Kleine Beursfeiten

Dividenden is meer voor als ge ouder wordt imo.
Mss ben ik al oud genoeg om daar stilaan rekening mee te beginnen houden.
Voorlopig is mijn focus nog volop op bedrijven die verder kunnen groeien en over 10-20 jaar dividenden zullen uitkeren.
Ik denk ook idd dat het leuk moet zijn om op latere leeftijd een mooi passief inkomen te hebben, ook al is het wellicht niet de meest optimale strategie.

Zelfs Warren Buffett heeft er, al is de fiscaliteit anders, maar het zal toch niet allemaal slecht zijn denk ik dan.

Wat boven de grens hier, die 30% is zuur maar goed - dat zijn de regels. Bepaalde bedrijven zijn nu eenmaal beperkt in groei/investeringen en dan moet je iets doen met de winst. Liever een goede overname/inkoop aandelen maar anderzijds ook liever een dividend dan een slechte overname. Met wat geluk realiseren deze bedrijven ook groei en wat koerswinst. Het dividend -rendement van port is ongeveer een 2%, dus niet heel hoog in feite.

Tevens ben ik niet voldoende belegger om zoals @Nesjamag te voorspellen welke bedrijven fors gaan groeien, koerswinst genereren en binnen 10-20 jaar dividend gaan uitkeren - dat lijkt me ook een moeilijke opdracht. Het blijft een probleem voor me om succesvol groeiaandelen op te nemen, de multibaggers waar beleggers van dromen heb ik dan ook compleet gemist - mag al blij zijn zeer uitzonderlijk boven de 100% te geraken, omgekeerd moeiteloos naar -75% op een kleine selectie :eek:

Dat blijkt ook uit het resultaat: met +/- 0% ytd eerder bescheiden tot dusver
Gewoon zoeken naar bedrijven die combinatie hebben van:
- Hoge herinvesteringsgraad.
- Grote markt om in te groeien, of bewezen dat ze hun markt kunnen uitbreiden of zelfs nieuwe markten kunnen creëren/ontwikkelen.
- Goeie capital allocation van management en goeie governance.
- Geen lage entry barrier voor nieuwe bedrijven om te concurreren. Dus een moat.
- Idealiter asset light (zoals bijvoorbeeld veel software bedrijven zijn, wat heel snelle groei toelaat).

Goeie voorbeelden zijn Berkshire, Constellation software, RICK (vanaf 2016), Kelly partners group.
En natuurlijk de typische Amazon, Google, Apple. Allemaal top bedrijven natuurlijk. Herinvesteren enorm veel.
Die breiden uit naar nieuwe markten of creëren ze zelf.
Amazon en Google zijn eigenlijk een groep van talloze bedrijven.

Van zo een bedrijven kunt ge verwachten dat ze fors zullen groeien en eens de groei vertraagt (hopelijk 10-20 jaar verder) ze kapitaal zullen beginnen uitkeren naar aandeelhouders.

Laatst bewerkt:
Tevens ben ik niet voldoende belegger om zoals @Nesjamag te voorspellen welke bedrijven fors gaan groeien, koerswinst genereren en binnen 10-20 jaar dividend gaan uitkeren - dat lijkt me ook een moeilijke opdracht. Het blijft een probleem voor me om succesvol groeiaandelen op te nemen, de multibaggers waar beleggers van dromen heb ik dan ook compleet gemist - mag al blij zijn zeer uitzonderlijk boven de 100% te geraken, omgekeerd moeiteloos naar -75% op een kleine selectie :eek:

Lijkt me ook gevaarlijk om je strategie te veranderen dan -> als je nu plots die aandelen gaat kopen die misschien wel potentiële multi-baggers zijn maar waar je onvoldoende over kent, of niet goed kan waarderen (of de waardering niet kan rechtvaardigen), dan gaan dit ook de aandelen zijn waar je bij de eerstkomende daling van gaat wakker liggen en uiteindelijk buiten gaat smijten omdat je er geen goed gevoel bij hebt.

Blijf gewoon bij wat je kent zou ik zeggen, en vult dat dan aan met bijvoorbeeld een ETF of tracker om te compenseren dat je bijvoorbeeld overweight in Benelux-dividend-aandelen zit?

