Kleine Beursfeiten

Moet toch wel zeggen dat ik onder de indruk ben van shorters. Hoe dat ze het kunnen blijven volhouden en zulke grote risico's nemen... IB contacteerde me een paar maand geleden om mee in te stappen in hun Stock Yield programma (cijfer dat ze projecteerden was een leuk bedrag). Maar heb de boot toen afgehouden omdat ik mijn aandelen niet wou uitlenen aan shorters.

In't kort: je geeft IB toestemming om je aandelen te mogen lenen. Zij lenen ze dan verder uit aan shorters. Hierop rekenen ze interesten en die delen ze dan 50/50.

Na toch wat verder onderzoek en daar sommigen beweren dat IB mijn aandelen zelfs zonder mijn toestemming zouden uitlenen (ben hier niet zeker van), dacht ik, ik probeer het eens om te zien wat het inhoud.

Heb 25k+ LWLG aandelen. Dit zijn diegenen waar er blijkbaar een grote vraag achter is door shorters, niet alleen bij IB maar zowat alle grote brokers als ik de fora mag geloven.

Cost To Borrow bij IB is momenteel een 41% maar komt van 60% voor de shorters. Zowat al mijn LWLG aandelen zijn elke dag uitgeleend. Om jullie een idee te geven, dit brengt mij elke dag een 130$ aan interesten op. Niet slecht imo en van zodra de short squeeze begint recall ik ze om de shorters nog meer pijn te doen.

This is not financial advice. 🙃

Moet toch wel zeggen dat ik onder de indruk ben van shorters. Hoe dat ze het kunnen blijven volhouden en zulke grote risico's nemen... IB contacteerde me een paar maand geleden om mee in te stappen in hun Stock Yield programma (cijfer dat ze projecteerden was een leuk bedrag). Maar heb de boot toen afgehouden omdat ik mijn aandelen niet wou uitlenen aan shorters.

In't kort: je geeft IB toestemming om je aandelen te mogen lenen. Zij lenen ze dan verder uit aan shorters. Hierop rekenen ze interesten en die delen ze dan 50/50.

Na toch wat verder onderzoek en daar sommigen beweren dat IB mijn aandelen zelfs zonder mijn toestemming zouden uitlenen (ben hier niet zeker van), dacht ik, ik probeer het eens om te zien wat het inhoud.

Heb 25k+ LWLG aandelen. Dit zijn diegenen waar er blijkbaar een grote vraag achter is door shorters, niet alleen bij IB maar zowat alle grote brokers als ik de fora mag geloven.

Cost To Borrow bij IB is momenteel een 41% maar komt van 60% voor de shorters. Zowat al mijn LWLG aandelen zijn elke dag uitgeleend. Om jullie een idee te geven, dit brengt mij elke dag een 130$ aan interesten op. Niet slecht imo en van zodra de short squeeze begint recall ik ze om de shorters nog meer pijn te doen.

Dus na een half jaar interesten hebben uw stocks zichzelf betaald? Of is dit zeer temporary omdat het de meme-stock van de dag is?

Dus na een half jaar interesten hebben uw stocks zichzelf betaald? Of is dit zeer temporary omdat het de meme-stock van de dag is?
Sowieso zal dat zeer tijdelijk zijn. Maar een half jaar interest zou dan 23k$ zijn. Heb 25k+ aandelen, dat gaat over een goeie 275k$ aan de huidige koers dus dat zou dan wel iets langer duren... 😅

Het is waarlijk een raadsel waarom shorters veel geld willen betalen voor het lenen van een ridicule retailbelegger semi-memestock met al 15 jaar 0 dollar revenue.

Is idd een pre-revenue :biglaugh::biglaugh::biglaugh:stock. Zelfde als Niocorp. Als je het potentieel niet wil of kan zien, geen probleem. Maar ik heb geen tijd en zin om mijn jaren DD hier uit de doeken te doen voor JanusDR. 😅
Hoeft niet, ik heb het zelf gedaan.

Waarde: 0.

(Wat niet wil zeggen dat het niet x10 kan gaan in de weg ernaar toe zoals amc, wirecard, of crypto).
Zoals ik een paar weken geleden zei: de laatste jaren zijn er miljoenen beleggers bijgekomen en wordt de markt soms gedreven door mongoloïde chimpansees)

Laatst bewerkt:
Kleine vraag @Erra555 : kan je me een voorbeeld geven in de laatste 100 jaar van een bedrijf dat pre-revenue op de beurs kwam en dan uiteindelijk een succes werd? (behalve biotech natuurlijk)

Mag zelfs van gelijk welk land zijn!

Laatst bewerkt:
Kleine vraag @Erra555 : kan je me een voorbeeld geven in de laatste 100 jaar van een bedrijf dat pre-revenue op de beurs kwam en uiteindelijk een succes werd?

