Kleine Beursfeiten

Jij bent de enigste die advies geeft hier (namelijk "koop dit niet").

Ik geef mijn mening over de bull case, de voornaamste risico's die ik zie en dan nog enkele feiten over Snowflake. Dat anderen op basis van mijn posts zouden kopen, maakt mij niet verantwoordelijk voor eventuele verliezen. Ik run geen betalende service waarbij ik stock picks geef.
Ik vrees dat op basis van uw argumentatie/bull case iemand nogal snel geneigd zal zijn om snow te kopen maar idd jij bent niet verantwoordelijk voor iemands aankopen...

Heb je al verkocht? Want staat -87% na 6 maanden sinds uw post, dat is een mooie gedeeld door 8.

Weliswaar een kleiner getal momenteel :unsure:

Zeker, superinteressant, vandaar dat ik het eens bovenhaal nu.

Welkom @GADGET ! :hug:

wheelbarrow_156086822_1000.jpg

Over oude koeien gesproken.. ik check het hier niet frequent want voor mijn profiel heb ik tbh weinig meerwaarde hier.

Fami stock is al lang weg. Rond de 10k winst. Volg dat wel nog steeds. Recent een reverse split en zie dat nu niet meteen meer goed komen.

Momenteel maar zeer beperkt aandelen. Het is imo een te slechte periode en heb een bouwproject gestart in de plaats..

Dus alles prima, bedankt voor je bezorgdheid ;)

Dit topic lijkt echt meer en meer op het dagboek van een narcistische persoonlijkheid en jij verschiet er van dat mensen jou niet meer van antwoord dienen? Hele tijd maar zeuren en blijven doorgaan. Dit is de laatste keer dat ik erop in ga, dus doe geen moeite meer om mij nog te taggen.
Ik heb hier nooit anderen aangezet tot het kopen van bepaalde aandelen. Jij wel met oxy. Je vloekt zelfs als anderen je tips niet volgen.
Ik heb Datadog, Crowdstrike en Zscaler al sinds 2019/2020 en ik kan u verzekeren dat ik nog stevig in het groen sta. Kijk maar eens goed naar de koersen. Cloudflare had ik ook aan 30 en verkocht aan 100.
Monday.com heb ik met vrij veel verlies verkocht, dat geef ik eerlijk toe(-40%). Idem met Lightspeed maar dat was een kleine positie. Upstart heb ik ook nog altijd winst op, heb net mijn laatste aandelen enkele weken geleden buitengesmeten.

Als jij maar blijft kijken over de laatste 7 maanden is dat mooi voor u, maar ik kijk op langere termijn. Ben ik dan succesvol op de langere termijn? Ik ben best tevreden met mijn resultaten, heb de SenP 500 toch vrij dik verslagen sinds ik begonnen ben 7 jaar geleden.
Misschien pikt dat voor u omdat jij een financiële achtergrond hebt en ik niet.

Oh en btw, het enige dat er voor nodig was om de bull market in kwalitatieve high growth te stoppen was recordhoge inflatie na een pandemie, oorlog in Oekraïne, supply chain issues, interest rate hikes die tot een recessie kunnen leiden, etc...
Waarom Monday verkocht?

Achja, voor die high growth is je instapmoment misschien niet cruciaal voor je returns op LT (als de bull case zich voltrekt that is) maar wel voor je gemoedsrust op KT, zeker als je niet de nodige conviction hebt.

Ik geef grif toe dat ik in 2020/2021/maart 2022 de tips van Racing Genk quasi blind volgde en zijn portefeuille meerdere malen kopieerde. Ik liet mij als het ware leiden door zijn conviction in die aandelen, zijn kennis van de sector en door het feit dat zijn net worth enorm was gestegen.
Omdat ik dan steevast na enkele weken hoogtevrees kreeg, verkocht ik alles weer . Gelukkig was dat de periode dat de bomen tot in de hemel groeiden, waardoor ik nooit met verlies (maar eerder beperkte winst van 10-30%, zelfs FREQ :) ) heb verkocht . Of hoe impulsief in- en uitstappen in hindsight soms ook kan lonen, maar meer dan puur geluk is dat niet..

