Kleine Beursfeiten

idem hier. Zit ondertussen toch al weer aan 15k marge gebruik. Wil dat toch beperken tot 20k. Zal dus nog even wachten.
Heb alvast mijn inleg voor de komende 12 maanden met margin gekocht. VWCE staat nu ruim een jaarrendement van de ATH dus da's mooi!

Stilletjes afbetalen en dan kan ik indien opportuun nog naar beneden averagen elke maand.

Upstart zit al een tijdje niet meer in mijn portfolio, zie mijn laatste portfolio update die ik hier gepost heb. Al overweeg ik afhankelijk van Q4 resultaten om terug in te kopen, ik blijf ze nauwgezet volgen.

Ik ga er niet per se vanuit dat de stijgende rente helemaal geen invloed ga hebben, ik ga ervan uit dat de aandelen in mijn portfolio in de toekomst meer waard zullen zijn dan vandaag, omdat ze snel groeien, die groei duurzaam is en ze een superieur business model hebben.

Kwestie van dat 'bloedrood' in perspectief te plaatsen:

Volgens Janus gaan we de rode pijl volgen. Volgens Racing_Genk de blauwe. Wie krijgt er gelijk? Stay tuned! :cool:
Deze post kreeg 16 likes.

Ondertussen is uw portefeuille -30% sinds die post.

En ik ben totaal geen fan van kortetermijnvoorspellingen, maar als je er doet en je zit er vierkant naast, moet je wel op de blaren kunnen zitten :biglaugh:

Deze post kreeg 16 likes.

Ondertussen is uw portefeuille -30% sinds die post.

En ik ben totaal geen fan van kortetermijnvoorspellingen, maar als je er doet en je zit er vierkant naast, moet je wel op de blaren kunnen zitten :biglaugh:
Mijn portfolio is nog altijd >100% sinds 1 januari 2020, veel meer dan bv. Berkshire dat jij hier altijd ligt te verdedigen. Jouw momentopnames zijn vrij belachelijk. Maar dat januari slecht was voor mijn portfolio ga ik niet ontkennen.

Mijn portfolio is nog altijd >100% sinds 1 januari 2020, veel meer dan bv. Berkshire dat jij hier altijd ligt te verdedigen. Jouw momentopnames zijn vrij belachelijk. Maar dat januari slecht was voor mijn portfolio ga ik niet ontkennen.
Dat kan, maar dat was niet het onderwerp van jouw overmoedige post toen.

Dogecoin eigenaars verslaan ons beiden trouwens moeiteloos sinds 1/1/2020. Alsof dat veel wil zeggen.

Dat kan, maar dat was niet het onderwerp van jouw overmoedige post toen.

Dogecoin eigenaars verslaan ons beiden trouwens moeiteloos sinds 1/1/2020. Alsof dat veel wil zeggen.
Jij bent degene die maar momentopnames blijft maken om te verbergen dat je rendementen gewoon veel lager liggen. Blijkbaar kan jij niet vatten dat een SaaS bedrijf dat aan 50+% groeit per jaar meer waardecreatie heeft dan berkshire de afgelopen 5 jaar.

Jij bent degene die maar momentopnames blijft maken om te verbergen dat je rendementen gewoon veel lager liggen. Blijkbaar kan jij niet vatten dat een SaaS bedrijf dat aan 50+% groeit per jaar meer waardecreatie heeft dan berkshire de afgelopen 5 jaar.

Ik kan dat ook niet vatten. En ik dacht dat ik nochtans niet zo slecht was in rekenen.

Upstart -82% sinds deze discussie.

De markt blijkt tot het inzicht van Janus te komen.
Wedbush heeft een downgrade gegeven aan UPST omdat de delinquency rate aan het stijgen is. Ik heb al verschillende dingen gelezen maar geraak er niet aan uit of het komt door de AI die niet goed genoeg is of gewoon omdat ze meer en meer lenen aan mensen met een slechte kredietwaardigheid. In het laatste geval is het niet abnormaal dat de delinquency rate stijgt. In het eerste geval zal jij gelijk krijgen. Spannend :)

Ik ga hier gewoon ook uit dit topic wegblijven, want ook al zijn quasi ALLE vernoemde aandelen van het afgelopen jaar (Futu, Freq, Upstart, dLocal, Carvana, SentinelOne, Crowdstrike, Monday) gewoon compleet de grond in gecrasht, op 1 of ander manier "begrijp IK het niet" :wtf:

Als men vorig jaar op voorhand had geprobeerd om een selectie te maken die het slechter deed, het zou gewoon niemand lukken.

Geen probleem, leef maar verder in jullie droomwereld ;)

Ik ga hier gewoon ook uit dit topic wegblijven, want ook al zijn quasi ALLE vernoemde aandelen van het afgelopen jaar (Futu, Freq, Upstart, dLocal, Carvana, SentinelOne, Crowdstrike, Monday) gewoon compleet de grond in gecrasht, op 1 of ander manier "begrijp IK het niet" :wtf:

Als men vorig jaar op voorhand had geprobeerd om een selectie te maken die het slechter deed, het zou gewoon niemand lukken.

