Kleine Beursfeiten

Ze zegt het toch: extra produceren van 100k in q4...
En zoals ik dus zei: dat kan evengoed +100k betekenen ten opzichte van q1 2022.
Wat al op voorhand vast stond, en dat als puntje bij paaltje komt resulteert in gelijk blijvende productie ten opzichte van 2021 omdat q1 -100k ging zijn ten opzichte van q4 2021.

- "BABA gaat weer lekker" , en Monday denkt precies weer dat het friday is, what's new nietwaar.

- Upstart:
Sterke cijfers van Upstart inderdaad en vooral de guidance voor 2022 is heel goed. Ik heb ze al een tijdje niet meer in mijn portfolio maar ben blij voor degenen die nu eens beloond worden om ze zo lang bij te houden. :)

+33% inmiddels.
Upstart to the moon 🚀
Integendeel, dikke schijtresultaten.
Typisch silicon valley gezwets in de conference call als het over finance gaat ("deeply proprietary" AI :rofl:), hogere delinquency rate in een hyperzot 2021 waar geen enkele consument betalingsproblemen heeft.

Dat belooft voor als tweedehandse autoprijzen terug normaal worden, en stimulus checks op zijn.

En 400 miljoen buyback, terwijl de CEO zelf wel continu aandelen zit te verkopen.
En markt enthousiast want 0,5% van shares outstanding buyback...
En... Upstart opnieuw lager dan vóór de resultaten.

Jammer voor degenen die ze al zo lang bijhouden :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Geen probleem, ik hou oxy al bij sinds 2008. Ooh nee wacht zo werkt het niet?
Zo werkt het anders wel:

- Upstart zwaar overgewaardeerd in 2021, hier meerdere malen vermeld --> daalt uiteindelijk -50%.
- Oxy zwaar ondergewaardeerd in 2021, hier meerdere malen vermeld --> stijgt uiteindelijk +100%.

De beurs is de max!

Zo werkt het anders wel:

- Upstart zwaar overgewaardeerd in 2021, hier meerdere malen vermeld --> daalt uiteindelijk -50%.
- Oxy zwaar ondergewaardeerd in 2021, hier meerdere malen vermeld --> stijgt uiteindelijk +100%.

De beurs is de max!
Upstart sinds 1 januari 2021: x2,77
Berkshire sinds 1 januari 2021: x1,40

Wanneer ga jij eindelijk stoppen met zagen, ouwe zagevent?

Laat Janus zijn feestje hebben.
Na 15 jaar haalt hij zijn groot gelijk, en het enige daarvoor nodig was een pandemie die supply chains enorm verstoort hebben, gevolgd door een oorlog in Europe die gigantische sancties van een van de grootste olie en gas exporteurs ter wereld ten gevolge had.

Macro gokker heeft keer geluk met macro gokken, denkt dat die een genie is omdat die terug break even is tegenover 20 jaar geleden.

- "BABA gaat weer lekker" , en Monday denkt precies weer dat het friday is, what's new nietwaar.

- Upstart:

En... Upstart opnieuw lager dan vóór de resultaten.

Jammer voor degenen die ze al zo lang bijhouden :biglaugh:
Ja UPST +150% sinds een jaar geleden, heel jammer hoor.
Je gaat toch ook OXY niet verkopen als ze 50% zakken en er niks fundamenteels wijzigt?

Olie precies al een ferme schel eraf.
maar oke, koersen van de oils hebben eigenlijk nooit rekening gehouden met olie aan + 100 dollar

Laatst bewerkt:
Helaas, nee. Daarvoor zijn er iets teveel discussies geweest toen tech on the way up was.
Nu zal er niet gezwegen worden als het on the way down gaat.
Upstart sinds 1 januari 2021: x2,77
Berkshire sinds 1 januari 2021: x1,40

Wanneer ga jij eindelijk stoppen met zagen, ouwe zagevent?
Eerste keer dat Upstart hier vernoemd werd, was juni/juli 2021.
Laat Janus zijn feestje hebben.
Na 15 jaar haalt hij zijn groot gelijk, en het enige daarvoor nodig was een pandemie die supply chains enorm verstoort hebben, gevolgd door een oorlog in Europe die gigantische sancties van een van de grootste olie en gas exporteurs ter wereld ten gevolge had.

Macro gokker heeft keer geluk met macro gokken, denkt dat die een genie is omdat die terug break even is tegenover 20 jaar geleden.
Daarom ga ik dus door hé met jullie gezever te callen.
Keer op keer regelrecht op je doos, maar je weigert gewoon ook maar 1 keer te zeggen dat je ernaast zat en iemand anders gelijk had.
Ja UPST +150% sinds een jaar geleden, heel jammer hoor.
Je gaat toch ook OXY niet verkopen als ze 50% zakken en er niks fundamenteels wijzigt?
Sinds eerste vermelding Upstart hier op het forum is het 0-5% naar beneden, terwijl al de rest van niet-tech aandelen ferm gestegen is.

En aan Upstart is inderdaad fundamenteel niets gewijzigd, nog steeds -80% waard aan huidige koers.

Hier moet ik @JanusDR toch wel wat volgen. "Als een bedrijf fundamenteel niet veranderd is, moet je niet verkopen." Nou ja, leuk allemaal, maar wel klote als je net in MSFT en NVDA bent gestapt vlak voor alles naar beneden dondert. En het is nu net alsof die bedrijven waardeloos zijn. Wat overgewaardeerd misschien, maar had ik dus wel verkocht bij de eerste tekenen van problemen dan zat ik nu niet aan -15% met beiden. Zo is het bij nog wat tech aandelen.

Hier moet ik @JanusDR toch wel wat volgen. "Als een bedrijf fundamenteel niet veranderd is, moet je niet verkopen." Nou ja, leuk allemaal, maar wel klote als je net in MSFT en NVDA bent gestapt vlak voor alles naar beneden dondert. En het is nu net alsof die bedrijven waardeloos zijn. Wat overgewaardeerd misschien, maar had ik dus wel verkocht bij de eerste tekenen van problemen dan zat ik nu niet aan -15% met beiden. Zo is het bij nog wat tech aandelen.
Dat is allemaal korte termijn.
Het is onrealistisch te denken dat ge altijd op een laagtepunt kunt kopen.
Fundamentals blijven het meest cruciaal, veruit.

Dat is allemaal korte termijn.
Fundamentals blijven het meest cruciaal, veruit.
Fundamentals zijn net onbelangrijk als de waardering totaal van de pot gerukt is.
Korte termijn kan je nog gered worden door de waan van de dag, lange termijn heb je altijd teveel betaald.

Eigenlijk is die discussie ruimer he dan enkel high growth, dat is eigenlijk gewoon buy and hold vs markttiming/buy the dip...
Nu, ik denk dat het psychologisch ook gewoon veel makkelijler is om een halvering van de koers op een paar weken te slikken als je daarna nog steeds op ruime winst staat ( zij het bij dat aandeel of op je globale portefeuille) wat bvb bij high growth tech stocks zeker mogelijk is als je er maar op tijd bij was....
De koersevolutie van Upstart illustreert dat ook...
Los daarvan wil dat niet zeggen dat als je nu bij zo'n Monday bvb of Datadog op -50% staat dat je daar perse verlies op zal maken... Als die bedrijven op tzrmijn alles waarmaken ( en hzt geopolitieke/economische klimaat zit wat mee) is het perfect mogelijl dat de koers nog veel hoger oploopt dan je aankoopkoers...
Alles hangt af van je tijdshorizon...

Maar dat het frustrerend is om iets te kopen, dat je een paar weken later aan de helft van de prijs kan kopen, das evident.... Maar daarom heb je nog niet te veel betaald.

Dat is market timing.
MSFT is de laatste 5 jaar een paar keer gezakt met meer dan 10% maar is wel in totaal met 340% gestegen.

Laat mij eens weten wanneer ik moet kopen dan aub? En als je er naast zit komt het verlies uit uwe zak.

Daarnet nog eens ingelogd in de app. De grote PF nog altijd maar 4% onder ATH.

De saaie dividend PF die dit jaar gestart is met de overfinanciering met de hypotheek staat -0.2%, de 2e hypotheek PF -2%. All is fine.

Terug
Bovenaan