Kleine Beursfeiten

Jakobus 5:7-8 :unsure:

Dat alles de komende 2 weken maar in elkaar stort als een echte cryptopudding, want dan krijg ik wat cash binnen :tongue:
Ik heb eigenlijk ook nog wat geld over door de verkoop van mijn Ageas aandelen :unsure: . Zou het liefst D'ieteren wat uitbreiden, maar staat wat te hoog.

Wat dat die Pelosi in Taiwan gaat zoeken....is ook om problemen vragen:oink:

Een soeverein land bezoeken = om miserie vragen? Op welke planeet leef jij? Hoe hard ben je al geïndoctrineerd door het autocratische, dictatoriale en communistische regime in China?

We hadden al 40 jaar geleden veel kritischer moeten kijken naar China, i.p.v. het verhoopte "ze gaan wel bijdraaien naar een democratie". In plaats daarvan zijn ze op onze kap rijk geworden, ondermijnen ze volledig onze maakindustrie met overheidssubsidies en dus valse concurrentie en beginnen ze met dat gewonnen geld een steeds fellere muil open te trekken over soevereine staten zoals Hong Kong, Taiwan, en talloze eilanden in de Zuid-Chinese Zee. Eilanden die ze zwaar aan het bewapenen zijn.

Dringend tijd dat we hier in het Westen eens aan de lange termijn gaan denken i.p.v. alleen maar de quick wins te proberen scoren met "China = goedkope productie!" dus het volgende kwartaal kunnen we nog een kruimel winst extra bijschrijven. Pathetisch.

Na maanden overwegen heb ik een paar weken geleden dan ook maar een account aangemaakt op De Giro omwille van alle lovende reacties hier op het forum en elders.

Om dan nu te lezen dat ze bezig zijn met shady zaken en je er best geen al te groot deel van je portefeuille op zet... Ok dan? :unsure:

Een soeverein land bezoeken = om miserie vragen? Op welke planeet leef jij? Hoe hard ben je al geïndoctrineerd door het autocratische, dictatoriale en communistische regime in China?

We hadden al 40 jaar geleden veel kritischer moeten kijken naar China, i.p.v. het verhoopte "ze gaan wel bijdraaien naar een democratie". In plaats daarvan zijn ze op onze kap rijk geworden, ondermijnen ze volledig onze maakindustrie met overheidssubsidies en dus valse concurrentie en beginnen ze met dat gewonnen geld een steeds fellere muil open te trekken over soevereine staten zoals Hong Kong, Taiwan, en talloze eilanden in de Zuid-Chinese Zee. Eilanden die ze zwaar aan het bewapenen zijn.

Dringend tijd dat we hier in het Westen eens aan de lange termijn gaan denken i.p.v. alleen maar de quick wins te proberen scoren met "China = goedkope productie!" dus het volgende kwartaal kunnen we nog een kruimel winst extra bijschrijven. Pathetisch.
Wie zijn wij om te zeggen wat de Chinezen moeten doen? Als ik het goed heb: Taiwan was honderden jaren van China, vervolgens 50 jaar van Japan en vervolgens 50 jaar 'onafhankelijk' maar steeds geclaimd door China gedurende die 50 jaar...
Moet het Westen de hele wereld ideologisch besturen na een geschiedenis van enorm veel kolonies en uitbuiting?

Oil demand side toch niet super te noemen, phoe! Denk dat we niet snel veel hogere olieprijzen moeten verwachten.

En yield curve inversion in VS ook nog wat fermer.

Na maanden overwegen heb ik een paar weken geleden dan ook maar een account aangemaakt op De Giro omwille van alle lovende reacties hier op het forum en elders.

Om dan nu te lezen dat ze bezig zijn met shady zaken en je er best geen al te groot deel van je portefeuille op zet... Ok dan? :unsure:
Gene stress man, dan gaan we samen onder. Als als als…

In welke wereld was Hong Kong ooit een soevereine staat?

Alles zit met China exposure.

Ze schijten grondstoffen en (semi) afgewerkte producten aan dumping prijzen en ze hebben >1 mrd klanten die vraag produceren.

Noem 1 bedrijf dat geen impact heeft als shit hit the fan in China?

Ik zou nog niet meteen panikeren.
Degiro gebruik ik voor kleine US aankopen en de ETF’s uit de kernselectie.
Eens die laatste een hoog bedrag zal zijn, verkoop ik die en koop ze dan aan via Keytrade of zo.

En is dat goed/neutraal of slecht tov pakweg Europa?
Probleem is dat China hun vastgoedsector in nogal serieuze problemen zit en het nog niet duidelijk is hoe het eindigt.
Er is een niet onbestaand risico dat hun vastgoedmarkt, en bijgevolg bankensystem voor een crisis staat die 4-5x groter is dan de gfc.

Nu gaan ze al een Spaanse topclub sponsoren om hun besmeurde BG-blazoen op te smukken.

Alles mooi groen en Oxy in het rood 😥 .
Jakobus 5:7-8 :unsure:

Dat alles maar in elkaar stort als een echte cryptopudding, want binnen 2 weken krijg ik wat cash binnen :tongue:
Trouwens, aangezien ze nog 2 miljard moeten buybacken de komende 2 maand is het beter voor de aandeelhouders dat het aandeel zo laag mogelijk staat hé :) (op voorwaarde dat de fundamentals niet negatief wijzigen natuurlijk)

Terug
Bovenaan