Wat boven de grens hier, die 30% is zuur maar goed - dat zijn de regels. Bepaalde bedrijven zijn nu eenmaal beperkt in groei/investeringen en dan moet je iets doen met de winst. Liever een goede overname/inkoop aandelen maar anderzijds ook liever een dividend dan een slechte overname. Met wat geluk realiseren deze bedrijven ook groei en wat koerswinst. Het dividend -rendement van port is ongeveer een 2%, dus niet heel hoog in feite.

Een interessant boek over het identificeren van moats / competitieve voordelen: https://www.amazon.com/Little-Book-That-Builds-Wealth/dp/047022651X

Het boek gaat verder in op het identificeren van verschillende type competitieve voordelen (moats zoals Buffett ze noemt), zoals bijvoorbeeld:
- Network effects (Facebook, LinkedIn, MasterCard, Visa, MSCI,...)
- Switching costs (Salesforce, SAP & andere software waar interne processen op zijn afgestemd)
- Intangible assets (Apple, Nike, Johnson & Johnson, Tesla,...)
- Cost & scale advantage (AWS, Azure, Amazon, Walmart, 3M,...)

Heb het boek zelf enkele jaren geleden gelezen. Het helpt je op weg om beter te identificeren waar de sterkte van ieder bedrijf zit en in hoeverre dit ook verdedigbaar is. Je moet als bedrijf niet enkel nu een competitief voordeel hebben als je op lange termijn succesvol wilt zijn, maar ook over 5 of 10 jaar.

Zie bijvoorbeeld de grafiek van MasterCard:

Combinatie van in een mooie groeimarkt te zitten, capital-light model waardoor groei weinig kost, en dan nog het enorme netwerk effect dat ze hebben uitgebouwd waardoor het voor competitie bijna onmogelijk is om market share af te nemen. Een betere lange-termijn grafiek kan je je als belegger niet wensen. :biglaugh:

De laatste jaren zie je wel meer en meer FinTech's opduiken die wat proberen te doen aan de dominatie van V / MA, maar vaak kunnen ze toch ook niet helemaal zonder. (Paypal is gelinkt aan je Credit/Debit card van Mastercard/Maestro, Apple Pay is ook gelinkt aan je credit card etc etc).

Zoals Buffett zegt verandert de moat ook iedere dag, ofwel wordt hij wat kleiner, ofwel wat groter.

Als ik naar mijn portfolio kijk bijvoorbeeld, is Snowflake volop aan het bouwen aan een data marketplace waarbij Snowflake de centrale plaats wordt waar bedrijven data verhandelen. Dit heeft een duidelijk netwerk effect: Hoe meer bedrijven reeds aanwezig zijn op deze marketplace, hoe interessanter het wordt voor nieuwe bedrijven om ook te joinen, er is namelijk meer data beschikbaar die ze zelf kunnen kopen, maar ook steeds meer klanten die misschien hun data willen kopen waardoor er nieuwe afzetmarkten ontstaan. Het zal voor de competitie dus moeilijker en moeilijker worden om iets gelijkaardigs op te bouwen. Iedere dag wordt de moat sterker, want iedere dag joinen er nieuwe bedrijven die data beginnen te verhandelen. :) (Snowflake noemt dat een 'stable edge', dat is een data-relationship tussen 2 bedrijven waarbij gedurende enkele kwartalen 2 bedrijven dagelijks data tussen elkaar verhandelen. Die stable edges nemen aan een snel tempo toe).

Laatst bewerkt:
Voorlopig is mijn focus nog volop op bedrijven die verder kunnen groeien en over 10-20 jaar dividenden zullen uitkeren.
of bedrijven die binnen 10-20 jaar niet meer bestaan? 🤡🤡🤡

Ik ben nochtans blij met oa mijn KBCA en QFG. Beiden tijdens de Corona dip ingekocht en rijkelijk beloond met een mooi dividend de laatste maanden. Zelfs KBCA kon je de laatste maanden nog relatief goedkoop oppikken ivn met hun netto dividend. Uiteraard zal het niet altijd zo'n boerenjaar zijn, maar goed.
Laatste jaar mijn portefeuille meer gediversifieerd en dividendaandelen zijn toch wel een groter deel van de portefeuille gaan uitmaken.

Hier mensen die zich aan pennystocks riskeren?

Heb zelf nu fami gekocht. Doel om dat tegen eind november (met verdubbeling :p) van de hand te kunnen doen.
Altijd goede strategy. Hopen op x2 in een maand.
Je hebt nu eenmaal verschillende soorten beleggers?

0 risico nemen en hopen om op jaarbasis de index 'te verslaan' zou voor mij absoluut de moeite niet zijn. ...