DDOG sinds mijn aankoop in 2020: +170%
CRWD sinds mijn aankoop in 2020: +134%

=> Deze 2 bedrijven tesamen waren gedurende de laatste 2 jaar gemiddeld 30% of zo van mijn portfolio, met wisselende allocatie.

Futu en UPST al lang verkocht met heel dikke winsten (lees triple digit % in enkele maanden tijd). FREQ was idd een fail (aan 0.2% exposure van mijn portfolio)

SentinelOne en Monday zijn recente IPO's, dus kan je nog niets over zeggen, prijsactie op korte termijn is random. DLO en Carvana nooit in mijn portfolio gehad.

Geen idee wat je punt dus eigenlijk is.

Laatst bewerkt:

Er is wel een verschil tussen een algemene tech crash en een crash door fundamentele wijzigingen.
Als ik uit jouw lijst mijn aandelen neem bvb. (UPST, S, CRWD, MNDY) dan is er bij deze niks fundamenteels gewijzigd.

DDOG sinds mijn aankoop in 2020: +170%
CRWD sinds mijn aankoop in 2020: +134%

=> Deze 2 bedrijven tesamen waren gedurende de laatste 2 jaar gemiddeld 30% of zo van mijn portfolio, met wisselende allocatie.

Futu en UPST al lang verkocht met heel dikke winsten (lees triple digit % in enkele maanden tijd). FREQ was idd een fail (aan 0.2% exposure van mijn portfolio)

SentinelOne en Monday zijn recente IPO's, dus kan je nog niets over zeggen, prijsactie op korte termijn is random. DLO en Carvana nooit in mijn portfolio gehad.

Geen idee wat je punt dus eigenlijk is.

Eind november heb je upstart bijgekocht....
Na enkele dagen nadenken heb ik een 7% positie teruggekocht in Upstart, zoals ik zei blijf ik optimistisch, maar niet in die mate dat 21% nog een te verdedigen allocatie was voor mij, zeker omdat er geen recurrente omzet is, dus minder visibiliteit en in het algemeen een wat hoger risico.
---
Software/SaaS IPO's die in de pipeline zitten: Hashicorp & Braze. Allebei rond de 50% YoY growth, zelf niet direct interesse om te kopen, maar ze komen wel op de watchlist voor het geval hun groei zou versnellen. Momenteel teveel opportuniteiten met bedrijven die >70% groeien, iets wat je je 5 jaar geleden niet kon inbeelden. :)

Write-up Hashicorp: https://www.meritechcapital.com/blog/hashicorp-ipo-s-1-breakdown
S-1 Braze: https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1676238/000119312521322227/d40379ds1a.htm
---
Wel een kleine positie genomen in recente IPO Amplitude, hun groei versnelt (meest recent eerst):

YoY revenue growth: 72% - 66% - 48% - 50%
QoQ revenue growth: 16% - 19% - 10% - 14%
Groei in aantal klanten neemt ook toe, van 41% in Q4 2020 naar 54% in het meest recente kwartaal (Q3 2021) => belangrijk voor toekomstige groei

Management gaf nu al de voorspelling van minstens 40% groei in 2022. Als je dat in November van het jaar ervoor reeds durft te voorspellen zullen ze wellicht weer minstens 50% groeien volgend jaar.

Wat ze doen: Digital product optimization. Bieden software aan dat bedrijven helpt om customer behavior op hun digitaal product te analyseren, om zo bijvoorbeeld de conversie rate te verbeteren. In een digital-first world heel relevant, ze hebben 26 van de Fortune 100 als klant, wat hun product valideert. Hadden tot voor kort 1 product, 'Amplitude Analytics', maar in Q2 hebben ze 'Amplitude Recommend' en 'Amplitude Experiment' gelanceerd, dus heel wat cross-selling opportuniteiten om hun hoger groeitempo aan te houden.
Verder is er een trend naar 'product-led growth' waarbij het digitaal product zelf veel centraler komt te staan in de verkoopstrategie van bedrijven (ipv via bijvoorbeeld Sales & Marketing personeel), en hiervoor is Amplitude ook een geschikte tool. De CEO/founder is ook heel transparent, hij deed bijvoorbeeld onlangs een AMA over de IPO van zijn bedrijf: https://news.ycombinator.com/item?id=28696641 (interessant om eens door te nemen voor iedereen die interesse heeft in een oprichter zijn ervaringen van start-up fase tot IPO)

---
Voor alle duidelijkheid, mijn investeringsstrategie is totaal anders dan de jouwe. Ik probeer die bedrijven te vinden die op het steile deel van hun 'S-curve' zitten, en wil dan de rit zolang mogelijk mee doen. Dus ik ga Snowflake niet verkopen na 3 weken met 10% winst, zoals jij hier onlangs schreef.

@JanusDR : ik vind uw tegengewicht super.
Ik had het ook eerder gezegd, de dag dat men hele jaarlonen verdient op de beurs is het opletten. Maar toen kreeg ik de opmerking dat dat gewoon lag aan de grootte van de portefeuille en er dus niks mis was met de rendementen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan