Kleine Beursfeiten

p/fcf yield van mijn portfolio is ondertussen al naar 9 gevallen.
Combinatie van prijzen die maar blijven zakken en fcf die sterk blijft groeien (meer dan 25% cagr op de portfolio).

Vrij zot hoe goedkoop sommige bedrijven komen te staan.
Gelukkig veel grote buybacks ook, en dividenden die toenemen. Ondertussen naar 1.6% gestegen, in lijn met SPX, ondanks grotendeels sterk groeigerichte aandelen.

Buffett zal wel weer aan het kopen zijn zeker :unsure:
Gelijk een maniak.

Het is mij wel een fantastische markt.

Vroeger zou elk aandeel +30% gaan als ze zien hoe hij als een maniak een bedrijf blijft bijkopen.
Reactie vandaag: tot -6%, want nobody cares want er is geen meme van :laugh:

Kzou zeggen, profiteer ervan, want die cash komt vroeger of later in de zak van de aandeelhouder.
En dan zal de markt plots weer verschieten, en mijn broek zoals gewoonlijk afzakken van verbazing.

Oxy 2022 p/fcf van 4 momenteel.
Afgaand op Q2?
Dan is Shell nog goedkoper.

Mijn goedkoopste aandeel is ev/fcf van 2. Maar weinig groei.
Meeste aandelen rond de 10 p/fcf met 20+% fcf cagr.
Ik wacht af om bij te kopen aan nog lagere multiples, want deze markt is fucked up.

Afgaand op Q2?
Nee, op basis van een gemiddelde olieprijs van 100 voor Q2 tot Q4.
Maar we hebben een andere definitie van FCF denk ik.
Ik wacht af om bij te kopen aan nog lagere multiples, want deze markt is fucked up.
Dat is een vreemde conclusie he... (accent werkt niet op dit keyboard).
Ofwel zijn je aandelen schreeuwend goedkoop en moet je bijkopen, ofwel is zal die FCF in de toekomst veel kleiner of negatief blijken waardoor de huidige koers correct blijkt.
@JanusDR bij welke broker(s) zit jij, als ik vragen mag?
IB
Op Saxo staat ook nog wel 24,10 dollar :fingerguns_r:

Laatst bewerkt:
Paar dichte familie-accounts zonet omgezet van de aandelen in de warrants aan 35,50.
En Berkshire bijgekocht. 25% korting, daar zou ik een half jaar geleden voor gevochten hebben.

Want dat beest wordt de hele tijd meer waard he. Elk aandeel dat hij terugkoopt aan een prijs onder de intrinstieke waarde, vergroot diezelfde intrinsieke waarde.
Dus bovenop het feit dat je zelf goedkoop koopt, wordt de korting eigenlijk nog groter als het aandeel langer laag blijft, zonder dat je iets moet doen of zonder dat het aandeel verder naar beneden moet gaan.
De magic van goede buybacks onder de intrinsieke waarde.

Dus:
- nu 25% korting
- intrinsieke waarde stijgt ondertussen door buybacks
- intrinsieke waarde stijgt ondertussen door gekapitaliseerde winst die dagelijks binnen stroomt
- intrinsieke waarde stijgt omdat hij zijn eigen overtollige cash momenteel aanwendt in bedrijven die nu goedkoop staan (oa oxy, chevron, mss nog wat financials ondertussen?, ... ), dus de 'cash drag' wordt kleiner.

Verspreid over +- 110 verschillende bedrijven, in verschillende sectoren, en conservatief geleid, met quasi geen schuld.
Iedereen die risico-avers is, en 30-50% wil op een 5-jaar termijn, is gek als hij nu niet gewoon al zijn geld in Berkshire rakt aan deze 260-275 koers van de laatste weken.

Niet origineel. Maar ik investeer niet om originaliteits- of obscuriteitsprijzen te winnen, wel voor harde dollars :)
En als het gewoon voor uw neus ligt... waarom dan verder zoeken.

Laatst bewerkt:
Gelijk een maniak.

Het is mij wel een fantastische markt.

