Voor mij gaat het hier om een principekwestie:
1. Het staat zeer flou in hun tarievenlijst: er staat niet omschreven wat corporate actions precies zijn en dat , enkel voor welke corporate actions de kost niet wordt aangerekend. Op hun website wordt wel een definitie gegeven en daaruit blijkt dat een stocksplit eronder valt, maar echt klantvriendelijk is het niet als je verschillende documenten moet samentellen. En dan spreek ik mij nog niet uit over het juridische aspect, want ik denk dat ik enkel met de tarievenlijst akkoord ben gegaan, niet zozeer met wat op hun website staat.
Ik begrijp perfect dat ze een kost aanrekenen voor een keuzedividend ( daar is effectief opvolging vereiste en moeten ze de keuze registreren en doorgeven), maar toch niet voor een stocksplit.
2. Ze zijn al bij de duurdere brokers op de markt, dan moet je niet afkomen met het riedeltje " ja maar aan die stocksplit is een interne kostprijs verbinden die wij zelfs niet volledig dorrekenen" --> die kostprijs kan je gemakkelijk betalen vanuit de transactiekosten, wisselkoerskosten etc.
3. Het gaat om een portefeuille van 650k (en dan tel ik de portefeuille van mijn ouders nog niet mee voor een nog hoger bedrag) waarop dit jaar al zeer veel transacties zijn gebeurd--> normaal zeg je dan: fuck zeg, hier is uw 5 € (of in mijn geval 15 €, vermits ook Amazon en Shopify in portefeuille) zageman, maar neen hoor, liever wat over en weer ping pongen en mij nog wat ambetanter maken.
4. Key account manager belt mij hier net op om nog eens naar mij te luisteren en te zeggen dat hij het bij het hoger management heeft afgetoetst, maar dat die ook njet zeiden

--> bel dan niet he kerel.
Dusja, als pakweg een Keytrade, Belfius of Lynx alle transactiekosten op zich zullen nemen, dan ben ik weg.