Ik beleg om geld te verdienen, niet om de inflatie amper te compenseren.
https://www.beyondgaming.be/threads/de-cryptocurrency-thread.460/page-452#post-390255 Have fun!

Met jouw voorkeur is niks mis, maar als je wilt speculeren op tenbaggers op korte termijn misschien beter daar proberen dan op financiële markten.
Niks mis met deze strategie maar besef goed dat je hiermee geen consistente winsten zal hebben, je zal eerder eens geluk hebben maar meestal zelfs geld verliezen.
Als je uw geld 20 jaar in een saaie ETF steekt met 8% gemiddelde jaarlijks rendement heb je wel 233k ipv 50k :)
Als je weet dat gelijk 80 of 90% van de daytraders geld verliest, is het niet moeilijk dat dat hier afgekraakt gaat worden.
Ik snap trouwens ook niet goed die mentaliteit van alles of niks. Maar goed, succes.
Waarom zou ik daar onnozel over doen?

80.000 farmmi gekocht, zoek de prijs maar op.

Heb in totaal al veel meer gewonnen dan verloren trouwens. Beetje taboe precies hier maar goed. Ik zal mezelf quoten als ik verkoop. Positief of negatief

Heb je al verkocht? Want staat -87% na 6 maanden sinds uw post, dat is een mooie gedeeld door 8.

Zal een andere kijk zijn zeker?

Zoals ik zei, met 25k meer of minder ziet mijn dagelijkse leven er niet anders uit. Zelf niet met 100k. Echter met 500k (getallen uit de lucht gegrepen, maar het geeft een idee) kan ik misschien wel een andere levensstijl aannemen of dingen doen die ik anders niet kan.

Ik heb geen 'schrik' van geld, dat is maar een getal.
Weliswaar een kleiner getal momenteel :unsure:
Maar weglachen hoeft echt niet). wou gewoon even checken of hier nog mensen zaten die het op deze manier doen. Kan interessant zijn.
Zeker, superinteressant, vandaar dat ik het eens bovenhaal nu.
Net eens het aantal artikels geteld van verhalen over investeerders die rijk geworden zijn door traden met penny stocks, van de jaren '50 tot nu.

0.

Maar dat zal waarschijnlijk toeval zijn.

De kruiwagens om de vele tranen van sommige BG'ers op te vangen zijn reeds besteld.

Weet dat je in de toekomst dus altijd welkom zal zijn bij Janus :hug:
Welkom @GADGET ! :hug:

wheelbarrow_156086822_1000.jpg

Laatst bewerkt:
Altijd een verhaal in 5 stappen, dat om de paar maand terug komt hier op BG:

1. Nieuwe stem op het forum: 'beleggen in deze mining stock/pennystock/memestock, is dat een goed idee?"
2. Volledige forum met 20 keer meer ervaring en kennis: nee, 95% verliest ermee op lange termijn. En aan de manier waarop jij je vraag stelt, weten we al dat jij niet tot die 5% behoort.
3. Nieuwe stem wordt ambetant, "jullie begrijpen het niet, ik wil gewoon dik geld verdienen, wat jullie doen is saai. Ik doe het toch en jullie zullen wel zien!"
4. Nieuwe stem verliest 90% in zijn aandeel
5. ** stilte ** of "ja maar ik had veel winst in het verleden hoor" (deze positieve resultaten zijn uiteraard niet terug te vinden op het forum)

Rinse & repeat
:laugh:

Laatst bewerkt:
Altijd een verhaal in 5 stappen, dat om de paar maand terug komt hier op BG:

1. Nieuwe stem op het forum: 'beleggen in deze mining stock/pennystock/memestock, is dat een goed idee?"
2. Volledige forum met 20 keer meer ervaring en kennis: nee, 95% verliest ermee op lange termijn. En aan de manier waarop jij je vraag stelt, weten we al dat jij niet tot die 5% behoort.
3. Nieuwe stem wordt ambetant, "jullie begrijpen het niet, ik wil gewoon dik geld verdienen, wat jullie doen is saai. Ik doe het toch en jullie zullen wel zien!"
4. Nieuwe stem verliest 90% in zijn aandeel
5. ** stilte ** of "ja maar ik had veel winst in het verleden hoor" (deze positieve resultaten zijn uiteraard niet terug te vinden op het forum)

Rinse & repeat
:laugh:
Zullen even vaak trollen zijn die niet echt in die stocks hebben belegd ( of toch zeker niet voor de bedragen die ze hier vermelden).