Mag zelfs van gelijk welk land zijn!
Mijn eerste reactie zou zijn: elk bedrijf moet ergens beginnen en de beurs is een manier om geld op te halen om uiteindelijk in revenue te kunnen gaan.

Maar jij bent een beursguru, ik niet, dus je kan me vragen stellen waar ik niet op kan antwoorden wegens te weinig ervaring en ook geen zin om daar tijd in te steken.

Wat voor mij belangrijk is, en ik heb dat nog gezegd: ik heb een groot talent om internet bullshit te kunnen onderscheiden van genuine zaken dmv mijn ervaring. Ik geloof in het management van beide firma's en ben er van overtuigd dat ze er gaan geraken met hun producten.

Jij bent een financiële cijferboy ik niet. Ik kijk naar de personen die het bedrijf runnen en wat ze willen bereiken.

And that's it. Good luck with Oxy, misschien dat ik er ook wel van aankoop met mijn bedrijfje (bedrijfje heeft wat veel cash dat het niet nodig heeft, LWLG is persoonlijk.) ).Als alles dan toch mislukt heb ik dat toch nog. 😅

Laatst bewerkt:
Mijn eerste reactie zou zijn: elk bedrijf moet ergens beginnen en de beurs is een manier om geld op te halen om uiteindelijk in revenue te kunnen gaan.

Maar jij bent een beursguru, ik niet, dus je kan me vragen stellen waar ik niet op kan antwoorden wegens te weinig ervaring en ook geen zin om daar tijd in te steken.

Wat voor mij belangrijk is, en ik heb dat nog gezegd: ik heb een groot talent om internet bullshit te kunnen onderscheiden van genuine zaken dmv mijn ervaring. Ik geloof in het management van beide firma's en ben er van overtuigd dat ze er gaan geraken met hun producten.

Jij bent een financiële cijferboy ik niet. Ik kijk naar de personen die het bedrijf runnen en wat ze willen bereiken.
Maar dat is net mijn sterkte, de kwalitatieve waardering van businessmodellen en management.

En bij die bedrijven van jou gaan alle alarmlichten flikkeren.

Maar goed, desalniettemin veel succes :-)

30 jaar lang bestaan en nog geen cent omzet dat moet je wel kunnen ja...
Verder kijken dan uw neus lang is. Dr. Lebby is nog maar een paar jaar CEO en die heeft het roer volledig in handen genomen.

Zoek zijn cv maar eens op. En zoek ook maar eens op welke job profielen er open staan en zij willen enkel top notch medewerkers, geen chemistje van het zevende knoopsgat. ;-)

Maar soit, we zullen zien de komende maanden. (Voor JanusDR, geef het een jaar vooraleer je de kruiwagen stuurt. 😅)

Verder kijken dan uw neus lang is. Dr. Lebby is nog maar een paar jaar CEO en die heeft het roer volledig in handen genomen.

Zoek zijn cv maar eens op. En zoek ook maar eens op welke job profielen er open staan.

Maar soit, we zullen zien de komende maanden. (Voor JanusDR, geef het een jaar vooraleer je de kruiwagen stuurt. 😅)
Vorig bedrijf waar hij CEO was bestaat niet meer...
Goed ik ga jou niet afbreken maar ik zou toch heel voorzichtig zijn.

Verdienveelgeld.be (lol) : 28 februari 2018 - Dit aandeel kan wel eens x10 gaan

Kudo's aan Ryan :fingerguns_r: maar ik vrees dat iemand late to the party is als de CEO de enige dd is :smile:
Die fetisj met "dr. Lebby" die blijkbaar 30 jaar aan oplichterij (hoe noem je anders een bedrijf dat al tientallen jaren aandelen verkoopt aan retailbeleggers op basis van een toekomstige droom?) plots zal doen omkeren, doet mij wat denken aan de fetisj met gurus van sommige altcoins zoals ada en consoorten.

Als ik die filmpjes bekijk en vergelijk met de data erachter, businessmodellen, en achtergrond van die founders, zie ik direct meerdere parallellen met typische ceo oplichters van het verleden.

Maar op 1 of andere manier hebben die in een bepaald segment een grote aantrekkingskracht.

Goed ja, misschien kan je uw LWLG aan een x10 verkopen zoals de cumrocket coin of dogecoin op een bepaald moment.
Maar vergeet dan niet te verkopen ipv het verhaal te geloven of te blijven hopen op een greater fool :)

Mijn maximum was iets rond de 50$/dag. :)

Maar vergeet niet dat deze "interesten" volgend jaar moeten aangegeven worden en hier dus nog (wat is het?) 30% afgaat.

Terug
Bovenaan