Kleine Beursfeiten

Niet het meest verhandelde aandeel maar maar toch - het overgewaardeerde, tot over de oren in schulden stekende en sterk onderhevig aan oorlog gerelateerde Roularta vandaag een dipje had van -10% :thinking:

Ook de banksector krijgt een forse klap te verduren, mss wel de zwaarst getroffen sector vandaag ..... maar wacht eens, zijn banken geen goede sector bij hoge inflatie?

Laatst bewerkt:
Ongelofelijk veel buy-the-dip van retailbeleggers.
Hmm...

Retail investors now comprise 10 percent of daily trading on the wide-ranging U.S. stocks index Russell 3000, U.S. News & World Report reported on Wednesday (June 30), citing a note from Morgan Stanley.

The Russell 3000 includes 3,000 of the biggest stocks traded in the U.S., which account for some 98 percent of all equity securities in the country. The index hit a peak of 15 percent in September of last year.

BTFD is natuurlijk ook gevaarlijk, want als dat de crash dempt dan is het niet uitgesloten dat het verder crasht. Terwijl het na een initieel diepere crash misschien vlugger terug omhoog gaat.

En nu het oorlog is gaat het beter gaan met de bedrijfsresultaten en toekomstperspectief van S?
Punt blijft dat ze op een year low stonden en dus al stevig gecorrigeerd...Dus zo verwonderlijk is het niet dat het vet van de soep is...
Monday gaat ook stevig hoger, die waren dan ook al gehalveerd sinds december...

Zoals ik zei, alle retailaandelen gaan zwaar omhoog nu. (NKLA, CLOV, Racing_Genk zijn portefeuille, ...) terwijl defensieve aandelen zoals BRK en andere vrij zwaar zakken.

Gigantische buy-the-dip reflex van de redditgroep, een strategie die in een bullmarkt natuurlijk dikwijls succesvol is.

Benieuwd hoe het deze keer afloopt :)

Nog maar wat cash overgemaakt naar mijn lynx rekening: oxy straks goede resultaten, afbetaling schulden en schitterende vooruitzichten dus wellicht -10% komende dagen en aldus maar wat bijkopen @35$ ? De rationaliteit vd markt is echt geweldig:oink:

Zoals ik zei, alle retailaandelen gaan zwaar omhoog nu. (NKLA, CLOV, Racing_Genk zijn portefeuille, ...) terwijl defensieve aandelen zoals BRK en andere vrij zwaar zakken.

Gigantische buy-the-dip reflex van de redditgroep, een strategie die in een bullmarkt natuurlijk dikwijls succesvol is.

Benieuwd hoe het deze keer afloopt :)
Beetje raar dat jij mijn portfolio steeds met redditgroep vergelijkt, B2B SaaS is nu net een categorie die daar niet zo heel veel aandacht krijgt.

En nu het oorlog is gaat het beter gaan met de bedrijfsresultaten en toekomstperspectief van S?
Als cybersecurity bedrijf: mogelijks bullish voor de bedrijfsresultaten ja. Maar bon, dat is niet de voornaamste reden dat het stijgt vandaag. Alle growth gaat omhoog. Een potentiele verklaring is dat oorlogssituatie en economische onzekerheid tot mildere FED kan leiden wat betreft renteverhogingen.

Al gaat cybersecurity wel extra omhoog:
S +9%
CRWD +9%
ZS +5%
NET +7%

Matthew Prince (CEO Cloudflare) zei in earnings call vorige week dat ze samenwerkten met heel wat Oekrainse instanties/bedrijven om systemen te beschermen tegen potentiele Russische aanval, maar uiteraard is dat niet significant voor de omzet.

Het schijnt dat ze in Oekraïne massaal SentinelOne software aan het aankopen zijn om de Russische cyberaanvallen tegen te houden.
Bron?

Cybersecurity aandelen staan vandaag wel stevig in het groen. Ik heb al wat Fortinet in mijn portefeuille, maar daar zou nog wat Palo Alto Networks bij mogen voor mijn part.

Terug
Bovenaan