Aangezien alle kwartaalresultaten van mijn aandelen zijn gepost geef ik een update van de huidige stand van zaken (percentages na de komma afgerond):
(De nieuwe rendementen zijn dus na ongeveer 6 maanden aandelen in port, behalve ET ongeveer 4 maand in port.)
Enige trade die heb gedaan is een deel van brkb verkocht met 5% winst om oxy bij te kopen en wat cash(onder de 40 toen) waardoor oxy nu hoger % in port is.

S1 (3%) -22% december / maart -25% / NU JUNI : - 52%
BRKB ( 5%)) Status quo december / maart +10% / NU JUNI: + 1%
APA (15%) +21% december / maart +43% /NU JUNI: +90%
BLDR (3%) -22% december / maart -9% /NU JUNI: -20%
ET (15%) status quo jan-feb / maart +2% /NU JUNI: + 25%
OXY (58%) +29% december / maart +99% / NU JUNI: + 112%
Mijn 2 kleine posities (2x3%) negatief al de rest positief nog verder gestegen.
Ook verschilldende dividenden ontvangen. Oxy is gak iets boven de 30 door extra aankoop.
Blijf dus geld verdienen tov vorige kwartaal :crazy:

Laatst bewerkt:
Heb je al verkocht? Want staat -87% na 6 maanden sinds uw post, dat is een mooie gedeeld door 8.

Weliswaar een kleiner getal momenteel :unsure:

Zeker, superinteressant, vandaar dat ik het eens bovenhaal nu.

Welkom @GADGET ! :hug:

wheelbarrow_156086822_1000.jpg
Dit topic lijkt echt meer en meer op het dagboek van een narcistische persoonlijkheid en jij verschiet er van dat mensen jou niet meer van antwoord dienen? Hele tijd maar zeuren en blijven doorgaan. Dit is de laatste keer dat ik erop in ga, dus doe geen moeite meer om mij nog te taggen.
Ik heb hier nooit anderen aangezet tot het kopen van bepaalde aandelen. Jij wel met oxy. Je vloekt zelfs als anderen je tips niet volgen.
Ik heb Datadog, Crowdstrike en Zscaler al sinds 2019/2020 en ik kan u verzekeren dat ik nog stevig in het groen sta. Kijk maar eens goed naar de koersen. Cloudflare had ik ook aan 30 en verkocht aan 100.
Monday.com heb ik met vrij veel verlies verkocht, dat geef ik eerlijk toe(-40%). Idem met Lightspeed maar dat was een kleine positie. Upstart heb ik ook nog altijd winst op, heb net mijn laatste aandelen enkele weken geleden buitengesmeten.

Als jij maar blijft kijken over de laatste 7 maanden is dat mooi voor u, maar ik kijk op langere termijn. Ben ik dan succesvol op de langere termijn? Ik ben best tevreden met mijn resultaten, heb de SenP 500 toch vrij dik verslagen sinds ik begonnen ben 7 jaar geleden.
Misschien pikt dat voor u omdat jij een financiële achtergrond hebt en ik niet.

Oh en btw, het enige dat er voor nodig was om de bull market in kwalitatieve high growth te stoppen was recordhoge inflatie na een pandemie, oorlog in Oekraïne, supply chain issues, interest rate hikes die tot een recessie kunnen leiden, etc...

Dit topic lijkt echt meer en meer op het dagboek van een narcistische persoonlijkheid en jij verschiet er van dat mensen jou niet meer van antwoord dienen? Hele tijd maar zeuren en blijven doorgaan. Dit is de laatste keer dat ik erop in ga, dus doe geen moeite meer om mij nog te taggen.
Ik heb hier nooit anderen aangezet tot het kopen van bepaalde aandelen. Jij wel met oxy. Je vloekt zelfs als anderen je tips niet volgen.
Ik heb Datadog, Crowdstrike en Zscaler al sinds 2019/2020 en ik kan u verzekeren dat ik nog stevig in het groen sta. Kijk maar eens goed naar de koersen. Cloudflare had ik ook aan 30 en verkocht aan 100.
Monday.com heb ik met vrij veel verlies verkocht, dat geef ik eerlijk toe(-40%). Idem met Lightspeed maar dat was een kleine positie. Upstart heb ik ook nog altijd winst op, heb net mijn laatste aandelen enkele weken geleden buitengesmeten.

