Spooky
Well-known member
werkzaam in de sector? of vanwaar de sterke overtuiging?Zit al jaren baldiep in ASMi en ASML en dus eindelijk nog eens een supergroen dagje vandaag.
Hopelijk straks ook nog TSLA.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
werkzaam in de sector? of vanwaar de sterke overtuiging?Zit al jaren baldiep in ASMi en ASML en dus eindelijk nog eens een supergroen dagje vandaag.
Hopelijk straks ook nog TSLA.
De clue zit hem in "baldiep".werkzaam in de sector? of vanwaar de sterke overtuiging?
Werkzaam geweest tot voor enkele jaren en opleiding.werkzaam in de sector? of vanwaar de sterke overtuiging?
Oh my sweet summer child...
Integendeel, accelerated vesting van hun uitstaande opties.
Wat betekent deze zin zelfs.
Yeah right
Maar agree to disagree.
/JanusOut
Er is gewoon onnoemelijk veel vraag naar (L)NG en de Amerikanen zijn bij de weinigen die dit deels kunnen voorzien aan Europa. Los daarvan zitten ze in de VS met NG voorraden trouwens onder de lows van 5-year average. Aanbod kan vraag niet bijbenen en dat is zelf na het wegvallen van Freeport LNG terminal het geval. En dan heb je steeds extremere weersvoorspellingen die een steeds grotere impact op demand hebben tgv airco en heating.
Maar hoe ben je dan eigenlijk zeker dat de broker die jij kiest niet dezelfde manier van werken zal hanteren als Degiro, al dan niet in mindere mate?Dat je bij DeGiro plots niet meer kon kiezen je effecten wel/niet uit te lenen was de druppel.
Dan kies ik liever een broker die wel iets aanrekent dan eentje waar je zogezegd niets van kosten hebt (kernselectie) maar waar ze dan op andere/verdoken manieren aan inkomsten moeten geraken.
Ben je dan niet een veelvoud kwijt door je portefeuille te verhuizen? Lijkt me ook een vrij nutteloze principe kwestieVoor mij gaat het hier om een principekwestie:
1. Het staat zeer flou in hun tarievenlijst: er staat niet omschreven wat corporate actions precies zijn en dat , enkel voor welke corporate actions de kost niet wordt aangerekend. Op hun website wordt wel een definitie gegeven en daaruit blijkt dat een stocksplit eronder valt, maar echt klantvriendelijk is het niet als je verschillende documenten moet samentellen. En dan spreek ik mij nog niet uit over het juridische aspect, want ik denk dat ik enkel met de tarievenlijst akkoord ben gegaan, niet zozeer met wat op hun website staat.
Ik begrijp perfect dat ze een kost aanrekenen voor een keuzedividend ( daar is effectief opvolging vereiste en moeten ze de keuze registreren en doorgeven), maar toch niet voor een stocksplit.
2. Ze zijn al bij de duurdere brokers op de markt, dan moet je niet afkomen met het riedeltje " ja maar aan die stocksplit is een interne kostprijs verbinden die wij zelfs niet volledig dorrekenen" --> die kostprijs kan je gemakkelijk betalen vanuit de transactiekosten, wisselkoerskosten etc.
3. Het gaat om een portefeuille van 650k (en dan tel ik de portefeuille van mijn ouders nog niet mee voor een nog hoger bedrag) waarop dit jaar al zeer veel transacties zijn gebeurd--> normaal zeg je dan: fuck zeg, hier is uw 5 € (of in mijn geval 15 €, vermits ook Amazon en Shopify in portefeuille) zageman, maar neen hoor, liever wat over en weer ping pongen en mij nog wat ambetanter maken.
4. Key account manager belt mij hier net op om nog eens naar mij te luisteren en te zeggen dat hij het bij het hoger management heeft afgetoetst, maar dat die ook njet zeiden--> bel dan niet he kerel.
Dusja, als pakweg een Keytrade, Belfius of Lynx alle transactiekosten op zich zullen nemen, dan ben ik weg.
Neen, Permian shale is 1 van de weinige olievelden ter wereld dat gigantisch kan groeien qua productie.Hoe je trouwens een oil bull kan zijn en anderzijds geloven dat US NG pricing zwak zal zijn, gezien centraal deel van uw thesis toch minimaal veel zwakkere shale oil groei moét zijn, waar nagenoeg alle NG productiegroei van komt. \

