Kleine Beursfeiten

POWELL: CRYPTOCURRENCIES ARE A MEANS TO EVADE LAW ENFORCEMENT, AND THAT'S NOT SOMETHING WE SHOULD TOLERATE.

Shit is going to get interesting.

Op een oorlog waarin crypto's gebruikt worden door de vijand ? :thinking:
En waar diezelfde crypto ook gebruikt worden door het land dat aangevallen wordt?

Net zoals bij nucleaire technologie kan en zal de mens er misbruik van maken. Dat is nog geen reden om het kind met het badwater weg te gooien.

Laatst bewerkt:
Reminder dat een vat olie tussen 2008 en 2014 gemiddeld 130 dollar (inflatiegecorrigeerd) kostte, en dat was geen enkel probleem voor de economie.

Nu is olie zelfs nog een lager % van het besteedbare consumenteninkomen dan toen. (Lonen gestegen, olie niet ten opzichte van toen)

Olie demand destructie op basis van prijs alleen, is nog veel verder weg dan iedereen denkt!
En carbon subsidies (accijnsverlagingen) wereldwijd incoming!

De fun is nog maar pas begonnen.
Normaal pas voorzien voor eind 2022 en 2023, maar de sancties trekken het naar voor.
Ik zie dat Russische cargo's geweigerd worden door vele transporteurs uit angst vr zware boetes.
Russen geraken momenteel al bijna 2 miljoen barrels per dag niet kwijt.

Mayhem incoming 🥳
Dat de vraag niet zal minderen daar heb ik toch serieus mijn twijfels bij...Bijna 2 euro voor een litertje naft,aangezien dit nog voor de felle stijging is zou dat wel eens richting 2.5 euro gaan, dan zal ik toch wel eens meer de trein nemen.
Ook op forums lees je de vele klagende posts van Amerikanen die stevig meer moeten betalen voor hun naft.
En als de economie gaat sputteren zou er ook wel eens een correctie kunnen komen...

Ik zie hier iedereen nog met de auto naar de bakker rijden en collega's die met de auto komen werken terwijl ze op minder dan een kilometer wonen.

Er zit dus nog meer dan voldoende rek op de prijs als je het mij vraagt.

Ik zie hier iedereen nog met de auto naar de bakker rijden en collega's die met de auto komen werken terwijl ze op minder dan een kilometer wonen.

Wel opmerken dat het gebruik van de wagen nogal specifiek is hier:

- Vlaanderen is rijk en verslaafd aan de wagen
- ik weet niet hoeveel % van de gezinnen een bedrijfswagen heeft maar wellicht het meest in heel de wereld

Net als @Brt heb ik toch bedenkingen bij het niveau van consumptie eenmaal alle verhogingen gaan verrekend zijn in de supermarkt, boeketje bloemen, bezoek restaurant, stijgende hypotheekrente, .... de niveau's van inflatie die we nu zien gaan leiden tot een hoge, zelfs extreem hoge druk op de consumptie als dit nog 6 maand duurt.

Die ritjes van een km kosten dan 10 cent of 20 cent. Dat zal het verschil niet maken.

POWELL: CRYPTOCURRENCIES ARE A MEANS TO EVADE LAW ENFORCEMENT, AND THAT'S NOT SOMETHING WE SHOULD TOLERATE.

Shit is going to get interesting.
De dollar/euro worden toch ook gebruikt voor illegale praktijken? Het internet wordt toch ook niet verboden omdat je er verkeerde dingen op kan doen?

Ik vraag mij vooral af hoe ze het gaan verbieden tbh :unsure:

De dollar/euro worden toch ook gebruikt voor illegale praktijken? Het internet wordt toch ook niet verboden omdat je er verkeerde dingen op kan doen?

Is inderdaad wel nogal een rare he. De meeste mensen worden nog steeds omgekocht met dollars ...

Enkel in totalitaire staten alla een China waarbij de overheid elk device kan controleren lijkt mij dat enigszins mogelijk.

X-fab staat al een tijdje op mijn kooplijst maar zou ze graag nog iets lager kopen. Langs de andere kant ook "schrik" om de rit omhoog te missen. Iemand bedenkingen bij dit aandeel?

Wat begrijpt men hier niet aan het woord "sanctie"?

Je kan misschien een Chinese broker proberen? Vergeet weliswaar niet om KYC correct te doorlopen. 'Know-Your-China', waarbij je moet aantonen dat je bereid bent een Chinees dubbelagent te worden, en een sociale score opgeplakt te krijgen. Daar bijhorend ook je rechten als burger opzeggen als je onder een bepaald cijfer gaat.

Wat begrijpt men hier niet aan het woord "sanctie"?

Je kan misschien een Chinese broker proberen? Vergeet weliswaar niet om KYC correct te doorlopen 'Know-Your-China' waarbij je moet aantonen dat je bereid bent een Chinese dubbel agent te worden en een sociale score opgeplakt te krijgen. Daar bijhorend ook je rechten als burger opzeggen als je onder een bepaald cijfer gaat.
Harro mij naam is Huang Tse Huang Puang

Terug
Bovenaan