuels has contributed, and so we accept that,” Wirth said.

But he rejected the blame attributed to oil companies for providing “a legal product that complies with all the laws”, and for which there was still consumer demand — and reiterated his pledge that Chevron would continue to increase oil supply.

“If people want to stop driving, stop flying . . . that’s a choice for society,” he said. “I don’t think most people want to move backwards in terms of their quality of their life . . . our products enable that.”

The White House’s responses to the global energy crisis were now “all tactical”, said Wirth.

There’s not a lot of deep energy expertise in the administration . . . There’s a point of view that you find quite visible in the administration that we can move from system A to system B very quickly and easily. And it’s not that simple.”

(duidelijk bedoeld op die minister van energie Granholm, die zo dom is als het achterste van een mongoloïde paard.)

Zo even tussen de soep en de patatten - de vooruitzichten van het conservatief/ritueel geleide Colruyt waren bedroevend, afdeling Lidl België duikt zowaar zelfs in het rood met de slechtste cijfers in hun (nog korte) geschiedenis. Wellicht zal Ahold als enige de dans ontlopen denk ik

Zo even tussen de soep en de patatten - de vooruitzichten van het conservatief/ritueel geleide Colruyt waren bedroevend, afdeling Lidl België duikt zowaar zelfs in het rood met de slechtste cijfers in hun (nog korte) geschiedenis. Wellicht zal Ahold als enige de dans ontlopen denk ik
Waar kan ik deze cijfers van Lidl raadplegen? Waarom denk je dat Ahold de dans zal ontspringen? Zij hebben evenzeer last van de lage marges, stijgende loon -en energiekosten.

Waar kan ik deze cijfers van Lidl raadplegen? Waarom denk je dat Ahold de dans zal ontspringen? Zij hebben evenzeer last van de lage marges, stijgende loon -en energiekosten.

Info via De Standaard - Lidl is in handen van de Schwarz Group

https://www.standaard.be/cnt/dmf20221013_97742262

Ahold is beter gepositioneerd door o.a. sterke aanwezigheid in de VS, sterke dollar, daarnaast ook een sterk concept + geslaagde transformatie waarbij België eigenlijk de moeilijkste markt is. Bol.com is een troef maar echt gedetailleerde cijfers heb ik nog niet gevonden - tot op heden betwijfel ik nog steeds of dit effectief een grote winstmotor is. Wie Ahold wat volgt kreeg ook positieve signalen van het mgmt te horen de afgelopen maanden - hun FCF blijft indrukwekkend.

(duidelijk bedoeld op die minister van energie Granholm, die zo dom is als het achterste van een mongoloïde paard.)
Bedankt, nu heb ik "trisomy in horses" moeten googelen. :unsure:
Interessant. Ik kwam uit bij het steppevolk die in de 13de eeuw door de echte Mongolen naar het noorden werden gedrongen.
En natuurlijk ook het bijvoegelijk naamwoord voor de medische term mongool.

Iemand een strafpunt gekregen?

Iemand een strafpunt gekregen?
Een mongoloïde paard kan zich niet beledigd voelen. Niemand heeft ook mongoloïde paarden in zijn familie.

Vandaar zal niemand die post rapporteren/sanctioneren, maar heb ik toch een hyperbole uitdrukking kunnen gebruiken.

Niemand kan ook betwisten dat het achterste van een mongoloïde paard weinig intelligent zal zijn, zonder uitzondering.
Dus die veralgemening is ook toegelaten.

Ik heb erover nagedacht :unsure:

Een mongoloïde paard kan zich niet beledigd voelen. Niemand heeft ook mongoloïde paarden in zijn familie.

Vandaar zal niemand die post rapporteren/sanctioneren, maar heb ik toch een hyperbole uitdrukking kunnen gebruiken.

Niemand kan ook betwisten dat het achterste van een mongoloïde paard weinig intelligent zal zijn, zonder uitzondering.
Dus die veralgemening is ook toegelaten.

Ik heb erover nagedacht

I
Die minister van energie Granholm kan zich toch beledigd voelen als hij uw post leest? 🤔

Memestock Tesla weer pak rammel. Wel nog weg te gaan naar de fair value van 30 USD.
Ah, ik had een target van 10.
Dat is nog -95% te gaan!

En dan weg met Elon Musk in de obscuriteit, in de plaats van om de 5 seconden weer een nieuwsbericht om aandacht te krijgen.
Een beetje zoals met Trump 2 jaar geleden.

Ik heb recent opgeruimd en wat winsten gepakt. Nu heb ik nog:

Aandelen:
D'Ieteren (8%) (houd ik tot 175)
OXY (4%)
SNH (10%)
(die heb ik al al een tijdje, dus redelijk laag kunnen kopen en daar verwacht ik later op het jaar nog heel wat van)
Niet voor t een of t ander, maar ondertussen is uw positie in OXY waarschijnlijk groter dan die in Steinhoff aangezien SNH -50% is sindsdien en OXY +25% in dollar?
Aandeel heeft een intrinsieke waarde van ong. 75c, stijgende omzet, ..
Mits renteverlaging en schuldafbouw zie ik dit tegen het einde van het jaar toch een stuk stijgen.

(Ik ben geen expert en haal mijn info van op andere fora, dus zeker geen financieel advies)
Verklaring van de cruciale fout, enkel info halen uit Beyondgaming!!

Niet voor t een of t ander, maar ondertussen is uw positie in OXY waarschijnlijk groter dan die in Steinhoff aangezien SNH -50% is sindsdien en OXY +25% in dollar?
Ik zit nog altijd in Steinhoff maar OXY houdt mijn portefeuille recht :)

En wie dacht dat het een goed idee was om aandelen te hebben in een payments bedrijf met deze clown als CEO, die godbeterd bitcoin kocht met bedrijfsgeld in februari 2021, kreeg exact wat hij verdiende.

Namelijk sindsdien een mooie -70% op Square.

Square-CEO-Jack-Dorsey-960x639.jpg
-82% ondertussen.

Waar is de tijd dat de Tijd vol stond met hippe fintech.

Waar vinden ze die mensen toch altijd om een interview bij af te nemen 🙈

We investeren met zo’n honderd studenten samen, waardoor we het verlies goed kunnen spreiden. Het jongste jaar hebben we individueel elk zo’n 12 euro verloren. Daar kan ik goed mee leven.”

-82% ondertussen.

Waar is de tijd dat de Tijd vol stond met hippe fintech.
Waar vinden ze die mensen toch altijd om een interview bij af te nemen 🙈

De conclusie is heel simpel: particulieren moeten niet massaal gaan beleggen. Huisvaders en huismoeders moeten niet gaan beleggen.
Particulieren moeten een goed loon hebben en minder belastingen betalen.

Dat wil ook zeggen dat aandeelhouderschap niet moet worden aangemoedigd maar extra belast moet worden.
Waar blijft die belasting op meerwaarde van aandelen?

De conclusie is heel simpel: particulieren moeten niet massaal gaan beleggen. Huisvaders en huismoeders moeten niet gaan beleggen.

Dat wil ook zeggen dat aandeelhouderschap niet moet worden aangemoedigd maar extra belast moet worden.
Ja want die studenten hebben allemaal al keiveel belastingen betaald :wtf:

Ja want die studenten hebben allemaal al keiveel belastingen betaald :wtf:
Ik heb het niet over studenten in het bijzonder:

Terug
Bovenaan