XA4
Well-known member
Wie wil er nu niet verwend worden met video's van rampzalig parkerende mensen?Ik ben ze gaan volgen op Instagram maar ze volgt me niet terug, de trut![]()
Ah ja, en wat gezonde voeding en sport ook nog
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wie wil er nu niet verwend worden met video's van rampzalig parkerende mensen?Ik ben ze gaan volgen op Instagram maar ze volgt me niet terug, de trut![]()
Dat kan toch? 2 orders van 5k en dat is 30 euro kost.is al bullshit om te beginnen hé -> als je al de bedragen van Charlotte optelt kom je op 9941 euro -> dus da's zogezegd maar 59 euro beurskosten om dat allemaal aan te kopen... bij Bolero? yeah right![]()
Hoe kan je nu 8 verschillende aandelen/fondsen kopen in 2 orders?Dat kan toch? 2 orders van 5k en dat is 30 euro kost.
4 orders van 2.5k, ook 30 euro...

heb voorbeeld van haar 8 Apple aandelen eens gepakt: (is wel aankoop + verkoop, maar als ze hun spel op HLN correct willen spelen dat moet op het einde verkoop ook gebeuren hé)Een klein order is 7.25 in bolero denk ik (of 7.5, ik wil ervan af zijn).
EUR/USD is virtually nothing in bolero. Je moet een spread pakken, maar die moet je overal en altijd pakken en voor de "grote" munten is die bijna niks.
8 * 7.5 = 60 EUR. En ik heb ook altijd wel wat gratis makelaarsloon liggen, dus dat kan allemaal wel.
En Coinbase, geen idee hoeveel dat kost. Zijn die crypto boys niet altijd aan het stoefen dat ze beter zijn dan banken? Ik vermoed dat de kosten verwaarsloosbaar zijn![]()
Ongelofelijk hoe hard die bedragen wegen op je rendement, toch als je met kleinere bedragen belegd. Goed platform maar veel te duur voor de kleine belegger.
Inderdaad, zeker als het over wat grotere bedragen gaat kan het echt wel significant zijn om een dure Bolero in te ruilen voor iets goedkoper.Trades doen in het algemeen zuigen enorm vlug rendement op, zeker met beurstaks.
Best is gewoon buy and hold van kwaliteit en kopen en verkopen echt miniem te houden.
Vandaar dat Charlotje belegt (volgens het artikel in hln) in oa.Wel ok was Charlotte met haar stelling: het is het belangrijkste dat je belegt in iets dat je kent en begrijpt
Lees mijn post nog eensOp een order van 1000 of 2000 euro, betaal je 10-15 euro voor aankoop en nog eens voor verkoop. Een groot stuk daarvan is onontwijkbaar (beurstax en consoorten e.g., franse extra beurstax, stamp duty etc.).
Dat is in een normale setting 1%. Voor welke kleine belegger is dat "schandelijk en significant" ?
Niemand zegt dat je met 500 of 1000 euro moet beginnen beleggen. Het is ook niet dat die bedragen een verschil gaan maken in the long run. Als je van 2k 4k kunt maken op 10y, zeer goed, je kunt een fancy oven kopen voor in je keuken.
Eens je 10 of 20k belegt, koop een ETF en je betaalt 10-20 euro transactie kost, 0.1%. Dat moet er nog af kunnen.
Ik vind het schandelijk dat ze in zo'n informatieve podcast over beleggen de beurskosten niet vermelden, toch wel een belangrijk item om mee rekening te houden. (volgens mij bewust omdat net Bolero de sponsor is)schitterend, als je de beurs beu bent kan je iets in standup comedy proberen anders?Vandaar dat Charlotje belegt (volgens het artikel in hln) in oa.
- Intel: door haar jarenlange ervaring in de chipsector (via haar pokerverleden)
- Artificial intelligence ETF: via haar doorgedreven ervaring in het doen alsof ze iets kent van een onderwerp.
- Crypto: door haar kennis van criminelen, via haar master criminologie.

En Coinbase, geen idee hoeveel dat kost. Zijn die crypto boys niet altijd aan het stoefen dat ze beter zijn dan banken? Ik vermoed dat de kosten verwaarsloosbaar zijn![]()
prachtigVandaar dat Charlotje belegt (volgens het artikel in hln) in oa.
- Intel: door haar jarenlange ervaring in de chipsector (via haar pokerverleden)
- Artificial intelligence ETF: via haar doorgedreven ervaring in het doen alsof ze iets kent van een onderwerp.

Vandaar dat Charlotje belegt (volgens het artikel in hln) in oa.

Een starter met beperkt budget gaat niet direct 1000-2000 euro doen hé. Dat gaat eerder rond de 500-1000 euro liggen.Op een order van 1000 of 2000 euro, betaal je 10-15 euro voor aankoop en nog eens voor verkoop. Een groot stuk daarvan is onontwijkbaar (beurstax en consoorten e.g., franse extra beurstax, stamp duty etc.).
Dat is in een normale setting 1%. Voor welke kleine belegger is dat "schandelijk en significant" ?
Niemand zegt dat je met 500 of 1000 euro moet beginnen beleggen. Het is ook niet dat die bedragen een verschil gaan maken in the long run. Als je van 2k 4k kunt maken op 10y, zeer goed, je kunt een fancy oven kopen voor in je keuken.
Eens je 10 of 20k belegt, koop een ETF en je betaalt 10-20 euro transactie kost, 0.1%. Dat moet er nog af kunnen.
Bij JongBeleggen de podcast maakten ze daarom reclame voor Degiro die 1 of andere ETF hebben die gratis zou zijn, dus zonder transactiekosten?Een starter met beperkt budget gaat niet direct 1000-2000 euro doen hé. Dat gaat eerder rond de 500-1000 euro liggen.
En het motiveert dan niet echt als je winst maakt die dan teniet gedaan wordt door de transactiekosten.

Het hangt er van af wat die "jonge belegger" verwacht. ETF is eerder buy-and-hold waarbij je er niet meer achter hoeft te kijken tot je eens wilt incashen.Bij JongBeleggen de podcast maakten ze daarom reclame voor Degiro die 1 of andere ETF hebben die gratis zou zijn, dus zonder transactiekosten?
Dat vond ik nu wel eens nuttige info voor een "jonge belegger"![]()
1 litertje naft 2,40 euro...er gaan er veel hun fiets uit de kelder halen vermoed ik...