Echter, hoe meer ik met hem converseer en hoe meer zaken ik zelf ook opzoek ( ik begin de earning calls te lezen, zoek andere analyses op etc, lees zaken over de cloud, de samenwerking van SNOW, DDOG en MONGDB met big tech cloud providers, subscription vs usage model ) hoe meer ik zelf overtuigd geraak dat dit gewoon stuk voor stuk interessante bedrijven zijn: hoge groei, interessante en toekomstgerichte sectoren, sommigen reeds FCF positief, een zeer gezonde balans met dikwijls een dikke net cash positie ( altlijd handig in barre economische tijden)
. En ja, daar betaal je natuurlijk voor. Maar ondertussen zijn de waarderingen al een stuk interessanter dan enkele maanden geleden/vorig jaar.

Eind april-begin juni ben ik dan ook weer volop ingestapt in heel wat van de bedrijven die hij ook bezit. En nu plan ik dat toch te doen voor de langere termijn.

Weliswaar met dien verstande (en dat is vrij cruciaal imo):

1)dat mijn portefeuille (inclusief cashpositie) groot genoeg is om een eventuele verdere crash van 1 (of zelfs meerdere) aandelen te compenseren
2) dat het "SaaS gedeelte" van mijn portefeuillle over 10 SaaS (en cybersecurity) -bedrijven gespreid zit
3) dat ik de cash had (en terug heb) om gespreid te blijven bijkopen bij dalende koersen
4) dat ik daarnaast nog zeer veel in andere stocks heb steken (51 posities in totaal) en het grootste gedeelte in veiligere value stocks/big tech zit. Ik denk dat high growth SaaS ( mature SaaS reken ik niet meer) op dit moment zo'n 22% van mijn portefeuillee exclusief cash positie. 13% indien ik cash positie meetel.
5) dat mijn gemiddelde aankopkoersen natuurlijk een pak gunstiger zijn dan een jaar (of zelfs enkele maanden) geleden ( sommige posities zit ik al breakeven, andere lichte tot mooie (+20% winst) of beperkt verlies ( max -15%)). En zeker dit punt is gewoon voor een groot stuk geluk (dat ik zo'n impulsieve belegger ben wiens timing toevallig steeds "juist" zat).

En half mei zat ik effectief bij bepaalde posities op zware verliezen (tot zelfs -40%), maar eerlijk: het deed mij weinig tot niets, enerzijds door bovenstaande punten (waardoor ik op portefeuilleniveau nooit onder -10% ben gegaan), maar ook omdat ik gewoon leer met meer volatiliteit om te gaan.

En uiteindelijk is conviction alles: hoe beter je alles uitspit, hoe meer je van de sector kent, hoe beter je met volatiliteit om kan.

En het is zeer gemakkelijk om nu op Racing Genk te schieten nu de koersen van zijn bedrijven stevig gedaald zijn, maar eerlijk is eerlijk: HIJ doet alle analyses en steekt er zijn tijd in. Dan mogen we ons beide pollekes dat hij dat met ons deelt, gratis en voor niets! Er zijn er genoeg die daar geld voor vragen en waar je ook niet tegen moet gaan zagen als de koersen kelderen...
Ik heb vorig jaar geen kritische stemmen gehoord (op onzen Janus na natuurlijk :D) toen het feestje niet op kon.

Ga je dan echt nog eens van hem verwachten dat hij bij al zijn posts een disclaimer toevoegt genre " niet verantwoordelijk voor latente verilezen als gevolg van een perfecte macro-economische storm" ? Niemand heeft een glazen bol Voor hetzelfde geld waren de waarderingen nog verder opgelopen... Het zijn immers stuk voor stuk zeer beloftevolle bedrijven, waarvoor het globaal sentiment ( niet omwille van hun business, maar gewoon door de categorie "high growth" waartoe ze behoren) nu even serieus tegenzit.

