Kleine Beursfeiten

Zijn hier eigenlijk beleggers die een redelijk deel GVV/Retail-zorg-logistiek-project Vastgoed in port hebben, komt hier weinig aan bod - hier bestaat een dikke 25% van port daaruit.

Ik schiet op niemand. Ik nuanceer al die geweldige resultaten die hier nogal dikwijls gepost worden mbt bepaalde high growth aandelen...alsof de sky the limit is, de verliezen post natuurlijk niemand...en aan de reactie van sommige te zien is het duidelijk dat de party (tijdelijk?)gedaan is...
Ik denk dat de meeste hier juist wel verliezen posten.
1 februari heb ik hier nog mijn portfolio gepost met in het begin mijn YTD verlies van 20%. Iedereen heeft een andere strategie en niet alle jaren zullen goed zijn, ik hoop over 20 jaar een mooie rendement te halen.

Omdat ik zoek achter de beste bedrijven. BABA mag dan nog het beste ecommerce bedrijf zijn ter wereld, als er x bedrijven momenteel interessanter zijn waarom dan investeren in BABA?

Waarom investeer jij nog in BABA? En kom niet af met een slide van 2020 :)
Da's het eerste dat ik tegenkwam. Als ik het meest recente vind zal ik het posten.

Hoewel de adjusted EPS van BABA met 21,5% is gedaald, is de aandelenkoers de afgelopen 12 maanden met 56% gedaald. Het aandeel werd geprijsd met een lagere winst in het achterhoofd, en in niet-GAAP termen, overtrof het lichtjes wat verwacht werd.

Vergeet ook niet dat het nettoverlies en het operationeel verlies bijna volledig te wijten waren aan een boete van 2,8 miljard dollar die de CCP had opgelegd. De boete werd onmiddellijk afgeschreven en vervolgens over de volgende twee kwartalen uitbetaald, wat later in 2021 een negatieve invloed had op de kasstroom.

De winst in het vierde kwartaal iets terugloopt, dus er is enige reden tot bezorgdheid en de invloed van de CCP is zeker groot waardoor ze hun quasi-monopoly in bepaalde gebieden hebben verloren, maar imo is er zeker een overreactie.

Algemeen is er dus vooral een grote invloed van de CCP dat impact heeft op de cijfers dus een zeker korting is normaal, maar terug naar IPO-niveau? Daarom zit ik er in, de huidige koers is imo te ver gegaan. Ik zeg niet dat ik er in ga blijven, maar verkopen ben ik niet meteen van plan.

Zijn hier eigenlijk beleggers die een redelijk deel GVV/Retail-zorg-logistiek-project Vastgoed in port hebben, komt hier weinig aan bod - hier bestaat een dikke 25% van port daaruit.
Ik heb;
Cofinimmo - Zorgvastgoed & kantoorruimtes
Warehouse Estates - Retail & stukje opslagplaatsen/logistiek
Retail Estates - Retail
Wereldhave (recent, oa naar aanleiding van jouw post hier) - Retail

10.6% weging (+ ook directe exposure via investeringspanden)
Allemaal gekocht voor het dividend, eventuele koerswinst zou een leuke extra zijn.

Pas ingestapt in Befimmo - GAK 34 €

(ABM FN) RE Invest Belgium wil Befimmo overnemen voor 47,50 euro per aandeel. Dit kondigden beide bedrijven vrijdagmiddag aan.

De grote aandeelhouders van Befimmo, Axa en AG Real Estate, hebben hun goedkeuring voor de overname al gegeven.

Het bod biedt de aandeelhouders van Befimmo waardezekerheid en een onmiddellijke premie van 51,8 procent ten opzichte van de laatste slotkoers op 24 februari 2022. Het bod houdt ook een premie in van 29,3 procent ten opzichte van de hoogste aandelenkoers in de laatste 12 maanden van 36,75 euro per aandeel voor de periode die eindigde op 24 februari 2022.

RE Invest Belgium wil een meerderheidsbelang in Befimmo verwerven.

Laatst bewerkt:
Zoals ik zei, alle retailaandelen gaan zwaar omhoog nu. (NKLA, CLOV, Racing_Genk zijn portefeuille, ...) terwijl defensieve aandelen zoals BRK en andere vrij zwaar zakken.

Gigantische buy-the-dip reflex van de redditgroep, een strategie die in een bullmarkt natuurlijk dikwijls succesvol is.

Benieuwd hoe het deze keer afloopt :)
NKLA en CLOV in hetzelfde rijtje als DDOG, ZS, SNOW, NET, MNDY
:rofl:
Benieuwd hoe jij tot die conclusie komt. En kan jij eindelijk eens aangeven waaruit jij af kan leiden dat dit retailaandelen zijn?

Pas ingestapt in Befimmo - GAK 34 €

(ABM FN) RE Invest Belgium wil Befimmo overnemen voor 47,50 euro per aandeel. Dit kondigden beide bedrijven vrijdagmiddag aan.

De grote aandeelhouders van Befimmo, Axa en AG Real Estate, hebben hun goedkeuring voor de overname al gegeven.

Het bod biedt de aandeelhouders van Befimmo waardezekerheid en een onmiddellijke premie van 51,8 procent ten opzichte van de laatste slotkoers op 24 februari 2022. Het bod houdt ook een premie in van 29,3 procent ten opzichte van de hoogste aandelenkoers in de laatste 12 maanden van 36,75 euro per aandeel voor de periode die eindigde op 24 februari 2022.

