Kleine Beursfeiten

Wat zijn jullie top stock picks voor 2021? Ik heb oa MGNI, SQ en SPCE op mijn lijstje staan. Ook nogCD Projekt Red aan het overwegen aangezien ik verwacht dat ze wil nog het een en ander zullen willen goedmaken.
Ik hoop wel dat je die top picks voor 2021 uiteindelijk niet gekocht hebt...
Zijn allemaal zonder uitzondering -50% en meer in 2021.
Wel benieuwd hoe je zelf jouw strategie omschrijft
Puur Buffett.
Aandeel of sector maakt niet uit, gewoon kopen aan discount van intrinsieke waarde, conservatief berekend. (en daar zit groei bij! Maar wel met een risicofactor gerekend die de zekerheid reflecteert dat die groei effectief zal plaatsvinden.

Ik ben mij (na deze nogal speciale covidperiode waarbij ik een paar puur geluk inzichten had) aan het voorbereiden om meer superkleine aandelen te kopen met lage liquiditeit.
Veel minder concurrentie.

Want er zullen niet altijd zotte periodes zijn met easy money op straat, waar je megacaps zoals BAC kan kopen aan tangible book value, of Berkshire onder de prijs waaraan Buffett zélf terugkoopt.

En dan heb ik bij die grote aandelen met veel liquiditeit quasi geen competitief voordeel ten opzichte van 1000den fondsbeheerders die diezelfde aandelen bekijken.
De kans dat die mispriced zijn is immers veel lager dan bij die nanocaps met lage liquiditeit.
en wat er zo in jouw portfolio zit momenteel?
Bank of A, Occidental, en Berkshire, en dat is al 1,5 jaar niet gewijzigd.
En nog een 7% cash die staat te wachten tot Occidental eens terug naar 26-27 wil duiken met olieprijzen +75.

Laatst bewerkt:
Ik hoop wel dat je die top picks voor 2021 uiteindelijk niet gekocht hebt...
Zijn allemaal zonder uitzondering -50% en meer in 2021.

Puur Buffett.
Aandeel of sector maakt niet uit, gewoon kopen aan discount van intrinsieke waarde, conservatief berekend. (en daar zit groei bij! Maar wel met een risicofactor gerekend die de zekerheid reflecteert dat die groei effectief zal plaatsvinden.

Ik ben mij (na deze nogal speciale covidperiode waarbij ik een paar puur geluk inzichten had) aan het voorbereiden om meer superkleine aandelen te kopen met lage liquiditeit.
Veel minder concurrentie.

Want er zullen niet altijd zotte periodes zijn met easy money op straat, waar je megacaps zoals BAC kan kopen aan tangible book value, of Berkshire onder de prijs waaraan Buffett zélf terugkoopt.

En dan heb ik bij die grote aandelen met veel liquiditeit quasi geen competitief voordeel ten opzichte van 1000den fondsbeheerders die diezelfde aandelen bekijken.
De kans dat die mispriced zijn is immers veel lager dan bij die nanocaps met lage liquiditeit.

Bank of A, Occidental, en Berkshire, en dat is al 1,5 jaar niet gewijzigd.
En nog een 7% cash die staat te wachten tot Occidental eens terug naar 26-27 wil duiken met olieprijzen +75.
Ik heb ook oxy en et omwille van intrinsieke waarde. Brkb ook maar heeft minder onderwaardering. Oxy is belachelijk goedkoop. Kijk ET eens, ook niet slecht, wel meer schulden dan concurrentie maar wel hoog dividend...Apa is volgens mij ook een aanrader.

Laatst bewerkt:
Kijk ET eens, ook niet slecht, wel meer schulden dan concurrentie maar wel hoog dividend...
Dat kan zijn, maar dat is een partnership en dan heb je belastingplicht in de US via een form 1040.

En dat bedrijf doet enkel transport van gas, dat heeft niets met olieproductie te maken. Daar heb ik niet genoeg kennis van.

Dat kan zijn, maar dat is een partnership en dan heb je belastingplicht in de US via een form 1040.

En dat bedrijf doet enkel transport van gas, dat heeft niets met olieproductie te maken. Daar heb ik niet genoeg kennis van.
Apa is ook petrol, wel wat speculatiever dan oxy...
Ps : oxy oppikken midden 2020 was ook wel risky, nog voor hun deftige deleverage...