Uiteindelijk is het ieder zijn verantwoordelijkheid wat hij met alle hier gedeelte stockpick tips en analyses doet. Dat is niet meer dan logisch. Je kan dat blind volgen (zoals ik destijds deed), er toch een minimum aan tijd in steken ( zoals ik nu zelf doe) of een even diepgaande analyse uitvoeren en zelf je conclusies trekken.

Niemand is hier verplicht om te kopen he.

Laatst bewerkt:
Lange rant met persoonlijke aanvallen
Maar ik was het daar volledig eens met u in mijn quote :)
Buffett zelf is trouwens rond de koers van vandaag in Snowflake gestapt tijdens hun IPO.
Todd Combs, niet Buffett.

Maar idd niet te vergelijken met een biotech.
Fami stock is al lang weg. Rond de 10k winst. Volg dat wel nog steeds. Recent een reverse split en zie dat nu niet meteen meer goed komen.
Sinds jouw bericht op 31 oktober is Fami letterlijk in 1 rechte lijn tot vandaag -87%.

Onmogelijk dat jij sindsdien met winst verkocht had.

Maar ok, ik had niet anders verwacht. Op BG verzilveren we enkel dikke winsten ;-)

Maar ik was het daar volledig eens met u in mijn quote :)

Todd Combs, niet Buffett.

Maar idd niet te vergelijken met een biotech.

Sinds jouw bericht op 31 oktober is Fami letterlijk in 1 rechte lijn tot vandaag -87%.

Onmogelijk dat jij sindsdien met winst verkocht had.

Maar ok, ik had niet anders verwacht. Op BG verzilveren we enkel dikke winsten ;-)

Wat weet jij nu over mijn positie? Allemaal goed en wel dat die tendens sinds dan negatief was. Jij weet toch niks van daar voor of tijdens? Of denk jij dat dat werkelijk elke dag negatief was? Een tweetal weken geleden hebben die nog +12 ofzo gedaan op 1 dag. Als je handelt met dagkoersen is het enkel de dag die telt. Wat boeit mij die grafiek van dan tot nu..

Het gaat hier niet over perse winst willen hebben. Ik heb dat toen ook vermeld dat er dagen zijn dat ik soms veel verlies ook. Moet ik toch niet belachelijk over doen. Op een anoniem forum...?

Frustraties die er uit moeten bij jou? Jezus man

Wat weet jij nu over mijn positie? Allemaal goed en wel dat die tendens sinds dan negatief was.
Of denk jij dat dat werkelijk elke dag negatief was? Een tweetal weken geleden hebben die nog +12 ofzo gedaan op 1 dag. Als je handelt met dagkoersen is het enkel de dag die telt. Wat boeit mij die grafiek van dan tot nu..
Je zei toen duidelijk dat je gekocht had om aan die koers winst te maken, en je zei letterlijk dat je ons op de hoogte zou houden van eventuele verdere verkopen of aankopen.

Heel geloofwaardig dat je dat vergeten bent, en bij een quasi rechte lijn naar beneden op 6 maand -87%, er toch in geslaagd bent om in die periode serieuze winst te maken :sarcastic:
Het gaat hier niet over perse winst willen hebben.
Dat is bij die pennystocks inderdaad het geval, maar hier op het forum willen de meesten wel graag winst!

Maar ieder zijn eigen voorkeur :fingerguns_r:

Ook altijd dat agressief tegenspartelen zeg.

Extreem moeilijk precies om gewoon eens te zeggen "ha die pennystock, inderdaad veel mee verloren, groeten".

Ook altijd dat agressief tegenspartelen zeg.

Extreem moeilijk precies om gewoon eens te zeggen "ha die pennystock, inderdaad veel mee verloren, groeten".

hey, als jij daar beter van gaat slapen straks...

ik heb daar echt enorm verloren en ben al al die maanden in therapie, daardoor kon ik hier niet reageren.
Ben er nu sinds vandaag wat over en ik kan er over praten. Blij dat je er zelf over begon, ik was echt elke dag aan het afwachten.

ook veel succes met je beleggingen. Hopelijk 'versla' je de index !

