Kleine Beursfeiten

10% netto per jaar is natuurlijk ook maar gemiddeld.
Hubris.

- Ik ben conservatief in die prognose, ik denk dat de kans groot is dat kopers van brk aan 270 meer zullen hebben dan dat, met bijna onbestaande downside.

- ik betwijfel ten zeerste dat de s&p500 10% zal hebben de komende 5-10 jaar.

- ik betwijfel ten zeerste dat jij 10% zal gehad hebben na deze cyclus, af te gaan op uw publieke aandelenpicks hier die allemaal -50% en meer zijn?
Behalve shell, waar je de grootste underperformer onder de oliebedrijven kocht.

Lolwut

Hmmm ben jij dan al aan het rentenieren als het zo makkelijk is? :unsure:
Hangt ook af van het startbedrag hé.

Als je een wereldinvesteerder bent die jaarlijks 20% haalt, dan duurt het toch nog ettelijke jaren eer je binnen bent indien uw startbedrag bv. 50k was.

Niet op fundamentals.
Enkel op vlak van hoe achterlijk de markt momenteel bedrijven prijst.
Denk dat de markt correct een korting toepast op shell aangezien ze geld van de aandeelhouders wegpissen in renewables (waar ze geen expertise of infrastructuur voor hebben, en die ze kopen aan hoge prijs), in instabiele landen zitten, en meer bloot staan aan toekomstige windfall taxes.

Aangezien de rest van shale voor de 2de dag op rij dikke kloppen krijgt, en oxy weinig beweegt, veronderstel ik dat den dikken weer serieus aan het kopen is.
Zullen zien, dan moet er morgen of overmorgen weer een melding komen.

Hij gaat ermee weglopen hé, pipo's! :cautious:

Heb nog beetje cash staan.
Voornaamste ideeën ermee:
- CSU
- Bijkopen in zeer goedkope dingen die ik al heb die sterk groeien.
- Wachten tot FLOW nog 20% lager gaat en een pak kopen als soort perma hedge.

Aangezien de rest van shale voor de 2de dag op rij dikke kloppen krijgt, en oxy weinig beweegt, veronderstel ik dat den dikken weer serieus aan het kopen is.
Zullen zien, dan moet er morgen of overmorgen weer een melding komen.

Hij gaat ermee weglopen hé, pipo's! :cautious:
ideaal, dat hij mij maar uitkoopt met aandelen BRK ;)

Oxy als enige vd petrol in het groen, duidelijk Buffett...hopelijk gaat hij in de toekomst niet stoppen als hij 20/25/30% heeft...
Ideaal scenario: hij neemt over aan 90$ komende week en dan alles met stevige winst in BRKB steken zodat ik van die ellendige petrolfluctuaties verlost ben :help: Ik vrees dat het bij dromen blijft:crazy:

Hoe krijgen we de dollar naar beneden, zou een mooie duw zijn voor olie. Ziet er naar uit dat olie een woelige rit tegemoet zou kunnen gaan.

Minder sterke daling van vacatures in mei dan verwacht in US, Fed minutes waarin staat de rente met 0,50/0,75% zal opgetrokken worden in juli, zelfs als dat voor een recessie zorgt... en de beurzen reageren niet of nauwelijks (en zelfs eerder positief)...

Teken dat de bodem ver bereikt is?

Als ook het banenrapport van vrijdag tegenvalt en de beurzen rustig blijven,z ie ik enkel nog slechte earnings voor een serieuze verdere daling zorgen...

Zou ook kunnen dat oxy zijn eigen inkoopprogramma begonnen is.
Want ze gingen dat doen als de schuld onder de 20B kwam, en dat is ondertussen gebeurd in Q2.

3B aan huidige prijzen is 5,5% van de aandelen, op een half jaar.
Samen met Buffett geeft dat nogal koopondersteuning.

APA, ET, Devon, EOG, allemaal 30-40% naar beneden sinds de highest close een maand geleden.
Oxy slechts -17%.

Maar goed, niet te snel conclusies trekken uit random koersbewegingen.

Want de voorbije 3 jaar was de olieprijs een stabiele oase van peis en vree :smile:
Eigenlijk viel dat best mee tussen 2017 en 2021 (op de corona dip na). Zonder recessie (vrees) was de downside relatief beperkt terwijl we nu worst case aan productiekost zitten tegen eind dit jaar.

Vanaf Q3 zullen de effecten meer zichtbaar worden - dat is mijn grote vrees, als het goed/slecht gaat wordt er in alles overdreven - ook op de arbeidsmarkt: er is zogezegd een tekort aan personeel, zelfs bij een kleine recessie ontstaat instant een overschot aan personeel - op een aantal niche's na. Wat er nu reeds vervat zit in de koersen - heb geen glazen bol maar of er al een paar negatieve banenrapporten, winstwaarschuwingen en saneringen in vervat zitten - daar ben ik wel van overtuigd dat dit niet het geval is.

EDIT: melding eerste deftige daling vastgoedtransacties: -12% in Juni, ook licht dalende prijzen, maar ook die hebben een hoge vlucht genomen - echt verrassend niet maar had je deze vraag 6 maand geleden gesteld ... Ook een daling in de verkoop van PC's -ook niet echt verrassend na Corona maar goed. Mss als de verkoop van Iphones eens een significante daling zou kennen dat Apple ook eens aan redelijke prijs kan aangekocht worden.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan