NuLaat mij eens weten wanneer ik moet kopen dan aub? En als je er naast zit komt het verlies uit uwe zak.
Maar voor dat tweede deel geef ik geen toestemming.Mijn frustratie perfect verwoord.Eigenlijk is die discussie ruimer he dan enkel high growth, dat is eigenlijk gewoon buy and hold vs markttiming/buy the dip...
Nu, ik denk dat het psychologisch ook gewoon veel makkelijler is om een halvering van de koers op een paar weken te slikken als je daarna nog steeds op ruime winst staat ( zij het bij dat aandeel of op je globale portefeuille) wat bvb bij high growth tech stocks zeker mogelijk is als je er maar op tijd bij was....
De koersevolutie van Upstart illustreert dat ook...
Los daarvan wil dat niet zeggen dat als je nu bij zo'n Monday bvb of Datadog op -50% staat dat je daar perse verlies op zal maken... Als die bedrijven op tzrmijn alles waarmaken ( en hzt geopolitieke/economische klimaat zit wat mee) is het perfect mogelijl dat de koers nog veel hoger oploopt dan je aankoopkoers...
Alles hangt af van je tijdshorizon...
Maar dat het frustrerend is om iets te kopen, dat je een paar weken later aan de helft van de prijs kan kopen, das evident.... Maar daarom heb je nog niet te veel betaald.
Al moet ik wel zeggen dat ondanks mijn tech klappen krijgt (BABA ondertussen net geen -50%) mijn portefeuille eigenlijk nog redelijk goed standhoud dankzij al mijn andere posities. KIN, SOF, COFB, AED, VWCE, ASML, etc. allemaal lekker groen.
Zucht, BABA. Het blijft wel verleidelijk om toch nog wat bij te kopen, maar die SEC dreiging is wel vervelend (ook al veranderd er in wezen niet echt iets, je kan BABA ook nog altijd via HKEX: 9988 kopen). Vervelend blijft de onduidelijkheid rond de CCP's inmenging.
Al zijn er nu mss beter (lees "veiligere") opportuniteiten
DDOG, NVDA mss.
Laatst bewerkt: