JanusDR
Well-known member
Mijn PLTR positie blijft vooralsnog op de plank liggen (in het speculatievegroeigedeeltekrimpgedeelte van de portefeuille).
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn PLTR positie blijft vooralsnog op de plank liggen (in het speculatievegroeigedeeltekrimpgedeelte van de portefeuille).
Touche!

Oprechte vraag: vanwaar kwam dit idee eigenlijk?Tijd terug al gepost: momenteel over één ding redelijk optimistisch en dat is ATOS. Ontwikkelaar van endoxifen (phase 2 data net uitgekomen) en een COVID-neusspray. Het aandeel heeft net een boom van 2 naar 9 dollar achter de rug en ligt nu te kabbelen rond de 5-6 dollar. Er kunnen nog wel wat winstnemingen komen, maar ik houd het toch in de gaten. Het is een gezond bedrijf met een degelijke leiding. Ze hebben het mee om nog verder door te groeien.
Ik zit idd 'in het milieu'. Endoxifen lijkt veelbelovend...maar het blijft een gok natuurlijk. Met die vorige run kon je al aardig wat centen verdienen (1,40-9). Nu terug ongeveer op dat startniveau. Terug dus wat aangekocht, kleine positie natuurlijk. Een berekende gok...Oprechte vraag: vanwaar kwam dit idee eigenlijk?
Online (reddit, twitter, ...), werk (je bent apotheker dacht ik?), forums?
We zijn bijna een jaar verder en die aandelen zijn tussen de -60% en -95%.Iwda wat omhoog maar mijn drie aandelen tigr, lfmd en apha (stevig) in de min tov aankoopprijs. Ik geef het een jaar en geloof er wel in. Als die binnen een jaar nog op de sukkel zijn, moet ik beslissen dat actief beleggen niets voor mij is en word ik fanatieke indexbelegger![]()

Wel geen invloed op de stockprice van Total...Voor de APA-beleggers/speculanten:
Krabdagou is een olie- ontdekking!
Nieuws vandaag bekendgemaakt door Total die operator is (50%). APA heeft de andere 50%.
Als men met het bijkomende gas weg weet (dat kan wel één en ander vertragen, maar XOM weet er wel raad mee in Guyana in hun immense Stabroek-Block), kan deze ontdekking wel eens cruciaal zijn om over te gaan tot ontwikkeling.
Vanavond cijfers, gezien onderstaand nieuws toch al goed nieuws alvast!
Nu hopen op de rest.
Suriname: TotalEnergies announces another significant discovery in Block 58
Paris, February 21, 2022 – TotalEnergies and APA Corporation have made a significant new oil and associated gas discovery at the Krabdagu-1 well, in the central area of Block 58, offshore Suriname. This follows previous discoveries at Maka, Sapakara, Kwaskwasi and Keskesi, and the successfully tested Sapakara South-1 appraisal well.
Located 18 kilometers south-east of Sapakara South, Krabdagu-1 was drilled at a water depth of 780 meters and encountered approximately 90 meters of net oil pay in good quality Maastrichtian and Campanian reservoirs.
“This successful exploration well at Krabdagu-1 is a significant addition to the discovered resources in the central area of Block 58. This result encourages us to continue our exploration and appraisal strategy of this prolific Block 58 in order to identify sufficient resources by year end 2022 for a first oil development” said Kevin McLachlan, Senior Vice President, Exploration at TotalEnergies.
![]()
Suriname: TotalEnergies announces another significant discovery in Block 58
Paris, February 21, 2022 – TotalEnergies and APA Corporation have made a significant new oil and associated gas discovery at the Krabdagu-1 well, in the central area of Block 58, offshore Suriname.totalenergies.com
Op een vriendelijke manier vroegere statements eens navragen, wat is daar mis mee?Een nieuwe week, een nieuw rondje users bashen door @JanusDR
Voor Total is dit gewoon another project.Wel geen invloed op de stockprice van Total...
Wat mij er aan doet denken!Zuid-Afrikaans bedrijf dat vooral uit Chinees bedrijf bestaat, dat een notering in Amsterdam aanvraagt om gemakkelijker gekocht te worden door retailbeleggers bij wie het enorm populair is.
In de geschiedenis bleken dat meestal buitenkansjes waarbij iedereen rijk werd![]()
Wat is dien Poetin toch voor spelletjes aan het spelen....Denk dat USA dit kan counteren door een paar details toe te geven in de Iran deal die blijkbaar zo goed als rond is.![]()
U.S. Condemns Russian Move at UN, Reassures Kyiv: Ukraine Update
The U.S. led condemnation of Russia’s actions at the United Nations, after President Vladimir Putin’s decision to officially recognize two self-proclaimed separatist republics in eastern Ukraine escalated tensions with the West.www.bloomberg.com
Daar gaat de petrolWat is dien Poetin toch voor spelletjes aan het spelen....