Als jij maar blijft kijken over de laatste 7 maanden is dat mooi voor u, maar ik kijk op langere termijn. Ben ik dan succesvol op de langere termijn? Ik ben best tevreden met mijn resultaten, heb de SenP 500 toch vrij dik verslagen sinds ik begonnen ben 7 jaar geleden.
Misschien pikt dat voor u omdat jij een financiële achtergrond hebt en ik niet.

Oh en btw, het enige dat er voor nodig was om de bull market in kwalitatieve high growth te stoppen was recordhoge inflatie na een pandemie, oorlog in Oekraïne, supply chain issues, interest rate hikes die tot een recessie kunnen leiden, etc...
Janus geeft u nochtans gelijk in die quote van jou, heb je goed gelezen? :p

Als ik naar mijn portfolio kijk bijvoorbeeld, is Snowflake volop aan het bouwen aan een data marketplace waarbij Snowflake de centrale plaats wordt waar bedrijven data verhandelen. Dit heeft een duidelijk netwerk effect: Hoe meer bedrijven reeds aanwezig zijn op deze marketplace, hoe interessanter het wordt voor nieuwe bedrijven om ook te joinen, er is namelijk meer data beschikbaar die ze zelf kunnen kopen, maar ook steeds meer klanten die misschien hun data willen kopen waardoor er nieuwe afzetmarkten ontstaan. Het zal voor de competitie dus moeilijker en moeilijker worden om iets gelijkaardigs op te bouwen. Iedere dag wordt de moat sterker, want iedere dag joinen er nieuwe bedrijven die data beginnen te verhandelen. :) (Snowflake noemt dat een 'stable edge', dat is een data-relationship tussen 2 bedrijven waarbij gedurende enkele kwartalen 2 bedrijven dagelijks data tussen elkaar verhandelen. Die stable edges nemen aan een snel tempo toe).
Interessant om op dit forum de positieve analyses/meningen over bedrijven zoals Snowflake te lezen. Zeker zo interessant vind ik echter ook de mogelijke risico's. Ik neem aan dat dit een aandeel is met een vrij hoog risicoprofiel, in vergelijking met bv Alphabet?

Interessant om op dit forum de positieve analyses/meningen over bedrijven zoals Snowflake te lezen. Zeker zo interessant vind ik echter ook de mogelijke risico's. Ik neem aan dat dit een aandeel is met een vrij hoog risicoprofiel, in vergelijking met bv Alphabet?
Ja natuurlijk. Koers stond 6 maanden terug op 400 nu op 131...kan natuurlijk terug stijgen naar 400 maar is niet iets waarin je gaat beleggen als je risicoschuw bent of met uw zuurverdiende spaargeld bezig bent (persoonlijke mening). Heeft natuurlijk wel een grote aantrekkingskracht zo'n bedrijven maar natuurlijk hoort daar een stevig risico bij...

Vele malen hoger dan Alphabet uiteraard. Enkele risico's:

- De cloud industrie en alles daaromtrent is relatief nieuw, pas de laatste 5-10 jaar echt op gang gekomen

- Snowflake lijkt momenteel de winner in de Data Warehouse / Data analytics space, maar je hebt competitie van de 3 hyperscalers & Databricks. De 3 hyperscalers gaan echter meer en meer samenwerken met Snowflake omdat ze zien dat ze niet winnen (Enkel Google blijft vervelend doen) & Databricks heeft toch ook niet de traction dat een Snowflake momenteel heeft, iets te niche. Omdat de markt helemaal nog niet matuur is kan de competitive positie echter nog altijd (snel) veranderen. Snowflake heeft wel een heel ecosysteem gebouwd, zoals die data marketplace en ook heel wat andere bedrijven wiens business model volledig rond Snowflake is gebouwd - dus ze staan wel sterk, maar dat kan altijd veranderen.

- Waardering is nu 17 keer de NTM revenue, en ze zouden ongeveer 65% groeien NTM. Aan 30% FCF margin is dat +- 55 keer de FCF, dus uiteraard zit er zelfs na de daling nog heel wat groei in de koers.

Anderzijds zit je in een bull case scenario met een bedrijf dat de komende 10 jaar minstens 30% CAGR kan groeien - en dan zal de koers veel hoger zijn dan vandaag. (30% CAGR voor 10 jaar = x14 in omzet.).

