Kleine Beursfeiten

Palantis 02/2021:
De waardering is de laatste dagen idd snel opgelopen.
Heb zelf gisteren 1/3 verkocht tegen $44 omdat het mij iets te snel ging. Net zoals bij Tesla zal ik een serieuze drop als een terugkoopkans beschouwen, want ik geloof fundamenteel in het bedrijf.

In tegenstelling tot het $GME verhaal en de andere "wsb/meme" stocks in het lijstje , zit het onderliggend verhaal bij Palantir echt goed.
Geen enkele concurrent biedt een vergelijkbaar allesomvattend alternatief, en de business die ze binnenhalen is van de bovenste plank
(lange termijn gov/defense/fortune500 contracten)

Neusje van de zalm in enterprise tech. Natuurlijk wordt dat intussen ook gereflecteerd in de koers (P/S rond de 60).
Staat ondertussen -70%, dus een terugkoopkans?
Laatste tijd wat minder opgevolgt, jammer. Maar ik zag dit toch als Long Term hold anyway. PLTR zal wel weer recoveren.
Beter opvolgen Balsaus!!

Palantis 02/2021:

Staat ondertussen -70%, dus een terugkoopkans?
Misschien wel :)
Bijkopen heb ik (nog) niet gedaan sindsdien. Wel bijgehouden, en ben zeker niet van plan om ze weg te doen.
Afhankelijk van hoe de koers en de resultaten evolueren, zou ik eventueel nog durven bijkopen. Momenteel kijk ik de kat uit de boom, voldoende andere namen die sterk zijn afgestraft en hoger op de koop of bijkooplijst staan.

Tesla staat ook nog steeds op de watchlist. Nog niet voldoende afgestraft om er weer in te springen (had in Januari 2021 mijn laatste schijf verkocht aan $880), maar ik hou het in de gaten.

Al bij al maak ik me weinig zorgen. "High growth" (alsook small biotech) is bij mij een klein deeltje van de portfolio. Het gros zit in dividendaandelen (en andere investeringen buiten de beurs). Zolang de passieve inkomsten mooi blijven stijgen, geen vuiltje aan de lucht.

Uiteraard want binnen paar jaar is een BTC 1 miljoen waard!
1 miljoen Tughrik!!

Daarnaast reminder, net zoals de vorige paar keer: als uw aandelen vandaag +5% omhoog zijn, zit je waarschijnlijk met retailtrash en zal je op lange termijn waarschijnlijk ook het daarbijhorende resultaat behalen :tongue:

1 miljoen Tughrik!!

Daarnaast reminder, net zoals de vorige paar keer: als uw aandelen vandaag +5% omhoog zijn, zit je waarschijnlijk met retailtrash en zal je op lange termijn waarschijnlijk ook het daarbijhorende resultaat behalen :tongue:

Nog geen 5% maar Goog, Adidas, Dominos, ... is blijkbaar ook al ver trash. :headshake: FB, Adobe, Costco, ...

1 miljoen Tughrik!!

Oef. Dan heb ik goede aandelen. BABA en CRSR elk ong. 4.2%.

@Worldsource24: 🚨 "The classified U.S. report says Putin seems to have re-emerged after undergoing treatment in April for advanced cancer, three U.S. intelligence leaders who have read the reports tell Newsweek."

Als Putin sterft, kan dit wel de olieprijs crashen natuurlijk...
Al zou dat niets veranderen aan het medium termijn perspectief.

Sorry geen tijd, ben Charlotje haar boek aan het lezen :love:
Ondertussen staat het tweede deel van de podcast online, samen met de aankopen:

is al bullshit om te beginnen hé -> als je al de bedragen van Charlotte optelt kom je op 9941 euro -> dus da's zogezegd maar 59 euro beurskosten om dat allemaal aan te kopen... bij Bolero? yeah right :rofl:

en als je op de portefeuille van Cedric klikt: Cars Property Invest

Goed bezig HLN, 't is wel Care Property Invest maar kom :biglaugh: (zou Cedric wel weten wat ie gekocht heeft?) (of moest dit van Polleke D'Hoore om wat meer Belgisch te hebben?)

Terug
Bovenaan