Kleine Beursfeiten

Daling maandag was overdreven, zogezegd omdat banken zoals KBC blootstelling in Oost-Europa hebben en de lokale munten daar in waarde dalen. Maar moet allemaal een beetje in perspectief blijven hé, KBC maakt massa's winst, dat gaat niet plots allemaal ineenstorten zoals de koers deed vermoeden.

Heel dat recessie verhaal geloof ik ook niet helemaal -> mensen hebben massaal gespaard tijdens Corona, er is dus wel wat buffer om een hogere energiefactuur etc te betalen.
Toch meer mensen dan je denkt die de duurdere contracten moeten betalen met het geld dat ze normaal zouden aan de kant kunnen zetten.

Ik wil het nog wel eens zien -> de eerste "normale" zomer na Corona -> ik denk dat de $ en € gaan vliegen langs alle kanten ;) , qua stimulus voor de economie gaat dat wel kunnen tellen
Mja in bepaalde sectoren gaat dat zeker op, maar denk dat het wel iets gecompliceerder ligt als dat :D

Ik wil het nog wel eens zien -> de eerste "normale" zomer na Corona -> ik denk dat de $ en € gaan vliegen langs alle kanten ;) , qua stimulus voor de economie gaat dat wel kunnen tellen
Binnen mijn sector (consumentenelektronica) doet de mark -25% ten opzichte van corona. Je kan elke euro maar 1 keer uitgeven, en als die naar verwarming moet kan je die ergens anders niet uitgeven. Sectoren die tijdens corona lang op hun gat gelegen hebben (reizen, horeca, cultuur) zullen wel even een opflakkering kennen, maar ik denk niet dat het effect daarvan echt lang gaat zijn. Nu goed, niemand heeft een glazen bol :)

Van dat soort opportunistische streken krijg ik echt het schijt.

Neen, niet iedereen hoeft een wereldverbeteraar te zijn. Maar er is nog nooit iemand doodgegaan aan een minimum aan ethiek imo.

Kom kom. Heb je uit principe je gas al dicht gedraaid en je elektriciteit al afgezet? Lekker koud en in de donker zitten, kwestie van een minimum aan ethiek te hebben.

Binnen mijn sector (consumentenelektronica) doet de mark -25% ten opzichte van corona. Je kan elke euro maar 1 keer uitgeven, en als die naar verwarming moet kan je die ergens anders niet uitgeven. Sectoren die tijdens corona lang op hun gat gelegen hebben (reizen, horeca, cultuur) zullen wel even een opflakkering kennen, maar ik denk niet dat het effect daarvan echt lang gaat zijn. Nu goed, niemand heeft een glazen bol :)
Ik weet nu wel niet of het "correct" is om in jouw sector de huidige cijfers af te zetten tegen de corona cijfers... Tijdens de lockdosn zullen veel mensen immers wel wat nieuwe elektronica ( tv, tablet, gsm,...) gekocht hebben... was 1 van de weinige zaken waar je nog geld aan kan uitgeven.
Denk dus dat die cijfers abnormaal goed waren.

D'Ieteren en VGP promoveren naar de Bel20 index, terwijl Melexis en Telenet juist hun plekje op moeten geven. Dit blijkt woensdagavond uit de kwartaalherweging van beursuitbater Euronext.

Melexis en Telenet komen samen met Azelis in de Bel Mid. Daaruit verdwijnt Biocartis, dat samen met Onward Medical in de Bel Small terecht komt.

De wijzigingen worden op woensdag 16 maart na de sluit van de handel doorgevoerd.

Ik heb vrijdag en maandag mijn karreke volgeladen met KBC en KBC Ancora... Kan zijn dat het volgende week terug naar beneden gaat, maar dankzij deze stijging is er alvast toch wat meer buffer dan...
Voorlopig allebei op +8,5%
Idem hier. Een eerste positie in KBC Ancora ingenomen maandagochtend en nu al +17%. Mag wel eens wat groen zitten tussen al mijn ander rood😅

Stevige en wellicht tijdelijke dip in olie -10% en alle oliebedrijven naar beneden behalve oxy+5%. Enorm volume sinds maandag, het zou mij niet verbazen moest Buffet bij aan het kopen zijn:smile:

Stevige en wellicht tijdelijke dip in olie -10% en alle oliebedrijven naar beneden behalve oxy+5%. Enorm volume sinds maandag, het zou mij niet verbazen moest Buffet bij aan het kopen zijn

Alleen al de naam buffet is een koopadvies op zich.

Stevige en wellicht tijdelijke dip in olie -10% en alle oliebedrijven naar beneden behalve oxy+5%. Enorm volume sinds maandag, het zou mij niet verbazen moest Buffet bij aan het kopen zijn:smile:
En dat enkel omdat UAE vraagt om meer te produceren?

Kunnen we de Corona-winsten van Pfizer en co ook afromen dan?
We gaan toch geen winst maken op de miserie van een ander zeker, op zieke mensen ..

Natuurlijk is dit slechts een voorstel, van de ultralinkse Elizabeth Warren dan nog.
Maar... als er 1 moment is waarop een bill zoals deze een kans van slagen heeft, is het nu wel.
De publieke opinie hebben ze mee, dus ik zie een deel van de Republikeinen mogelijks wel overstag gaan.

Heel benieuwd wat dit zal geven.

Apache heeft zijn belang in kinetik stukje afgebouwd: opbrengst net geen 200 miljoen dollar.
Samen met de nakende verkoop van pakket mineral rights in Delaware (800 miljoen dollar, nog persbericht van te verschijnen, maar aangehaald in laatste CC) is dat 1 miljard dollar.
Ideaal om schulden af te bouwen of inkoop eigen aandelen, maar schulden afbouwen is nr1.
Of wat meer cash aanhouden, want APA houdt tradititiegetrouw wat minder cash aan de Peers, beetje meer buffer zou leuk zijn.

Hun doel van “investment grade” komt zo ook dichterbij.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk is dit slechts een voorstel, van de ultralinkse Elizabeth Warren dan nog.
Maar... als er 1 moment is waarop een bill zoals deze een kans van slagen heeft, is het nu wel.
De publieke opinie hebben ze mee, dus ik zie een deel van de Republikeinen mogelijks wel overstag gaan.

Heel benieuwd wat dit zal geven.
Elizabeth Warren is dan ook al een tijdje zo zot als een achterdeur geworden, zeker als het over economie gaat. (vroeger deed ze het nog goed bij de consumentenwaakhond)

Olie stond aan -40$ bijna exact 2 jaar geleden, verschillende oliebedrijven gingen toen failliet.
Waar was toen de miseriesubsidie, specifiek voor oliebedrijven?

De kans dat dit Manchin en een aantal andere senatoren passeert, lijkt mij zeer klein.

Populitische klap. Waar is den tijd, Conner :smurf:

Polish-20220309-230111119.jpg

Terug
Bovenaan