Kleine Beursfeiten

Dus al die troepenopbouw, al die show, al die leugens, énkel en alleen maar om gebied te bezetten dat ze eigenlijk al in handen hadden?

Dus anonieme Russische eenheden in een deel van Luhansk/Donbask worden vervangen door officiële eenheden, en that's it, case closed?
Nadat Putin en Lavrov gisteren en vanmorgen nog zeggen dat Oekraïne zelfs gewoon geen land is en in feite bij Rusland hoort?

En nadat ze geen enkele concessie kregen van Nato of Oekraïne?
En nadat ze duidelijk zien dat niemand Oekraïne militair zal helpen?

Ik ben sceptisch.

Laatst bewerkt:
Het draait weer, S&P nu op day low -1.1%. QQQ -1.4%.

Volumes vallen precies wel heel goed mee, (nog?) geen paniek. Gewoon wat orderly selling.

Het draait weer, S&P nu op day low -1.1%. QQQ -1.4%.

Volumes vallen precies wel heel goed mee, (nog?) geen paniek. Gewoon wat orderly selling.
Precies toch wel wat die anticiperen op een oorlog of uit schrik verkopen. Petrol 2% omhoog maar olieaandelen meer dan 2% naar beneden :oink:

Diegenen hier op het forum die oxy nog niet in port hebben zullen het spelletje wellicht nooit begrijpen;)

Ps: het is nog niet te laat maar geen 2 weken meer wachten voor hun resultaten...
We zijn bijna 2 weken verder, mooie uitspraak die je daar deed over het niet begrijpen van de markt 😉

Dus al die troepenopbouw, al die show, al die leugens, énkel en alleen maar om gebied te bezetten dat ze eigenlijk al in handen hadden?

Dus anonieme Russische eenheden in een deel van Luhansk/Donbask worden vervangen door officiële eenheden, en that's it, case closed?
Nadat Putin en Lavrov gisteren en vanmorgen nog zeggen dat Oekraïne zelfs gewoon geen land is en in feite bij Rusland hoort?

En nadat ze geen enkele concessie kregen van Nato of Oekraïne?
En nadat ze duidelijk zien dat niemand Oekraïne militair zal helpen?

Ik ben sceptisch.
In de laatste 2 uur:

-Rusland verlaat al zijn ambassades en consulaten in Oekraïne

- meeting van Franse 1e minister en Russische 1e minister van overmorgen afgelast

- geplande meeting van Blinken en Lavrov van morgen afgelast

- troepen in Belgorod verplaatsen zich naar Oekraïense grens

- beschietingen naar het Oekraïense deel nemen toe

- Zelensky roept reservisten op

Dit gaat niet echt de goede richting uit...

Volledige portefeuille inmiddels overgezet van DeGiro naar IB.

Kom ik er nu achter dat het daar niet mogelijk is om cash te withdrawen met een margin loan 😭

Top 2 van port heeft zijn resultaten bekend gemaakt:
  • 8,84% VGP: Recordwinst, verdubbeling dividend, sterke vraag, sterke landbank, significante stijging huurinkomsten (recurrent)
  • 7,7% Ageas: Winst bovenkant vork analisten maar onder de eigen verwachtingen (in een uitdagend jaar), gestegen premie inkomsten, verhoging dividend
Aan beiden nog werk om door te lezen maar de eerste indicaties zijn alvast positief, toegegeven - rendement op Ageas over de laatste jaren is niet spectaculair maar ook het risicoprofiel is dat niet.

Laatst bewerkt:
Ik ben nogal een beginneling op de beurs. Ben pas in november begonnen met een relatief klein bedrag. Ik gok dat de situatie in Oekraïne een ideaal moment is op de portefeuille uit te breiden. Ik heb hier al vanalles gelezen over bepaalde aandelen, maar zijn zowat de must-haves op dit moment? In mijn watchlist staan al een deel die hier ook gepasseerd zijn (Zscaler, Sentinelone, Snowflake,...)

Terug
Bovenaan