lees zijn laatste zin ;-)Ben je dan niet een veelvoud kwijt door je portefeuille te verhuizen? Lijkt me ook een vrij nutteloze principe kwestie
Gas en olie zijn volgens mij gelijkaardig inzake vooruitzichten.Neen, Permian shale is 1 van de weinige olievelden ter wereld dat gigantisch kan groeien qua productie.
En ik heb nergens gezegd dat US natgas pricing zwak zal zijn. Ik heb er gewoon geen mening over, want te afhankelijk van Rusland macro.
Eerst goed op hun website rondgekeken, bij Lynx bijvoorbeeld heb je de keuze.Maar hoe ben je dan eigenlijk zeker dat de broker die jij kiest niet dezelfde manier van werken zal hanteren als Degiro, al dan niet in mindere mate?
Ik wou even kijken op de website om een rekening te openen, maar bij de voorwaarden staat het volgende:Lynx moet je evengoed aangeven als buitenlandse rekening tenzij dat zeer recent gewijzigd zou zijn.
Ik heb ook voor die keuze gestaan en voor Lynx gekozen.
Ietsje duurder maar na o.a. hier rond te lezen dus voor Lynx gekozen.
Dat je bij DeGiro plots niet meer kon kiezen je effecten wel/niet uit te lenen was de druppel.
Dan kies ik liever een broker die wel iets aanrekent dan eentje waar je zogezegd niets van kosten hebt (kernselectie) maar waar ze dan op andere/verdoken manieren aan inkomsten moeten geraken.
Los 3000 euro op de beurs zou inderdaad wat risicovol zijn.Ik wou even kijken op de website om een rekening te openen, maar bij de voorwaarden staat het volgende:
Voor een enkele of gezamenlijke rekening geldt een minimumstorting (of portefeuilleoverboeking) van EUR 3.000 of meer
Ik ben van plan om stelselmatig wat ETF's te kopen, maar niet ineens voor 3000€.
Geen Lynx voor mij dus...
Bij IB kan je volgens mij ETF's per stuk kopen (en goedkoper dan bij Lynx).Ik wou even kijken op de website om een rekening te openen, maar bij de voorwaarden staat het volgende:
Voor een enkele of gezamenlijke rekening geldt een minimumstorting (of portefeuilleoverboeking) van EUR 3.000 of meer
Ik ben van plan om stelselmatig wat ETF's te kopen, maar niet ineens voor 3000€.
Is Degiro wel nog ok volgens jou als je in het verleden een custody account hebt afgesloten en dat gebruikt?Forum BG, rechtsboven "zoeken", 'degiro', eventueel op username.
En de Europese beurzen: lekker groenZoals verwacht - Duitse en Franse economie reeds krimpend - volgende stap is wellicht winstdaling, magere/voorzichtige Outlook en hopelijk een daling van de inflatie.

Idd, mss zit er dan toch al iets verrekend in de koersen, benieuwd naar cijfers q3En de Europese beurzen: lekker groen![]()
Gewoon cash aanhouden is voldoende. In de plaats van op de spaarboek wat op Lynx aanhouden.Ik wou even kijken op de website om een rekening te openen, maar bij de voorwaarden staat het volgende:
Free lunches zijn zeldzaam, maar bestaan wel degelijkIs Degiro wel nog ok volgens jou als je in het verleden een custody account hebt afgesloten en dat gebruikt?
Aankoop/verkoopkoersen zijn volgens jou mogelijks gerigged omdat er niet zoiets bestaat als een free luch?

Ik zou Degiro niet nemen (ongeacht hun prijzen/platform), zie nieuwsbericht hieronder.Is Degiro wel nog ok volgens jou als je in het verleden een custody account hebt afgesloten en dat gebruikt?