Kleine Beursfeiten

Er zijn geen korte oorlogen. Als ze kort zijn, is dat omdat 1 partij domineert. Hier domineert niemand.

Ik ben hier precies den enige die al flink wat cash aan het werk heeft gezet? Wachten jullie nog verder af of zijn jullie al volledig invested?

Ik wacht nog af, de laatste paar weken fluctueert het voor mij nog te veel om echt te spreken van een serieuze korting om aan te kopen. Of anders gezegd, ik acht de kans groot dat de beurzen nog een paar keer een duik zullen nemen de komende weken/maanden.

Ik wacht nog af, de laatste paar weken fluctueert het voor mij nog te veel om echt te spreken van een serieuze korting om aan te kopen. Of anders gezegd, ik acht de kans groot dat de beurzen nog een paar keer een duik zullen nemen de komende weken/maanden.
Volledig aan de zijnlijn nog dan nu?

Resultaten D’ieteren, wordt wellicht een bloedbad morgen want onder de consensus zoals dat heet, niettegenstaande uitstekende prestaties waarbij zelfs de idiote aankoop van Moleskine zowaar geen verlies maakt.

Blijkbaar een grote partij die bij opening zijn aandelen heeft gedumpt?

Goede resultaten, verhogen dividend en inkoop eigen aandelen, dat bloedbad zie ik niet direct gebeuren?
Voorlopig even 7 procent naar beneden. Zegt echter nog niets want daar zaten we maandag ook rond de 122 euro en nadien weer omhoog. Lekker volatiel zoals alles nu.

Voorlopig even 7 procent naar beneden. Zegt echter nog niets want daar zaten we maandag ook rond de 122 euro en nadien weer omhoog. Lekker volatiel zoals alles nu.
heb het ook gezien, orderboek zag er wel redelijk leeg uit, dan zijn grote schommelingen niet moeilijk.

on a positive note: iedereen hier die 2 dagen geleden KBC heeft gekocht heeft er toch al een schone 11-12% winst op :clap: (markt timen is onmogelijk zei hier iemand ... laat ons zeggen dat het niet gemakkelijk is ;) )

16% ondertussen. Tijd om als bodemvisser een lijntje uit te werpen.

heb het ook gezien, orderboek zag er wel redelijk leeg uit, dan zijn grote schommelingen niet moeilijk.

on a positive note: iedereen hier die 2 dagen geleden KBC heeft gekocht heeft er toch al een schone 11-12% winst op :clap: (markt timen is onmogelijk zei hier iemand ... laat ons zeggen dat het niet gemakkelijk is ;) )
Waar zie jij de grote orders verschijnen van grote volumes per aandeel?

Ik was nog aan het denken aan KBC. We zullen wel zien. Misschien nog wat wachten.

Geen idee of de vraag hier al gesteld is. Maar is het een opportuniteit om nu Roebels te kopen indien dit mogelijk zou zijn? Eens de sancties tegen Rusland opgeheven worden moet die toch terug naar zijn normale waarde stijgen?

Van dat soort opportunistische streken krijg ik echt het schijt.

Neen, niet iedereen hoeft een wereldverbeteraar te zijn. Maar er is nog nooit iemand doodgegaan aan een minimum aan ethiek imo.

16% ondertussen. Tijd om als bodemvisser een lijntje uit te werpen.
Toch bizar terwijl er net een koersdoel van 190 euro vooropgesteld werd. Bon, ik heb ook wat ingeslagen :)
edit: koersdoel op Saxo is 200 🧐

Laatst bewerkt:
Toch bizar terwijl er net een koersdoel van 190 euro vooropgesteld werd. Bon, ik heb ook wat ingeslagen :)
Wat stop-losses die als marktorder de deur zijn uitgegaan? Handel heeft zelfs een kwartier stilgelegen, circuit braker veronderstel ik.

Geen idee of de vraag hier al gesteld is. Maar is het een opportuniteit om nu Roebels te kopen indien dit mogelijk zou zijn? Eens de sancties tegen Rusland opgeheven worden moet die toch terug naar zijn normale waarde stijgen?
Ik was van plan om op vakantie te gaan naar Rusland, dus ik koop nu mijn Roebels. Mijn vakantie wordt wel even uitgesteld...

En wat is er eigenlijk veranderd sinds maandag? :thinking: De voorbije maanden is het gewoon elke week opnieuw van dat: grote selloff, dan terug 1 a 2 dagen sterk omhoog en de week erna doen we het nog eens opnieuw maar dan een beetje dieper...

Laatst bewerkt:
En wat is er eigenlijk veranderd sinds maandag? :thinking: De voorbije maanden is het gewoon elke opnieuw van dat: grote selloff, dan terug 1 a 2 dagen sterk omhoog en de week erna doen we het nog eens opnieuw maar dan een beetje dieper...
Daling maandag was overdreven, zogezegd omdat banken zoals KBC blootstelling in Oost-Europa hebben en de lokale munten daar in waarde dalen. Maar moet allemaal een beetje in perspectief blijven hé, KBC maakt massa's winst, dat gaat niet plots allemaal ineenstorten zoals de koers deed vermoeden.

Heel dat recessie verhaal geloof ik ook niet helemaal -> mensen hebben massaal gespaard tijdens Corona, er is dus wel wat buffer om een hogere energiefactuur etc te betalen.

En wat is er eigenlijk veranderd sinds maandag? :thinking: De voorbije maanden is het gewoon elke opnieuw van dat: grote selloff, dan terug 1 a 2 dagen sterk omhoog en de week erna doen we het nog eens opnieuw maar dan een beetje dieper...
Ik heb vrijdag en maandag mijn karreke volgeladen met KBC en KBC Ancora... Kan zijn dat het volgende week terug naar beneden gaat, maar dankzij deze stijging is er alvast toch wat meer buffer dan...
Voorlopig allebei op +8,5%

Daling maandag was overdreven, zogezegd omdat banken zoals KBC blootstelling in Oost-Europa hebben en de lokale munten daar in waarde dalen. Maar moet allemaal een beetje in perspectief blijven hé, KBC maakt massa's winst, dat gaat niet plots allemaal ineenstorten zoals de koers deed vermoeden.

Heel dat recessie verhaal geloof ik ook niet helemaal -> mensen hebben massaal gespaard tijdens Corona, er is dus wel wat buffer om een hogere energiefactuur etc te betalen.
Ik denk wel dat er een recessie kan komen, de vraag is of dat niet al grotendeels zit ingeprijsd bij veel Europese aandelen...
Ook niet vergeten dat naar alle waarschijnlijkheid de ECB het stimulusbeleid zal aanhouden, waardoor TINA blijft gelden...

Ik denk wel dat er een recessie kan komen, de vraag is of dat niet al grotendeels zit ingeprijsd bij veel Europese aandelen...
Ook niet vergeten dat naar alle waarschijnlijkheid de ECB het stimulusbeleid zal aanhouden, waardoor TINA blijft gelden...
Ik wil het nog wel eens zien -> de eerste "normale" zomer na Corona -> ik denk dat de $ en € gaan vliegen langs alle kanten ;) , qua stimulus voor de economie gaat dat wel kunnen tellen

Terug
Bovenaan