Maar gezien de risico's zijn dat dus geen bedrijven waar je 5 jaar niet naar moet kijken, bij een Alphabet zou je dat wel kunnen doen. Ik volg al het nieuws omtrent mijn aandelen, lees alle earnings transcripts / conference call transcrips enzo voort.

Edit:
Aangezien sommigen Snowflake behandelen als een biotech (zie hieronder), hierbij wat cijfers:
50% van de Fortune 500 is klant
25% van de Global 2000 is klant
Meer dan 2B $ omzet dit jaar
Wellicht tegen de 500M $ FCF dit jaar
Omzetgroei tegen de 65-70%
NRR > 150% sinds IPO: bestaande klanten spenderen consistent >50% meer in jaar X dan in jaar X-1.
Hun grootste klant spendeert 40M $ per jaar en groeit nog altijd 30%. Zoals Snowflake management zei: "So we really don't know what a mature, fully saturated customer looks like because we haven't gotten there"

Buffett zelf is trouwens rond de koers van vandaag in Snowflake gestapt tijdens hun IPO.

Laatst bewerkt:
PS: louter op basis van uw vraagstelling: koop dit niet of tenzij met zeer beperkt bedrag dat je bereid bent om volledig te verliezen...

Vele malen hoger dan Alphabet uiteraard. Enkele risico's:

- De cloud industrie en alles daaromtrent is relatief nieuw, pas de laatste 5-10 jaar echt op gang gekomen

- Snowflake lijkt momenteel de winner in de Data Warehouse / Data analytics space, maar je hebt competitie van de 3 hyperscalers & Databricks. De 3 hyperscalers gaan echter meer en meer samenwerken met Snowflake omdat ze zien dat ze niet winnen (Enkel Google blijft vervelend doen) & Databricks heeft toch ook niet de traction dat een Snowflake momenteel heeft, iets te niche. Omdat de markt helemaal nog niet matuur is kan de competitive positie echter nog altijd (snel) veranderen. Snowflake heeft wel een heel ecosysteem gebouwd, zoals die data marketplace en ook heel wat andere bedrijven wiens business model volledig rond Snowflake is gebouwd - dus ze staan wel sterk, maar dat kan altijd veranderen.

- Waardering is nu 17 keer de NTM revenue, en ze zouden ongeveer 65% groeien NTM. Aan 30% FCF margin is dat +- 55 keer de FCF, dus uiteraard zit er zelfs na de daling nog heel wat groei in de koers.

Anderzijds zit je in een bull case scenario met een bedrijf dat de komende 10 jaar minstens 30% CAGR kan groeien - en dan zal de koers veel hoger zijn dan vandaag. (30% CAGR voor 10 jaar = x14 in omzet.).

Maar gezien de risico's zijn dat dus geen bedrijven waar je 5 jaar niet naar moet kijken, bij een Alphabet zou je dat wel kunnen doen. Ik volg al het nieuws omtrent mijn aandelen, lees alle earnings transcripts / conference call transcrips enzo voort.

Edit:
Aangezien sommigen Snowflake behandelen als een biotech (zie hieronder), hierbij wat cijfers:
50% van de Fortune 500 is klant
25% van de Global 2000 is klant
Meer dan 2B $ omzet dit jaar
Wellicht tegen de 500M $ FCF dit jaar
Omzetgroei tegen de 65-70%
NRR > 150% sinds IPO: bestaande klanten spenderen consistent >50% meer in jaar X dan in jaar X-1.
Hun grootste klant spendeert 40M $ per jaar en groeit nog altijd 30%. Zoals Snowflake management zei: "So we really don't know what a mature, fully saturated customer looks like because we haven't gotten there"
Allez, denk nu eens na: iemand die vraagt of snow meer risico heeft dan alphabet is iemand die er (net als ik) geen ballen van kent dus dan lijkt het mij toch veel beter om duidelijk te zeggen: blijf ervan af. Alleszins beter dan met 'chique' overtuigende woorden 'ntm en cagr groei' iemand te laten twijfelen of snow misschien wel eens de jackpot zou kunnen zijn...als het aandeel op 300 zou staan zou je wellicht nog hetzelfde zeggen, waar had wilfriet dan nu gestaan als hij het gekocht had...

Had een artikel gelezen over AMPB (Ardagh Metal Packaging) op Seeking Alpha gelezen - post van The Investment Doctor, een Belg trouwens.
Op het eerste zicht een goed onderbouwde case in meerdere delen, inclusief een forse daling.

Terug
Bovenaan