Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jij rijdt met de auto, jij woont in een huis met cement, JIJ hebt dus producten van Gazprom gekocht.Staatsbedrijven van overheden die oorlogen sponseren en waar je eigen overheid wapens tegen levert.
Aka gazprom, sberbank etc
In Duitsland zou uw houding totaal niets bijgedragen hebben aan het helpen van de Joden daar.Dus als jij in Duitsland of 1 van de bezette gebieden had gewoond, dan had jij vollenbak die Auschwitz aandelen zitten kopen.
Met als reden: "de overheid had het maar moeten verbieden".
In Duitsland zou uw houding totaal niets bijgedragen hebben aan het helpen van de Joden daar.

Iemand die vandaag aandelen van Gazprom zou kopen van een random andere aandeelhouder, en deze overmorgen terug verkoopt met 10% winst, heeft 0,0 bijgedragen aan Russische financiën.
Zou je daar ook zo over denken mocht in dit concrete geval bvb Oekraïne zo een staatsbedrijf hebben vraag ik me af? Let op, ik keur het niet goed maar een andere invalshoek zal ook een ander perspectief bieden.Staatsbedrijven van overheden die oorlogen sponseren en waar je eigen overheid wapens tegen levert.
Aka gazprom, sberbank etc
Wat ik zeg is dat je als micro-aandeelhouder van een beursgenoteerd bedrijf agnostisch bent ten opzichte van het eindproduct en daar geen ethische status aan vastknoopt.Je had ze dus gekocht, met als excuus ze niet kopen zou Joden ook niet helpen.
![]()
Na Rusland is Oekraïne het meest corrupte land in “Europa”.Zou je daar ook zo over denken mocht in dit concrete geval bvb Oekraïne zo een staatsbedrijf hebben vraag ik me af? Let op, ik keur het niet goed maar een andere invalshoek zal ook een ander perspectief bieden.
En de realiteit geeft mij gelijk want niemand wordt geholpen door jouw aankoop of verkoop van aandelen uit ethische overwegingen, dus is het neutraal.
Geen probleem als je dat denkt.Dat is een leugen dat je jezelf wijsmaakt.
--> Als er niet snel een einde komt aan de sancties, dan zal de productie moeten dalen.
Uiteraard Permian. Ik ken er zelfs een bedrijfjeWie dient productie op te schroeven?
permian kan op (heel) korte termijn, maar depletion is hoog daar.
Aan UK moeten we het niet vragen.
En Denemarken heeft zelfs beslist geen nieuwe licenties meer te geven voor nieuwe exploratie. Ze trekken liever olie in van Midden-oosten en tot voor kort Rusland zeker..

Kleine aankoop gedaan in TGA (transglobe energy) aan 2,75 usd.
(Reden/ schuldenvrij, nieuwe voorwaarden in Egypte, al 24j genoteerd en de energiebullmarket).
In welke zin? Je kan toch mensen blijven bijmaken.Zou wel een slechte investering geweest zijn. Finite input grondstof.

Corruptie is niet altijd hetzelfde als on-ethisch natuurlijk, België staat mss wel bovenaan een van die lijstjesNa Rusland is Oekraïne het meest corrupte land in “Europa”.
Ik zou er ook maar wegblijven.

Guidance voor dit jaar is wat laag, 67% groei maar zal waarschijnlijk ergens eindigen boven de 80%. Ik denk dat ik morgen nog wat aandelen ga bijkopen.Wat is er gebeurd bij Snowflake? Serieuze miss precies in earnings?
Men zou kunnen stellen dat het gevaarlijk is om aandelen te kopen aan sky-high waarderingen, ook al groeien ze.Wat is er gebeurd bij Snowflake? Serieuze miss precies in earnings?