Kleine Beursfeiten

Ik vraag mij af of het niet interessant zou zijn om oxy te verkopen en terug te kopen na correctie van de Iran deal die er bijna is...winsten optimaliseren-markt proberen te timen:thinking:

Ik vraag mij af of het niet interessant zou zijn om oxy te verkopen en terug te kopen na correctie van de Iran deal die er bijna is...winsten optimaliseren-markt proberen te timen:thinking:
Doen, kans op succes is groot :wink:

verkopen en terug kopen, klanten zoals jij heeft een broker graag (en de Belgische belastingsdienst ;) ) ... ik zou er gewoon inblijven

Zal toch maar een heel kortstondige correctie worden volgens mij. Iran zou 1 miljoen extra vaten op de markt brengen per dag, en hoeveel gaan we er verliezen langs Russische zijde?

Voor de duidelijkheid, niet dat ik het van plan ben he... maar ik kan me inbeelden dat er mensen zijn die dat wel overwegen...
Ik wil wel, maar zoals gezegd, kan het niet meer.

Deze gevallen grootmachten zijn wat mij betreft een soort van call optie, maar dan met een gewoon aandeel. Zijnde: of je inleg gaat maal 10, 20, 30,... of je verliest alles (faillissement, nationalisatie,...). Voor een klein plukje van mijn portefeuille heb ik daar geen probleem mee.

Zal toch maar een heel kortstondige correctie worden volgens mij. Iran zou 1 miljoen extra vaten op de markt brengen per dag, en hoeveel gaan we er verliezen langs Russische zijde?
Lang Russische kant niets...politiekers gaan geen sancties invoeren tegen Russische olie,eerst de economie dan de ethiek:wink:

Een van de redenen dat ik van degiro naar IB ben gegaan, soms kan je after hours enorm goede zaken doen. :)

Zeker in deze tijden waar veel beleggers zonder stomach direct op de verkoopknop drukt als er iets hun niet aanstaat, wat leidt tot extreme dalingen after hours. De volgende dag is er meer rationaliteit en blijkt alles toch niet zo slecht te zijn als eerst gedacht..

De paniek bij sommige high growth investors is opmerkelijk om te zien. Hadden ze gedacht dat koersen alleen maar naar omhoog konden gaan? Geduld is tegenwoordig teveel gevraagd.

Wat men ook moet begrijpen is dat dit soort bedrijven niet makkelijk te waarderen zijn. Snowflake's revenue ging in de laatste jaren van 96m -> 264m -> 592m -> 1219m en voor 2022 zal het meer dan 2000m zijn. FCF margin was bijna 30% laatste kwartaal en volgens earnings call zal dit verder stijgen in Q1 2022. Zoiets kan je nu eenmaal niet eenvoudig waarderen, en de koers is dan ook heel onderhevig aan markt sentiment. Het enigste dat ik voorspel is dat die bedrijven over de tijd heen meer waard zullen worden door duurzame, hoge groei.

Laatst bewerkt:
Ik heb ooit eens Lynx geprobeerd maar dan zag ik plots dat ik rente moest betalen omdat ik een buitenlands aandeel had gekocht en dus in vreemde munt had geleend. Je moet dan voor dit bedrag Euro's wisselen naar de vreemde munt om geen rente meer te betalen maar hiervoor betaal je ook een transactiekost. Bolero is op dat vlak heel simpel dus dan heb ik die rekening bij Lynx terug stopgezet, was me die paar euro per transactie niet waard.

Hoe de economie toch wel rare sprongen maakt - ik heb 30 ton rvs nodig, diverse leveranciers hebben deze voorradig maar ze willen/mogen niet verkopen van het management.

Koop dus RVS producenten die ook verkopen want zowel Rusland als Oekraïne zijn netto exporteurs, die gaan woekerwinsten maken.

Groothandels van staal hebben te weinig personeel om de input van bestellingen te volgen, nooit geziene situatie.

In een bullmarket qua energy, timen?
Good luck.
En wat maakt 5/7/8/9% uit als je op 100% staat bijna bij Oxy?
Met aan-en verkoopkosten er nog eens bij ?

Ik ga APA ook niet timen. 1 keer gedaan bij DVN en APA en OVV en toch wat laten liggen!

Terug
Bovenaan