Vroeger zou elk aandeel +30% gaan als ze zien hoe hij als een maniak een bedrijf blijft bijkopen.
Reactie vandaag: tot -6%, want nobody cares want er is geen meme van :laugh:

Kzou zeggen, profiteer ervan, want die cash komt vroeger of later in de zak van de aandeelhouder.
En dan zal de markt plots weer verschieten, en mijn broek zoals gewoonlijk afzakken van verbazing.
'Het gedrag van aandelenprijzen trekt zich vh concept van intrinsieke waarde niets aan.
We zijn er stellig van overtuigd dat beleggers niet in staat zijn door gericht denkwerk te winnen bij het balletje-balletje vd aandelenmarkt.'
Komt uit de intelligente belegger van Graham uit 1949. Zou je toch gelezen moeten hebben...

Heb nog wat oxy bijgekocht, gak is nu 35.
Niet de warrants want geen divy en hoger risico en opwaarts potentieel niet zoveel groter dan de stock denk ik...

Blijft een moeilijke markt momenteel - bijkomend nog veel meer potentieel slecht nieuws dan goed nieuws of mis ik iets:

- oorlog op de lange baan
- inflatie nog steeds piekend
- rente nog steeds stijgend
- aankondigingen ontslagen en of wervingsstop
- sterke dollar soms nadelig

nog op komst:

- winstwaarschuwingen
- stijgende voedingsprijzen
- stilaan effecten wijzigen consumentengedrag
- vergroening kost in deze situatie nog meer
- mogelijke recessie in groot deel van de wereld, als die resulteert in jobverlies kan alles makkelijk nog 50% omlaag
- mogelijks nog wat Covid perikelen
- dip in vastgoedmarkt staat in de sterren geschreven
- hogere staatsschulden
- advertentiemarkt komt in de touwen te liggen

Goed nieuws op korte termijn?

- met wat geluk mss olie die wat weerstand kan bieden, op papier is het aanbod krap
- wie weet verrast de FED met iets mildere verhoging
- China weet mss ook te verassen
- goedkopere aandelen

Laatst bewerkt:
Goed nieuws op korte termijn?

Q2 resultaten die in tech niet zo slecht zijn als ingeprijsd is mss?

Laatst bewerkt:
Resultaten maken niets uit in huidige markt.
Het is allemaal macro nonsense momenteel. Terwijl security analysis zo micro gericht is.

De afgelopen 2 jaar was de gemakkelijkste markt in 10 jaar tijd.

Dat was voorbij een paar maand geleden.

En nu plots weer verschillende superveilige aandelen waar je vogelpik kan doen en +50% hebben op 3-5 jaar tijd, zoals brk aan 270 of bac aan 30.
Dat is +-10% netto per jaar.

Als dat niet easy is, weet ik het ook niet.

De afgelopen 2 jaar was de gemakkelijkste markt in 10 jaar tijd.

Dat was voorbij een paar maand geleden.

En nu plots weer verschillende superveilige aandelen waar je vogelpik kan doen en +50% hebben op 3-5 jaar tijd, zoals brk aan 270 of bac aan 30.
Dat is +-10% netto per jaar.

Als dat niet easy is, weet ik het ook niet.

Het klinkt TE gemakkelijk.

De achterlijke markt en big funds maken het soms echt zo gemakkelijk.

10% netto per jaar is natuurlijk ook maar gemiddeld. Ge kunt dan nog beter de S&P500 kopen.
Dan hebt ge 500 bedrijven waarvan sommige (zoals Berkshire, google, amazon) op zich elk honderden bedrijven zijn.

Lolwut
De achterlijke markt en big funds maken het soms echt zo gemakkelijk.

10% netto per jaar is natuurlijk ook maar gemiddeld. Ge kunt dan nog beter de S&P500 kopen.
Dan hebt ge 500 bedrijven waarvan sommige (zoals Berkshire, google, amazon) op zich elk honderden bedrijven zijn.

Hmmm ben jij dan al aan het rentenieren als het zo makkelijk is? :unsure:

Afgaand op Q2?

Kan je eens wat namen geven van aandelen met 10 P/FCF met >20% CAGR groei?

Want eerlijk gezegd stel ik me dan toch ergens vragen over de duurzaamheid van de groei. De markt is serieus gezakt, maar volgens mij niet in die mate dat bedrijven met duurzame, kwaliteitsvolle groei plots aan 10 P/FCF staan, dus vandaar toch eens benieuwd naar wat namen.

Aedifica bijhouden of inwisselen voor BRK? Ik zou geen verlies doen, spijtig genoeg ook geen winst. Krijg schrik van de vastgoedmarkt

Terug
Bovenaan