Wat weet jij nu over mijn positie? Allemaal goed en wel dat die tendens sinds dan negatief was. Jij weet toch niks van daar voor of tijdens? Of denk jij dat dat werkelijk elke dag negatief was? Een tweetal weken geleden hebben die nog +12 ofzo gedaan op 1 dag. Als je handelt met dagkoersen is het enkel de dag die telt. Wat boeit mij die grafiek van dan tot nu..

Het gaat hier niet over perse winst willen hebben. Ik heb dat toen ook vermeld dat er dagen zijn dat ik soms veel verlies ook. Moet ik toch niet belachelijk over doen. Op een anoniem forum...?

Frustraties die er uit moeten bij jou? Jezus man

Wat een slechte verliezer ben jij. Je kondigt op het forum aan wat je aankoopt (fami), wanneer je het wil verkopen (4 weken later) en wat je er voor wil (een verdubbeling). Het gaat dan ook meteen over betrekkelijk grote bedragen (minimum 25k, 80000 stuks?) en je doet het tegen het advies van het forum in (want de returns van de index halen is volgens jou de moeite niet). En dan zeg je nog eens expliciet dat je ons op de hoogte gaat houden. Helaas ging het sinds de dag van aankoop in één rechte lijn naar beneden, horen we niets meer, en nu zit je hier wat op je paard dat het toch niet kan dat iemand je oude posts terug naar boven rakelt :rofl: triestig, kan het maar zo omschrijven.

Wat een slechte verliezer ben jij. Je kondigt op het forum aan wat je aankoopt (fami), wanneer je het wil verkopen (4 weken later) en wat je er voor wil (een verdubbeling). Het gaat dan ook meteen over betrekkelijk grote bedragen (minimum 25k, 80000 stuks?) en je doet het tegen het advies van het forum in (want de returns van de index halen is volgens jou de moeite niet). En dan zeg je nog eens expliciet dat je ons op de hoogte gaat houden. Helaas ging het sinds de dag van aankoop in één rechte lijn naar beneden, horen we niets meer, en nu zit je hier wat op je paard dat het toch niet kan dat iemand je oude posts terug naar boven rakelt :rofl: triestig, kan het maar zo omschrijven.

ik kijk gewoon letterlijk nooit naar dit topic. Is toch niet zo heel moeilijk te snappen ?
De enige reden dat ik dit zie is omdat ik een melding krijg van een quote, anders had ik het nog steeds niet gezien hoor...

25K is 35K geworden. Of je dat nu leuk vindt of niet, dat maakt mij helemaal niet uit hoor.
Het is blijkbaar nog moeilijker te begrijpen dat ik dat niet gewoon 'bijhoud' en we zien wel...Het kan zijn dat dat binnen 1 dag 3x gekocht/verkocht wordt ? Daarom niet elke dag perse, dat hangt er gewoonweg vanaf. Het is nu al enkele maanden geleden dat ik er mee bezig ben, door de onstabiele situaties op de beurs ben ik nu, zoals gezegd, met een vastgoed project bezig in de plaats. Ik heb nog steeds 5K 'klaar' staan om een pennystock te kopen als ik er me goed bij voel, maar dat is gewoon nu even niet aan de orde. Mijn mening/visie hierover blijft wel identiek ja.
De index is VOOR MIJ PERSOONLIJK te weinig opbrengst om kapitaal in vast te steken.

Zeer bizar dat dit zo moeilijk te begrijpen is tbh. Nogmaals, wat denk je dat ik er bij win om hier anders op te reageren ? dan reageer ik gewoon niet ? Of als ik verlies maak, dan zeg ik dat ik verlies heb gemaakt ? Dat boeit me toch verder niks ? ik heb natuurlijk al verlies gemaakt op een dag, heb ik toch ook nooit proberen verbloemen ?

