Kleine Beursfeiten

Ik had gisterenavond nog gekeken om te kopen (met margin) maar uiteindelijk is het allemaal nog niet zo erg gedaald. Behalve PLTR (-55%), RKT(-33%), en CRSR (-44%) is de rest nog redelijk cava. Zelfs BABA en Tencent zijn maar -29% en -4.8% respectievelijk.

Laatst bewerkt:
Vislijnen gelegd voor klein pakketje D'ieteren, klein pakketje WEHB en ik heb 2 aandelen van Moury Construct kunnen kopen, de rest is niet uitgevoerd. Er is ook nog wat cash onderweg maar met de bedoeling om gewoon ter beschikking te stellen - valt zelden voor dat de cash rekening leeg was maar dat was deze week het geval. Ik kijk nog even de kat uit de boom - moet ook wat voorzichtiger omspringen want de cashvoorraad is niet heel veel meer, mss eens nadenken om hier en daar wat winst te nemen en ook een aantal miskopen te laten gaan.

Lynx/IBKR laat trading outside of business hours toe. Had laagste koerslimiet gezet en werd getriggerd.

Laatst bewerkt:
Rare dag, na zwaar negatief nu terug licht positief :smile:
Waarschijnlijk tegen 22u terug negatief. Laatste weken schommelt het toch serieus intraday
Het ziet er goed uit, indexen -2% dwz positief afsluiten...
Zou mij meer zorgen maken moest indexen +2% starten, dan wellicht negatief afsluiten...🙃

Ik weet dat het hier al eens langsgekomen is maar ben toch aan het overwegen om van broker te veranderen. Zat bij Degiro en denk eraan om bv. naar Lynx te gaan. Hoe zit het daar qua belastingen en taks voor hier in België? En andere ervaringen? Zowel voor passief beleggen als opties of aandelen traden.

Beurstaks wordt automatische ingehouden. Voor dividenden weet ik het niet zo goed (kan soms complex zijn).

Je kan hen altijd een mailtje sturen met je vragen, meestal krijg je vrij snel een antwoord (wat dan ook nog correcter is dan wat je op een forum leest).

Nee, is geen extra kost aan verbonden. Trouwens is er in Amerikaanse aandelen zowel handel in voor- als nabeurs. Vooral in de voorbeurs heb ik al vaker een order kunnen uitvoeren.

Voor de mensen met alle chips op APA.
Drill baby drill!

-Raymond James: koersdoelverhoging naar 53 dollar
-Morgan Stanley: koersdoelverhoging naar 41 dollar

Voor de mensen met alle chips op APA.
Drill baby drill!

-Raymond James: koersdoelverhoging naar 53 dollar
-Morgan Stanley: koersdoelverhoging naar 41 dollar
De 2 grootste stijgers s&p vandaag: apa en oxy. Van mijn handvol aandelen heb ik die nu toevallig allebei in port👍🚀🚀🚀

Er moet iets slecht in staan zodat je koopt? :wtf:
Idd, ik vind Microsoft een dijk van een bedrijf - laat dat duidelijk zijn. Maar zou het graag kopen aan een lagere prijs, dus een voorzichtige outlook of een tijdelijk issue zou ideaal zijn.

Buiten de hoge multiple zie ik quasi geen enkele reden om het niet te kopen

Terug
Bovenaan