RE Invest Belgium wil een meerderheidsbelang in Befimmo verwerven.
Ondertussen al 31,30 € ??

Ondertussen al 31,30 € ??
Geen handel mogelijk nu - ik kijk de kat nog even uit de boom, had het liever anders gezien - is goed voor een quick win maar op termijn kon dit uitgroeien tot een few worries dividendkoe, aan huidige koers weinig downside (volgens mijn conservatief gedachtengoed - omgeving denkt dat er geen kantoren meer nodig gaan zijn binnen 10 jaar)

NKLA en CLOV in hetzelfde rijtje als DDOG, ZS, SNOW, NET, MNDY
:rofl:
Benieuwd hoe jij tot die conclusie komt. En kan jij eindelijk eens aangeven waaruit jij af kan leiden dat dit retailaandelen zijn?
Weet er iemand hier eigenlijk waar je dit kwantitatief kan zien, i.e. het percentage institutional ownership? In Marketsmith kan je dit bijvoorbeeld zien, inclusief de evolutie ervan, maar Marketsmith kost dacht ik ruim €150/maand. Op Yahoo Finance (= gratis) kan je dit wel zien, maar hoe betrouwbaar is dit? Deze geeft bijvoorbeeld voor DDOG ‘81% shares held by institutions’, dus op basis hiervan kan dit bezwaarlijk een ‘retailaandeel’ genoemd worden.

Geen handel mogelijk nu - ik kijk de kat nog even uit de boom, had het liever anders gezien - is goed voor een quick win maar op termijn kon dit uitgroeien tot een few worries dividendkoe, aan huidige koers weinig downside (volgens mijn conservatief gedachtengoed - omgeving denkt dat er geen kantoren meer nodig gaan zijn binnen 10 jaar)
Als ze daadwerkelijk overnemen voor 47,50 € zit je wel met snelle winst natuurlijk.

Deze ochtend nog wat KBCA bijgekocht. Mooi dividend van >10% bruto op komst binnenkort.
Vanaf volgend jaar opnieuw naar een normalere uitbetaling, zo rond de 6-6.5% bruto aan de huidige koers (zonder ongevallen :D)

Weet er iemand hier eigenlijk waar je dit kwantitatief kan zien, i.e. het percentage institutional ownership? In Marketsmith kan je dit bijvoorbeeld zien, inclusief de evolutie ervan, maar Marketsmith kost dacht ik ruim €150/maand. Op Yahoo Finance (= gratis) kan je dit wel zien, maar hoe betrouwbaar is dit? Deze geeft bijvoorbeeld voor DDOG ‘81% shares held by institutions’, dus op basis hiervan kan dit bezwaarlijk een ‘retailaandeel’ genoemd worden.
Voor DDOG kan je dit bvb. zien op de website van NASDAQ: https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/ddog/institutional-holdings

Op Nasdaq.com wordt dit blijkbaar ook getoond. Enkele voorbeelden: NKLA 22%, CLOV 39% versus DDOG 79%, SNOW 68%, BILL 98%. ZS wel slechts 45%.

Dit gezegd zijnde zouden raadpleegbare cijfers over de evolutie nog steeds interessant zijn.

Ik schiet op niemand. Ik nuanceer al die geweldige resultaten die hier nogal dikwijls gepost worden mbt bepaalde high growth aandelen...alsof de sky the limit is, de verliezen post natuurlijk niemand...en aan de reactie van sommige te zien is het duidelijk dat de party (tijdelijk?)gedaan is...
Ik kan ook value-aandelen aanhalen die over dezelfde periode evenzeer 30% zijn gedaald, HD om er eentje te noemen. Kan imo dus iets genuanceerder dan er 1 type uit te pikken, gezien de algemene evolutie van de indices de laatste weken/maanden.

Positie Befimmo verkocht aan 47,55 €, bod in feite te laag maar aangezien akkoord grootaandeelhouders verwacht ik geen hoger bod - dan maar gekozen voor snelle winst. Rijk worden we niet maar alle beetjes helpen.

Ik weet dat het een soort van grote opluchting is dat o.a. de VS en de NATO niet militair ingrijpen (lees: we Oekraïne aan zijn lot overlaten), maar ik vind het echt vreemd hoe na de rode dag van gisteren nu alles serieus in het groen staat.

Ik weet dat het een soort van grote opluchting is dat o.a. de VS en de NATO niet militair ingrijpen (lees: we Oekraïne aan zijn lot overlaten), maar ik vind het echt vreemd hoe na de rode dag van gisteren nu alles serieus in het groen staat.
Sentiment hé, zoals men kan overdrijven naar beneden doet men dat ook naar boven.

Neenee. Buy the invasion !! :rofl:

@JanusDR je sprak over het effect van retailbeleggers die de dip kopen van geliefde aandelen (NVIDIA, GME etc). Echter had ik precies altijd de indruk dat retailbeleggers door hun beperkte omvang geen echte invloed kunnen hebben op de koers?

@JanusDR je sprak over het effect van retailbeleggers die de dip kopen van geliefde aandelen (NVIDIA, GME etc). Echter had ik precies altijd de indruk dat retailbeleggers door hun beperkte omvang geen echte invloed kunnen hebben op de koers?
6hk0i04196m61.jpg

Niets met retail te maken. Alsof zij smiddags collectief op de koop knop drukken.

Terug
Bovenaan