Kleine Beursfeiten

Vandaag de eerste belangrijke earnings en overmorgen het inflatiecijfer US.

Laten we hopen dat de inflatie inderdaad het gevolg is van "company greed" en de inflatie gezakt is. 🤞

Nog wat bijgekocht aan deze democratische prijzen :)

ist2_1621568_money_pit.jpg

Alle gekheid op een stokje, daarom zet ik mijn volgende aankooptargets dus heel laag:
(Bac 25, oxy 50, brk 240)

Alle gekheid op een stokje, daarom zet ik mijn volgende aankooptargets dus heel laag:

Het zou kunnen dat oxy verder corrigeert naar 50$ maar dat weet je niet. Volgens mij evengoed koopwaardig @ 60$.
Als je gaat wachten tot 50$ ga je er misschien niet aangeraken...

Het zou kunnen dat oxy verder corrigeert naar 50$ maar dat weet je niet. Volgens mij evengoed koopwaardig @ 60$.
Als je gaat wachten tot 50$ ga je er misschien niet aangeraken...
Dat kan.
Margin of safety heeft voorrang op FOMO.
(het kan trouwens best zijn dat ik bijkoop aan 55 ook)

Dysfunctional credit markets incoming. (zie video van het interview met Dimon)

Weinig omfloerste tip van de minst bullshittende CEO, van de grootste investment bank van de US: "raise money now if you need it".

Wat betekent dit voor groeiaandelen die verlieslatend zijn en geld ophalen via equity of debt, als debt niet mogelijk zal zijn?
Equity ophalen aan zeer lage prijzen ofwel failliet gaan.

Of kortweg: beatings will continue
(in 2 van de 3 scenario's. Enkel in het 'mild recession' scenario is het ok, maar dat heeft momenteel misschien 20% kans).

Laatst bewerkt:

Even mijn vraag herhalen, die is in de afsplitsing naar een nieuwe topic per ongeluk mee verplaatst: je sprak van BRK verkopen op termijn, ik was benieuwd naar je redenering daarachter?
Om wat context mee te geven: niet om de zoveelste ja/nee discussie hier te starten, maar meer omdat ik zelf BRK eerder zie als een buy-hold op lange termijn, een alternatief voor ETF's.

Even mijn vraag herhalen, die is in de afsplitsing naar een nieuwe topic per ongeluk mee verplaatst: je sprak van BRK verkopen op termijn, ik was benieuwd naar je redenering daarachter?
Om wat context mee te geven: niet om de zoveelste ja/nee discussie hier te starten, maar meer omdat ik zelf BRK eerder zie als een buy-hold op lange termijn, een alternatief voor ETF's.
Brk kan je als iets beter S&P500 alternatief uiteraard long term holden.

Ikzelf verkoop Brk enkel als ik elders veel goedkoper zie.
Bv. begin dit jaar toen brk aan 315 noteerde en oxy aan 35-40.

Terug
Bovenaan