Kleine Beursfeiten

Ik begrijp parabellum wel, het is wel eens interessant om te weten wat jouw tijd waard is, in zijn geval zou hij 5 dagen minder kunnen werken door zijn rendement op de beurs en evenveel verdienen op jaar.

En op BG zal het minimum aanvaardbare loon wel wat hoger liggen 😅

Ik begrijp parabellum wel, het is wel eens interessant om te weten wat jouw tijd waard is, in zijn geval zou hij 5 dagen minder kunnen werken door zijn rendement op de beurs en evenveel verdienen op jaar.

En op BG zal het minimum aanvaardbare loon wel wat hoger liggen 😅
Of probeer je kinderen te betrekken in de wereld van beleggen en reken dan eens uit wat die “vroege” ervaring hun op lange termijn gaat opleveren ;)

Upstart zit al een tijdje niet meer in mijn portfolio, zie mijn laatste portfolio update die ik hier gepost heb. Al overweeg ik afhankelijk van Q4 resultaten om terug in te kopen, ik blijf ze nauwgezet volgen.

Ik ga er niet per se vanuit dat de stijgende rente helemaal geen invloed ga hebben, ik ga ervan uit dat de aandelen in mijn portfolio in de toekomst meer waard zullen zijn dan vandaag, omdat ze snel groeien, die groei duurzaam is en ze een superieur business model hebben.

Kwestie van dat 'bloedrood' in perspectief te plaatsen:

Volgens Janus gaan we de rode pijl volgen. Volgens Racing_Genk de blauwe. Wie krijgt er gelijk? Stay tuned! :cool:
Ziet er voorlopig goed uit voor team Janus, SAAS nog -15-20% sinds die datum.

Dat is er ook niet naast natuurlijk.
Producer prices rose 9.7 percent in 2021, according to data released Thursday by the Labor Department, the fastest calendar year increase on record.

The producer price index (PPI) for final demand, which tracks prices charged for goods and services that are not a part of other products, rose nearly 10 percent last year as a sharp economic rebound strained supply chains. The increase marks the fastest annual jump in the PPI since the Labor Department began compiling the data in 2010.

Positie Befimmo verdubbeld,
EDIT: Positie Picanol met 50% verhoogd

vislijn gelegd voor Moury Construct uit te breiden

Mss nog wat Oxy bijkopen, gehoopt op klein dipje - meer uit principe dan uit ratio, eigen schuld dus

Laatst bewerkt:
Kan je ons dan nog vertellen wat je rendement nu eigenlijk was in procenten uitgedrukt ? :thinking:

7.94% (waarde 31/12 vs inleg). Vooral dus door die verspreidde inleg, op de eerste tranche uit mei is de return net geen 20%.

Ik gebruik dat soort rekenkunde wel meer. Toen we jaren geleden op dit huis aan het bieden waren (in een tijd zonder gesloten enveloppes, gelukkig) wou mijn vrouw ook gewoon duizenden euro's meer bieden. Op de totaalprijs van een huis is 5000 euro inderdaad geen groot verschil, maar als ik dan zei dat ze eens moest nadenken over hoeveel uur ze daarvoor moest werken kon ik haar toch wat temperen.

Gelukkig zijn de verkopers uiteindelijk akkoord gegaan met mijn lager bod want met jaren stijgende vastgoedprijzen sindsdien had het de slechtste move van m'n leven geweest om dit huis voor een paar duizend euro te laten schieten...

Of probeer je kinderen te betrekken in de wereld van beleggen en reken dan eens uit wat die “vroege” ervaring hun op lange termijn gaat opleveren ;)
Al het geld dat we krijgen voor ons zoontje steken we in een ETF. Benieuwd wat het waard is het binnen 18 jaar.

Bij mij is het toch wel een stiekeme droom om tegen mijn 55 of zo op pensioen te kunnen en mij dan wat meer te kunnen toeleggen op beurs ... dat werken hoeft zo persé niet ;)
Gisteravond voor het eerst in mijn leven eens een gedetailleerd overzicht gemaakt van alle middelen en n.a.v. de benadering van @parabellum eens uitgerekend hoe lang ik nog zal moeten werken en tot het besluit gekomen dat ik de minister van pensioenen moet contacteren om de pensioenleeftijd naar 86 jaar te brengen :p.

Hadden we dit genie maar om dat allemaal op te lossen.

daerden.jpg

Terug wat PostNL bijgekocht na de dip van gisteren. Leek me wat overreactie op aangepast koersdoel van BoA.

En anders toch ~10% bruto dividend rendement t.o.v. huidige koers als ik ze zolang hou :unsure:

Ziet er voorlopig goed uit voor team Janus, SAAS nog -15-20% sinds die datum.
Tech is nu enorm ondergewaardeerd, aandelen zoals KO hebben nu een hogere P/E dan bijvoorbeeld Google dat 3 keer sneller groeit. Berkshire staat ook niet meer exact goedkoop. In feite worden alle aandelen met groei verkocht en worden aandelen zonder groei gekocht, typische rotatie. Kwestie van tijd voor het omgekeerde weer zal gebeuren.

Al denk ik ook wel dat een aantal bedrijven hun ATHs misschien nooit meer gaan zien, denk aan een PTON of zo. Maar daar heb ik nooit in geinvesteerd.

Voor hoeveel staat je zoontje te koop? 🤪

En is die portefeuille dan sowieso voor je zoon over 18 jaar?
Gratis, pak maar mee!

Ja, sowieso, misschien nog langer laten staan tot na studies om bij te leggen bij een huis bijvoorbeeld, dat zien we nog wel.

Terug
Bovenaan