Kom, kom, iedereen heeft gelijk! :hug:

Niemand die met mijn Colruyt "falling knife" aankoop wilt lachen? Ik kan er tegen! De énige van 12 stocks die ik kocht tot dusver de laatste maand en waarmee Paul de beurslegende D'Hoore zich zo nodig moest komen moeien. Ik heb het nog lachend gezegd en zie daar, op mijn kop ermee! Vanmorgen wel een derde van de hand gedaan ondanks goedkopere waardering, gewoon omdat ik betere dingen zie. Dat suckt natuurlijk wel. Echt "slappe vodden" management tot dusver en daar keek de markt gisteren en vandaag natuurlijk los doorheen. Enfin, so be it.

--

$EPSN (het hoge woord was er toch al uit enkele posts terug) positie dan maar nog stevig vergroot. $165M market cap, $35M in cash, geen schulden, absurde oil/NG strip pricing (ja, ze hebben wel aardige hedge momenteel op NG), 25% insider ownership en forced selling door een Amerikaans fonds (Solas Capital management) dat de limiet van 15% ownership overschrijdt en een Spaans fonds dat al maanden fors verkoop (maar hier minder duidelijk waarom) waardoor het aandeel absurd goedkoop blijft en achterblijft op de rest van de markt. Was zelf in 2020 cashflow positief en noteert aan amper 2x ev/ebitda aan huidige strip en met serieus bijkomend potentieel uit OK asset. Operationeel verlaagd risico door samenwerking met CHK. Share buyback programma in werking en tot nu toe in Q2 alweer een goeie 200.000 aandelen teruggekocht. Ook in het verleden share count al mooi geslonken. Dividend van $0,25/jaar opgestart.

Een pak conservatiever dus dan de meeste peers maar kan evenzeer een dubbel of triple zijn van deze niveaus met veel minder marktgerelateerde (pricing) downside. Op termijn is het dan ook veel aantrekkelijker en zichtbaarder voor grotere institutionele spelers eens ze richting 350-400M+ market cap gaan. Forced selling door de fondsen maakt dat deze veer misschien wel opwaarts uitbreekt binnenkort. Ook een overnamekandidaat, met name voor CHK. Caveat emptor uiteraard, het blijft een micro cap NG play.

Laatst bewerkt:
25K is 35K geworden. Of je dat nu leuk vindt of niet, dat maakt mij helemaal niet uit hoor.
Het is blijkbaar nog moeilijker te begrijpen dat ik dat niet gewoon 'bijhoud' en we zien wel...Het kan zijn dat dat binnen 1 dag 3x gekocht/verkocht wordt ? Daarom niet elke dag perse, dat hangt er gewoonweg vanaf.
Via pm een screenshotje van uw transactiegeschiedenis in dat aandeel sinds 1 november (kan perfect binnen de 10 minuten op uw pc, en anoniem) vanavond?

Als het klopt wat je zegt, ben jij immers de meest magische trader die ik ooit ontmoet heb: +40% via daytrading in België, met transactiekosten van +0,5% per trade, in een periode waarin een aandeel linea recta -87% gaat... :sarcastic:

En dan stort ik direct 5000 euro op jouw rekening met excuses van Janus. (of eet ik via livestream mijn schoen op of zoiets, naar uw keuze moest geld u niet interesseren).

Om nog even met cijfers te staven voor degene die het niet willen geloven:

31/10 had ik dat al in portefeuille. Bedoeling tegen eind november te verkopen idd. Is anders gelopen, dat klopt.

29/09 aangekocht, 86.139st à 0,2553 (+- 22K)
30/09 verkocht, 85.000st à 0,46 (+- 39K)

14 keer verhandeld op 3 dagen. Dat is daarna misschien niet meer super vlot gelopen. Maar dan is dat ook even rap weg dan het gekomen is.
Dus ik had daar nog meer aan kunnen overhouden, maar blijkbaar inderdaad op het einde dan wat kwijtgespeeld... maakt toch niet uit ? Heb daar goed aan verdiend op pakweg 1 maand tijd dan.

*edit: als jij echt perse wil, dan wil ik daar gerust een screenshot van nemen... lijkt me wat gek voor woorden. Of denk je nu echt dat ik de grafiek van fami ben gaan opsnorren en die data er lukraak aan het uitnemen ben ?

Kom, kom, iedereen heeft gelijk! :hug:

Niemand die met mijn Colruyt "falling knife" aankoop wilt lachen? Ik kan er tegen! De énige van 12 stocks die ik kocht tot dusver de laatste maand en waarmee Paul de beurslegende D'Hoore zich zo nodig moest komen moeien. Ik heb het nog lachend gezegd en zie daar, op mijn kop ermee! Vanmorgen wel een derde van de hand gedaan ondanks goedkopere waardering, gewoon omdat ik betere dingen zie. Dat suckt natuurlijk wel. Echt "slappe vodden" management tot dusver en daar keek de markt gisteren en vandaag natuurlijk los doorheen. Enfin, so be it.

--

$EPSN (het hoge woord was er toch al uit enkele posts terug) positie dan maar nog stevig vergroot. $165M market cap, $35M in cash, geen schulden, absurde oil/NG strip pricing (ja, ze hebben wel aardige hedge momenteel op NG), 25% insider ownership en forced selling door een Amerikaans fonds (Solas Capital management) dat de limiet van 15% ownership overschrijdt en een Spaans fonds dat al maanden fors verkoop (maar hier minder duidelijk waarom) waardoor het aandeel absurd goedkoop blijft en achterblijft op de rest van de markt. Was zelf in 2020 cashflow positief en noteert aan amper 2x ev/ebitda aan huidige strip en met serieus bijkomend potentieel uit OK asset. Operationeel verlaagd risico door samenwerking met CHK. Share buyback programma in werking en tot nu toe in Q2 alweer een goeie 200.000 aandelen teruggekocht. Ook in het verleden share count al mooi geslonken. Dividend van $0,25/jaar opgestart.

Een pak conservatiever dus dan de meeste peers maar kan evenzeer een dubbel of triple zijn van deze niveaus met veel minder marktgerelateerde (pricing) downside. Op termijn is het dan ook veel aantrekkelijker en zichtbaarder voor grotere institutionele spelers eens ze richting 350-400M+ market cap gaan. Forced selling door de fondsen maakt dat deze veer misschien wel opwaarts uitbreekt binnenkort. Ook een overnamekandidaat, met name voor CHK. Caveat emptor uiteraard, het blijft een micro cap NG play.
Epsn,2021: 15 M fcf, stock 167M. Dit jaar wellicht 20M fcf. Waarom denk jij dat deze absurd goedkoop is?

Epsn,2021: 15 M fcf, stock 167M. Dit jaar wellicht 20M fcf. Waarom denk jij dat deze absurd goedkoop is?

Maar ik heb net zo'n mooie tekst geschreven... :frown:

Maar zelf aan "slechts" 20M FCF is dat op uw EV (na aftrek cash dus) een FCF yield van 15%. Wordt geleid door insiders met skin in the game, rationeel en zonder empire building ideologie en qua cash flow een headwind door hedges. Als we morgen terug gaan naar de pricing van 2020, is dit een van de weinige small caps die geen 75% van waardering zal/kan verliezen. En ik raad ook aan eens te kijken naar onderliggende assets (zoals pipeline) en wat dat impliceert voor de huidige waardering van productie (dus market cap - cash on hand - waarde GGS) en extra productiegroei levers en potentieel van OK asset.

Maar ik heb net zo'n mooie tekst geschreven... :frown:

Maar zelf aan "slechts" 20M FCF is dat op uw EV (na aftrek cash dus) een FCF yield van 15%. Wordt geleid door insiders met skin in the game, rationeel en zonder empire building ideologie en qua cash flow een headwind door hedges. Als we morgen terug gaan naar de pricing van 2020, is dit een van de weinige small caps die geen 75% van waardering zal/kan verliezen. En ik raad ook aan eens te kijken naar onderliggende assets (zoals pipeline) en wat dat impliceert voor de huidige waardering van productie (dus market cap - cash on hand - waarde GGS) en extra productiegroei levers en potentieel van OK asset.
Oxy 15B fcf dit jaar en stock 65B (wel wat schulden 23B).
Kies maar;)

Terug
Bovenaan