Kleine Beursfeiten

Tech is nu enorm ondergewaardeerd, aandelen zoals KO hebben nu een hogere P/E dan bijvoorbeeld Google dat 3 keer sneller groeit. Berkshire staat ook niet meer exact goedkoop. In feite worden alle aandelen met groei verkocht en worden aandelen zonder groei gekocht, typische rotatie. Kwestie van tijd voor het omgekeerde weer zal gebeuren.

Al denk ik ook wel dat een aantal bedrijven hun ATHs misschien nooit meer gaan zien, denk aan een PTON of zo. Maar daar heb ik nooit in geinvesteerd.
Ik heb het nooit over Google gehad, ik vind dat een monsterbedrijf.
Niet goedkoop nu, maar ook niet belachelijk duur.

Maar... dat zit niet in jouw portefeuille.

Berkshire staat nu niet goedkoop en ook niet duur, ongeveer recht op zijn (conservatief berekende) intrinsieke waarde.

Belastingverlaging voor ons allemaal nu ze dividenden van Ageas gaan opstrijken?

Nee zie geen impact, anders dan dat beleggers die hoopten op een lucratieve overname eruit zijn gestapt.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat aan die business case onderliggend iets veranderd is. Wat je wel ziet, is dat sommige investeerders nu uitgestapt zijn omdat de kans op een volledige overname kleiner is geworden. Maar dat is perceptie, met 6% kunnen ze dit niet tegenhouden. Wel is het een fors hogere symbolische drempel.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat aan die business case onderliggend iets veranderd is. Wat je wel ziet, is dat sommige investeerders nu uitgestapt zijn omdat de kans op een volledige overname kleiner is geworden. Maar dat is perceptie, met 6% kunnen ze dit niet tegenhouden. Wel is het een fors hogere symbolische drempel.
Iemand een visie op de LT impact op Ageas nu de federale overheid deels is ingestapt?

Met de informatie die momenteel beschikbaar beschouw ik dit als een positieve evolutie (vanuit mijn persoonlijke standpunt als LT belegger in Ageas):

- Overheid beweert dat het gaat om een lokale verankering, dat houd ook in dat men niet de intentie heeft om zich actief te gaan mengen in het bestuur, dus dat men optreed als passieve aandeelhouder (al dan niet met een passief bestuurslid)
- Een ander gevolg is dus ook dat de mogelijkheid bestaat om dat belang nog op te drijven mocht er toch een (vijandige) poging tot overname komen.
- Vind het zelf ook belangrijk dat Fosun aan boord blijft en niet gaat afbouwen, er zijn geen signalen dat dit zou wijzigen
- In dit geval: liever een klein Belgisch overheidsbelang dan een Chinese/Franse/... kandidaat overnemer

Voor mij veranderd er dan ook niets, één van de steunpilaren van mijn portefeuille die ik hoop nog jaren aan te houden.

alleen héél jammer dat mijn collega's het nodig vonden me te storen waardoor ik de aankoop van mijn turbo niet heb kunnen afronden ...

Laatst bewerkt:
Shell staat bekend als hoog dividend, maar in praktijk is dat echt niet zo super hoor. Er zijn imo betere manieren om geld te verdienen dan op basis van dividend van aandelen...
Achja,

aan de andere kant laat ik het liever staan ipv die beurstaksen te betalen.
In totaal 100 euro voor alles te liquideren jawadde.
en daarna nog kosten door inkopen in iets anders

Ik vermoed dat het over oxy gaat;)
Oxy heeft nog altijd een onderwaardering (zonder rekening te houden met de petrolprijs van 80$plus) en zelfs met hun schulden. Als de marktwaarde van oxy naar de 50B gaat dan is die onderwaardering eruit. Dan zal ik vergelijken met de concurrentie, los vd intrinsieke waarde, en ook kijken wat de petrolprijs is om vervolgens een prijs te plaatsen op eventuele verkoop. Ik vermoed 2 de kwartaal invoering van dividend, nog veel tijd en waardetoevoeging voor oxy alvorens een ultieme prijs te plakken. Wanneer verkoop jij?
PS:ik ga er wel vanuit dat de petrolprijs komende 18maanden boven 60$ staat...

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat het over oxy gaat
Ook benieuwd naar APA.
Oxy heeft nog altijd een onderwaardering (zonder rekening te houden met de petrolprijs van 80$plus) en zelfs met hun schulden. Als de marktwaarde van oxy naar de 50B gaat dan is die onderwaardering eruit. Dan zal ik vergelijken met de concurrentie, los vd intrinsieke waarde, en ook kijken wat de petrolprijs is om vervolgens een prijs te plaatsen op eventuele verkoop. Ik vermoed 2 de kwartaal invoering van dividend, nog veel tijd en waardetoevoeging voor oxy alvorens een ultieme prijs te plakken. Wanneer verkoop jij?
PS:ik ga er wel vanuit dat de petrolprijs komende 18maanden boven 60$ staat...
Hoe bereken je die marktwaarde van 50B?

- Overheid beweert dat het gaat om een lokale verankering, dat houd ook in dat men niet de intentie heeft om zich actief te gaan mengen in het bestuur, dus dat men optreed als passieve aandeelhouder (al dan niet met een passief bestuurslid)

Wie gelooft er nu de overheid. 😐

Quasi elk bedrijf op de beurs waar de overheid zich mee moeit presteert zwak.

Terug
Bovenaan