Laatst bewerkt:
Ps : oxy oppikken midden 2020 was ook wel risky, nog voor hun deftige deleverage...
Ik had een deel zelfs sinds half februari 2020, nog voor de coronacrisis. De supply problemen in olieproductie waren toen al duidelijk, en corona maakte dat nog veel erger.
Het was wel kwestie dat ze het een jaar of 2 moesten kunnen uitzingen zonder teveel share dilution. En dat is gelukt.

Dat ze zouden deleveragen met olieprijzen > 55 , kon je op dat moment al weten.
Ze communiceren daar heel duidelijk over wat de doelstellingen zijn op korte- en middellange termijn, en doen exact wat ze zeggen.

Als nieuwe monetaire theorie dood is, waar het wel op begint te lijken, dan lijkt het toch dat het faillissementen zal beginnen regenen (ook omdat er op dat vlak veel uitgesteld zijn door de pandemie).

Ik zou toch niets met veel schulden of blootstelling aan slechte leningen willen bezitten.

Apa is ook petrol, wel wat speculatiever dan oxy...

APA is speculatiever alleen al door het management.
Oké, cashflow is heel hoog nu, olie wordt verkocht aan marktprijs en door de nieuwe voorwaarden in Egypte en de productie in UK die terug van 30kboepd naar 55kboepd gaat stroomt er wel veel geld binnen.
Maar om te lezen dat men een deeltje van de kredietlijn heeft aangesproken om eigen aandelen in te kopen, dat leek me nu wel niet echt nodig.

Schuldafbouw is nog steeds het belangrijkste.

Transglobe Energy aan het bekijken. Kleine speler in Egypte en Canada. Zijn nu schuldenvrij ongeveer.

APA is speculatiever alleen al door het management.
Oké, cashflow is heel hoog nu, olie wordt verkocht aan marktprijs en door de nieuwe voorwaarden in Egypte en de productie in UK die terug van 30kboepd naar 55kboepd gaat stroomt er wel veel geld binnen.
Maar om te lezen dat men een deeltje van de kredietlijn heeft aangesproken om eigen aandelen in te kopen, dat leek me nu wel niet echt nodig.

Schuldafbouw is nog steeds het belangrijkste.

Transglobe Energy aan het bekijken. Kleine speler in Egypte en Canada. Zijn nu schuldenvrij ongeveer.
Dat is inderdaad triestig die korte termijn strategie van de meerderheid vd bedrijven. Bij ET ook geen focus op schuldafbouw maar wel op dividendverhoging. Aandeelhouders hebben geen geduld en willen zo snel mogelijk geld zien of waardevermeerdering. Als er is 1 kwartaal wat minder goede resultaten zijn direct 10% naar beneden....tja extreem kapitalisme, wat doe je eraan....

Ik werk in zo'n bedrijf... elk kwartaal dikke fun.

Als er te veel groei/winst/whatever is, moet er cost binnen getrokken worden om het volgende kwartaal goed te kunnen starten.

Als er te weinig winst is, 2weken (of 4) 0 expenses en zit je daar bevroren omdat je letterlijk gene zak meer kunt doen.

Af en toe is er eens gene paniek.

En wonderbaarlijk zijn de resultaten al 4y aan een stuk steady 7% revenue growth en 14% EPS growth...

Ik werk in zo'n bedrijf... elk kwartaal dikke fun.

Als er te veel groei/winst/whatever is, moet er cost binnen getrokken worden om het volgende kwartaal goed te kunnen starten.

Als er te weinig winst is, 2weken (of 4) 0 expenses en zit je daar bevroren omdat je letterlijk gene zak meer kunt doen.

Af en toe is er eens gene paniek.

En wonderbaarlijk zijn de resultaten al 4y aan een stuk steady 7% revenue growth en 14% EPS growth...
Echt benieuwd naar dat bedrijf zodat ik dat zeker kan vermijden als investering, want het lijkt mij een schoolvoorbeeld van slecht financieel langetermijn management :-)

Toch weer eens een bloedrode dag voor mijn portefeuille, op TINC en HOMI na. Wat denken de experts, algemeen gewoon blijven zitten (als je de bedrijven vertrouwt) of is het tijd voor paniek? :)

Terug
Bovenaan