Kleine Beursfeiten

Apa voorbij de 50🚀 nieuwe ath.
Et ook richting nieuwe ath.
Oxy precies niet veel goesting om te bougeren...

Wachten op resultaten nog steeds van Krabdagou en nadien Rasper.
Forward PE van 5 momenteel. Op zich zijn de E&P bedrijven zeker nog niet duur te noemen.

OXY heeft al veel gebougeerd laatste weken hè.

Wachten op resultaten nog steeds van Krabdagou en nadien Rasper.
Forward PE van 5 momenteel. Op zich zijn de E&P bedrijven zeker nog niet duur te noemen.

OXY heeft al veel gebougeerd laatste weken hè.
Apa is minstens een 100$ stock als alles goed gaat...:)

maar ik ga ervan uit dat ze na die waarschuwingen en boetes ook wel moeten voorleggen dat de pijnpunten gecorrigeerd zijn?
Kan je alleen maar hopen, die zaken komen naar boven wanneer het kwaad al is geschied. Zie bv. de shitshow bij Saxo dat "tijdelijk" geen complexe producten meer mag aanbieden van de FSMA: donderslag bij heldere hemel.

Kan je alleen maar hopen, die zaken komen naar boven wanneer het kwaad al is geschied. Zie bv. de shitshow bij Saxo dat "tijdelijk" geen complexe producten meer mag aanbieden van de FSMA: donderslag bij heldere hemel.

Haha, onlangs beweerde een gastje aan telefoon nog dat het weldegelijk Saxo was die de keuze had gemaakt om die "even" niet aan te bieden. Waarop ik aangaf dat de klantgerichtheid mij in deze wel geheel verloren lijkt te zijn. Wat een boeltje.

Aankooporder niet uitgevoerd op 1 cent verschil…. 5,79 ze hebben een tijd op 5.80 gestaan maar niet uitgevoerd.

wou bpost aankopen toen ze op -4% stonden, om ze natuurlijk 2 uur later met 12 cent winst terug buiten te gooien.
Nope, niet gelukt.

Ook van de allereerste "duidingsdag" van Colruyt vandaag werd je als belegger niet bepaald vrolijk. Een mens vraagt zich af waarom hij het aandeel zou aanhouden met diverse andere core holdings in portefeuille waar het vertrouwen er wel is dat de waardecreatie navenant (15-20%+ / jaar) zal zijn.

Jef Colruyt reageerde ook op de kritiek dat zijn bedrijf een holding lijkt te worden. 'Maakt dat uit? Wat verstaat u onder holding? Er is synergie tussen onze merken. We kunnen gemakkelijk JIMS-fitnesszalen openen bij Colruyt-winkels en we zijn als geen ander in staat voedingsadvies te geven aan fitnessers. We weten waarmee we bezig zijn. Pakweg reisbureaus nemen we niet over, want die hebben niks met onze business te maken.'

Als de synergie van deze zaken moet komen, tjonge jonge... Compleet geen besef van de dagdagelijkse realiteit lijkt het.

Ik zou dan gaan nadenken over een Xtra-abonnementformule waarbij je voor een vast bedrag per maand X aantal keer gratis thuisgeleverd en/of Collect & Go kan doen, een fitness abo krijgt, toegang krijgt tot same/next day pick-up van NewPharma/Dreamland/Bio-Planet bestellingen, gratis jaarlijks onderhoud van de fiets, extra korting bij DATS, extra opties binnen hun Foodbox concept, ... Dan kan je inderdaad beginnen met "hubs" waarbij heel wat zaken meedraaien rond je Colruyt locaties.

Maar als het is om zwangere vrouwen extra babyproducten te pushen en mensen Everyday gezonde voeding aan te prijzen in de fitness, dan gaan ze van een kale reis thuiskomen.

Er is überhaupt een nieuwe wind nodig om met dergelijke "nieuwe*" projecten aan de slag te gaan. Van Jef gaat het duidelijk niet meer komen. Het is in die optiek dat ik voor de langere termijn wel wat durfde te investeren in Colruyt aan de huidige koersen. Maar het wordt meer en meer duidelijk dat de euro daar nog niet gevallen is en dat men liever de kop in het zand steekt.

Dat OF men is natuurlijk expres zo vaag mogelijk en houdt de kaarten dicht bij de borst tot men de kleine aandeelhouders volledig heeft kunnen uitkomen. Luc Tack/Coucke Playbook zeg maar. Ik geloof namelijk niet dat men daar zo dom is om bovenstaande allemaal niet in te zien. Maar god weet wat een "zoveelste generatie Colruyter" nog overhoud aan realiteitszin natuurlijk, daar alludeert JanusR uiteindelijk ook graag op. :biglaugh:

De analisten reageerden vrij lauw. 'Hebt u - de dalende marges indachtig - genoeg middelen om te investeren in uw steeds diversere activiteiten?' vroeg Fernand de Boer van Degroof Petercam. Colruyt antwoordde dat het bedrijf ruimte heeft om te lenen.

Hij kreeg ook de vraag of het nog zin heeft dat Colruyt op de beurs staat. Het aantal vrij verhandelbare aandelen daalde onder 40 procent. 'Het is wat het is', antwoordde Colruyt.
'Ik begrijp de overname van JIMS nog altijd niet', zei een analist achteraf. 'Wie wil beleggen in fitnesszaken is eerder geneigd voor Basic-Fit te gaan. De familie Colruyt lijkt er niet wakker van te liggen, nu ze het bedrijf almaar strakker in handen heeft.'

Dat allemaal gezegd zijnde ben ik er wel van overtuigd dat de wijziging in de aanduiding van prijzen (reactie op promo concurrent niet langer in het rood) een positieve impact zal hebben op de marges. Maar of het allemaal genoeg zal zijn op termijn, ik vrees ervoor. Het probleem is momenteel dat het aandeel fair gewaardeerd is gezien de potentiële levers die goed management voor handen heeft, maar dat het huidige management dat vertrouwen niet lijkt te verdienen.

(* Genoeg bedrijven die op deze manier heel wat high margin revenue konden binnen halen de laatste jaren, met Amazon's Prime als beste voorbeeld. Ook Nintendo's Switch Online gaat hiermee aan de slag in het voetspoor van Playstation en Xbox.)

Laatst bewerkt:
Aankooporder niet uitgevoerd op 1 cent verschil…. 5,79 ze hebben een tijd op 5.80 gestaan maar niet uitgevoerd.

wou bpost aankopen toen ze op -4% stonden, om ze natuurlijk 2 uur later met 12 cent winst terug buiten te gooien.
Nope, niet gelukt.

Das 2% bruto? Na aftrek 2 * 0.35% belasting en commissie schiet er nog een euro van over? Of werk je met orders van 20k+ voor dergelijke random bets?

Er is überhaupt een nieuwe wind nodig om met dergelijke "nieuwe*" projecten aan de slag te gaan. Van Jef gaat het duidelijk niet meer komen. Het is in die optiek dat ik voor de langere termijn wel wat durfde te investeren in Colruyt aan de huidige koersen. Maar het wordt meer en meer duidelijk dat de euro daar nog niet gevallen is en dat men liever de kop in het zand steekt.

Dat OF men is natuurlijk expres zo vaag mogelijk en houdt de kaarten dicht bij de borst tot men de kleine aandeelhouders volledig heeft kunnen uitkomen. Luc Tack/Coucke Playbook zeg maar. Ik geloof namelijk niet dat men daar zo dom is om bovenstaande allemaal niet in te zien. Maar god weet wat een "zoveelste generatie Colruyter" nog overhoud aan realiteitszin natuurlijk, daar alludeert JanusR uiteindelijk ook graag op. :biglaugh:
Ik betwijfel of Jef Colruyt die de beslissingen maakt, wel 1 persoon is.
Bijvoorbeeld van Coucke weet ik dat hij een fulltime team heeft (van meer dan 10 man) die hem continu bijstaan in alle beslissingen die hij wilt nemen. Jef Colruyt zal vast ook wel zo'n permanent team rond zich hebben.
Die personen hebben ook andere gegevens dan wij, hun beslissingen zijn niet altijd duidelijk voor ons, maar wel altijd zeer doordacht
Dat maakt het niet altijd een goede of juiste beslissing, maar het is wel altijd zéér doordacht.

Das 2% bruto? Na aftrek 2 * 0.35% belasting en commissie schiet er nog een euro van over? Of werk je met orders van 20k+ voor dergelijke random bets?
Net geen 20K, De theorie erachter is ’’de soep word nooit zo heet gegeten als ze word opgediend’’.
Dus als die -4% heel even stijgt naar -2,5% ben ik alweer blij met mijn zakgeld.

Het is geen gokken want ik krijg er effectief aandelen voor. (Worst case)

Net geen 20K, De theorie erachter is ’’de soep word nooit zo heet gegeten als ze word opgediend’’.
Dus als die -4% heel even stijgt naar -2,5% ben ik alweer blij met mijn zakgeld.

Het is geen gokken want ik krijg er effectief aandelen voor. (Worst case)
Maar dat is toch trading en dan moet je in principe 33% afdragen aan de belastingen op uw winsten. (of meer indien het je beroep is)

Goed nieuws voor mensen met Prosus, Baba, Tencent, Netease in port:

Chinese tech stocks surged in Hong Kong, led by video-game publishers, after the government approved more titles this month in a move that suggests a licensing freeze is thawing further. Alibaba Group Holding and Tencent Holdings rallied.
The Hang Seng Index rose 1.7 per cent to 21,897.83 at the local noon trading break to reclaim a two-month high. The Tech Index jumped 3.4 per cent, the most since May 20, tracking an overnight gain in US-listed Chinese stocks. The Shanghai Composite Index slipped 0.7 per cent.
Tencent jumped 4.7 per cent to HK$384.80 while NetEase added 3 per cent to HK$165.60. Alibaba surged 8.1 per cent to HK$106.80 while Kuaishou Technology added 3.5 per cent to HK$87.95 while Bilibili surged 14.2 per cent to HK$225.80.

Stilaan zicht op het dividend resultaat dit jaar - ligt toch fors hoger dan verleden jaar, je hebt voor en tegenstanders maar een beperkt aantal posities die wat dividend uitkeren lijkt toch een dempend effect te hebben in een tot dusver overwegend slecht jaar voor een gediversifieerde samenstelling.

Stilaan zicht op het dividend resultaat dit jaar - ligt toch fors hoger dan verleden jaar, je hebt voor en tegenstanders maar een beperkt aantal posities die wat dividend uitkeren lijkt toch een dempend effect te hebben in een tot dusver overwegend slecht jaar voor een gediversifieerde samenstelling.
zolang je de 30% RV in België kan recupereren is er niks mis met dividendaandelen vind ik, maar ik geraak er zelfs niet meer momenteel, te weinig Belgische in port en te weinig grote dividendspelers

Dividenden is meer voor als ge ouder wordt imo.
Mss ben ik al oud genoeg om daar stilaan rekening mee te beginnen houden.
Voorlopig is mijn focus nog volop op bedrijven die verder kunnen groeien en over 10-20 jaar dividenden zullen uitkeren.

zolang je de 30% RV in België kan recupereren is er niks mis met dividendaandelen vind ik, maar ik geraak er zelfs niet meer momenteel, te weinig Belgische in port en te weinig grote dividendspelers
Wat boven de grens hier, die 30% is zuur maar goed - dat zijn de regels. Bepaalde bedrijven zijn nu eenmaal beperkt in groei/investeringen en dan moet je iets doen met de winst. Liever een goede overname/inkoop aandelen maar anderzijds ook liever een dividend dan een slechte overname. Met wat geluk realiseren deze bedrijven ook groei en wat koerswinst. Het dividend -rendement van port is ongeveer een 2%, dus niet heel hoog in feite.

Tevens ben ik niet voldoende belegger om zoals @Nesjamag te voorspellen welke bedrijven fors gaan groeien, koerswinst genereren en binnen 10-20 jaar dividend gaan uitkeren - dat lijkt me ook een moeilijke opdracht. Het blijft een probleem voor me om succesvol groeiaandelen op te nemen, de multibaggers waar beleggers van dromen heb ik dan ook compleet gemist - mag al blij zijn zeer uitzonderlijk boven de 100% te geraken, omgekeerd moeiteloos naar -75% op een kleine selectie :eek:

Dat blijkt ook uit het resultaat: met +/- 0% ytd eerder bescheiden tot dusver

Terug
Bovenaan